Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av myrealworld - 9 oktober 2014 23:15

...Stör skiten ur mig.
Ville mest bara säga det.

Annars är mkt som det brukar vara. Inget att vispa runt i en gång till.
Jag har varit hård med att uppfostra en empatisk unge som vet vad som är rätt och fel.
En unge som inte gör sårande handlingar mot andra människor.

Kanske har jag skjutit mig i foten då han lätt kan bli ett lätt byte för den som gärna kör över folk.
Den som bryr sig mindre om andras känslor. Ah...en tuff balansgång.

Men jag fullkomligt dör för hans sätt att känna empati för de som behöver det mest.
Kärleksfulla, tindrande ögon som berättar om kompisen på dagis (med misstänkt cp-skada) som säger "didididi" när hen är glad.
Vi pratar mkt om att hen är så gullig.

Han berättar om det han hör, det som andra kompisar berättar för honom med en varm och genusmedveten stämma;

-mamma, visste du att X är en kille?
-nej, hur ska jag veta det?
-det vet jag...
-jaha...hur vet du det?
-för att hon sa det till mig.
<3

Jag är förtrollad

Av myrealworld - 9 oktober 2014 11:14

Jag är en människa som tar åt mig av allt och inget.
Det går in i mig och bygger bo.
Jag funderar till hjärnan är redo att explodera, vänder och vrider och tänker på vad ditt eller datt betyder.
Jag har lärt mig att ta in folks eventuella skäl, alla har sina goda skäl.

Förut hade jag svårt att hitta nya vinklar och blev: ledsen-sårad-besviken-arg-oförstådd.
Det sistnämnda gjorde att jag ofta fick bära ansvaret för varför det hela blev som det blev.

Idag försöker jag mig på följande:
Ledsen-inre dialog och ska förståelse. Om känslan går till att jag blir sårad/besviken- vill jag ställa frågan, bolla tankarna med ngn annan för att skapa förståelse och hitta nya sätt att se på saken.
Jag blir ibland rädd att folk ska bli arga men oftast blir det inte så.
Oftast blir båda parterna klokare.
Det resulterar i att jag slipper bli ilsken och arg vilket gör att alla kan dela ansvaret kring situationen/problemet. Om om om det skulle vara så att man inte delar på ansvaret eller ser sin del har jag svårt att bli trygg i den relationen. Meet me halfway är viktigt för att man ska kunna ha en hållbar relation. Tycker jag!


Det har hjälpt mig så mkt men det har varit tufft att komma hit. Har fått ändra hela mitt sätt att vara.
Jag fortsätter jobba med mig själv. Både på utsidan och insidan.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards