Alla inlägg under oktober 2014

Av myrealworld - 24 oktober 2014 23:18

När Mathias kom hem idag berättade han att han och barnen skulle åka till Eksjö ikväll istället för imorgon.
Då tänker ni:
"Va skönt, passa på att vila".
Men nej! Jag får ångest av tanken att vara ifrån mina barn.
Jag är hellre trött och sliten bara jag får vara med dem.

Jag började såklart gråta nör jag och storis lekte med lego.
Blev tröstad och fick många pussar och kramar.
Sedan åkte de, mer gråt och ångest.
Fy fan!!!
Ska sluta klaga på att jag är trött.
Tänker på alla föräldrar som är med sina barn varannan vecka. Jag mår illa av den ångest som drabbar mig.

Hann även tänka 1000 katastroftankar om allt som kunde hända på vägen till Eksjö.

Av myrealworld - 24 oktober 2014 00:08

Mathias bestämde sig att hänga med oss idag och jag fick vila lite.
Min stora är täckt med stora och små koppor på hela kroppen men vilken kämpe han är. Inte ett knyst har jag hört från honom. Älskade kämpe.

Den lilla beben är missnöjd och krasslig men ännu syns inga prickar.

Tog mig till gymmet och körde 30 min cardio.
Jävla tur att ingen bryr sig där för som jag såg ut borde jag ha stannat hemma.

Mina bästa skönhetstips:

Näst efter alla laser hårborttagning kommer fransförlängning.
Så jäkla nice att kliva ur sängen och vara fräsch. Bäääääästa!

Av myrealworld - 23 oktober 2014 09:05

Här sitter vi.
I sängen.
Beben sover, storis roar sig med paddan och jag borde få lite sömn.
Vaknade med ögoninfektion, Mathias med ryggsmärtor.

Det går bra nu.

Av myrealworld - 22 oktober 2014 20:45

Typ.
Storis har skött sig utmärkt. Helt galet vilken fantastisk unge han är. Det ska jag påminna honom om alltid.
Han har lekt själv, hjälpt till med tvätt och handling. Dukat och hjälpt till med mat. Min diamant.

Efter en trög träning kom jag hem till min familj och när jag såg ett utslag på storisens kropp inser jag att han har fått.....(trumvirvel).... Vattkoppor.
Jihooo, fast det kommer bli ett helvette om lillen får.
Faaaaan. Fast okej, nu kör vi.

Hur ska det gå med alla planer nästa v? Eksjö, Ullared, familjehäng.
Kommer min syrra hamna på psyk av besvikelse för att inte komma iväg till Ullared.

Ahhh...

Av myrealworld - 22 oktober 2014 09:35

Idag blev storisen hemma då han fortfarande har lite feber.
Stackarn hade världens frossa inatt, låg i min famn med två täcken och varmvattenspåse och skakade.

Problemet är att han aldrig blir "trött" utan är alltid pigg som en galning trots feber.
Sova? Nä det går inte.

Beben fick gå och lägga sig.
Han har börjat dra i blommorna och jag är rätt trött på att jaga runt den ungen just nu.
River i allt!!!!!!
A L L T.


Av myrealworld - 22 oktober 2014 00:13

Ögonen har varit som ett rött hav. Inte pga trötthet utan för att jag gjorde fransarna igår.
Härligt med misstänksamma blickar a la har du rökt på äläär?!
Beben och jag har kört vårar race fram till två då vi hämtade moster, åkte till söder en snabbis och sedan till sickla för fika.
Gick sen och tränade, sist sprang jag 7km så idag var det dags för 8. Det gick bra, bara ett uppehåll på 1 min men annars full fart.

Kom hem till en storskrutt som hade ont i huvudet.
Vi tog tempen och febern var på plats. Gullungen min som blev orolig att han smittat ngn med sin huvudvärk när han gått till dagis.
Alvedon, mat och glass blev hans treat ikväll.
Imorgon får vi köra på vi tre här hemma.
Pappan har work shop hela dagen.

This is life, hösten 2014.
Sjuka barn, gymmet och ja, det var nog allt.

Av myrealworld - 21 oktober 2014 09:52

Hej alla gullisvänner!

Hoppas ni mår bra och njuter av hösten.
Det gör jag, visst drömmer jag mig bort men gillar detta.

Nu tänkte Anna G köra igång en november-challange.
Det blir årets sista (för mig iaf).

Jag tycker ni ska haka på, jag kommer sätta igång 4e-30e november.
Vilka är med?!?

Här nedan har ni hälsningen från Anna:

I november månad kommer en efterlängtad challenge "november slimntrim" Under 30 dagar följer de som vill nedanstående kostplan:

1. Undviker all dryck som innehåller kolsyra, dvs all form av läsk och mineralvatten

2. Undviker alla livsmedel som innehåller vitt mjöl, dvs pasta, bröd osv.

3. Undviker allt vitt socker, inget godis, kakor, söta såser, eller andra livsmedel som är fullproppade med socker.

Dock unnar vi oss följande:

4. En måltid i veckan kommer jag att bryta denna challenge och unna mig tex sushi och cola zero. Obs; en måltid/vecka.

5. Närsomhelst kan jag kringgå punkt 2 och ersätta mjöl, bröd osv, med glutenfri kost.

Jag kliver på söndag den 2/11 å kör 30 dagar! Nu kör vi så det ryker!!

Av myrealworld - 20 oktober 2014 10:27

Idag känns det som att tiden går både sakta och fort.
Konstig känsla...
Beben ligger här bredvid och sover. Gosungen min.
Vi ska snart kliva upp och få i oss lunch för att sen promenixa till mitt förra jobb och hälsa på.

Sedan ska jag iväg och fixa fransarna och ev naglarna.
Fan, det där med naglarna är egentligen bortkastade pengar då jag tröttnar efter 1 vecka och tycker det ser trashigt ut.
Men aja... Låt gå.

Hoppas även på ett gymbesök idag. Körde roooooompa igår och det känns idag kan jag meddela. Sega och trötta muskler.

Idag vill jag köra magen och lite rygg.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards