Alla inlägg under juni 2013

Av myrealworld - 30 juni 2013 10:27

Efter lite träning åkte vi in till stan för lite middag på tu man hand.
Det blev en nyöppnad restaurang med persisk mat. Fantastiskt ställe och underbar mat.
Efterrätten tog vi på Sthlms glasshus.
Mätta som få hamnade i vasaparken tillsammans med nära och kära.

Idag blir det en slappardag. Lunch med bästis vilket är underbart.
Sen ska jag bara va, mysa i soffan med min kärlek.

Ev behöver jag börja packa inför resan :) lovely Spani, here we come!

Av myrealworld - 29 juni 2013 11:52

Igår åkte en superladdad kille till Falun med sin momo. Det var inte så känslomässigt (ja, förutom för mig).
Jag och älskade M åkte till Skäris och hängde där ett bra tag. Shoppade loss och myste. Syster plus partner joinade vilket var som grädden på moset.

Efter lite sömn pimpade vi oss och promenerade till medis för att gå på bio och se Man in steel.

Idag tar vi det lugnt. Gymmar och äter romantisk middag sen träffar vi släkt.

Av myrealworld - 27 juni 2013 22:18

Livet är fullt av daglig sorg som varvas med lycka. Ngns sorg som kräver ut sin rätt samtidigt som lyckan och livet kommer till ngn annan.

Har själv varit på båda sidorna men idag var jag främst på den ljusa sidan. Känner mig lycklig.
Otroligt lycklig. Nu kanske det kan få vara lite lugnare och att jag kan få njuta av den kommande semestern.

Imorgon åker pyret till Falun med momo och jag ska ha egentid med min hubby.
Middag, bio och ngt lyx står på schemat.

Äntligen är systern också tillbaka. Känner mig fulländad.

Av myrealworld - 25 juni 2013 23:17

Halva veckan har snart gått och jag vill bara att det ska bli torsdag.
Imorgon kommer mami tillbaka från Rom och på torsdag får jag äntligen träffa älskade lillsyrran efter tre veckor!

Livet är rätt lugnt för nu.
Jag sover mkt och äter mkt...haha
Igår och idag har jag varit på gymmet och kört ytterst försiktigt.
Inga tunga vikter utan mer bibehålla styrkan och hålla undan värken.
Försöker stretcha mkt.

I helgen har jag egentid med min älskling! Det ska bli lyxigt och förhoppningsvis har jag ork som räcker till mkt.
Pyret åker till dalom med momo där han kommer ha en BLAST!
Sen hämtas han strax innan vi ska till Spanien. Torrevieja och häng med farmor och farfar i 3-4 dagar och därefter Alicante i 4 dagar. Mysig start på semestern!

Sleep tight

Av myrealworld - 21 juni 2013 22:14

Nä nu räcker det!
Har ätit och gottat mig så att magen står åt alla håll.
För att förebygga ytterligare snaskande har jag borstat tänderna så att jag kan somna.

Har tillbringat dagen på Farsta gård tillsammans med grannar och bröder.
Mysigt till det började regna och blåsa. Då hade vi hunnit picknick:a, dansa runt majstången, leka och mysa så det var alldeles lagom.
Bröderna och deras mamma åkte med till oss och här har vi bara hängt (läs:ätit) och myst.

Nu är jag galet trött... Klev ju upp i ottan dessutom och skjutsade mami till Arlanda.

Tack å hej

Av myrealworld - 19 juni 2013 23:42

Ja, ni kanske är nyfiken på vad en sån som jag kan tänkas stoppa i mig?!

Följande intag är bara dagens:

Ca 1l jordgubbar och två mackor med ägg till frukost.
Ingen vätska, bara mat. Vätska hinns inte med så här på morgonkvisten.

Runt lunch började jag med att äta 10-12 krutongbitar som tias hade pillat bort från salladen.
Sen åt jag soppa med 3-4 brödbitar.
Därefter en juice.

Åkte sen hem och åt en skål full med bigarråer.
Blev lite trött därefter så jag gick och la mig i två timmar.

Vaknade, lagade mat och åt 3 portioner. Ris och köttröra.
Åt sen x antal jordgubbar och två chokladbitar.

Sen fortsatte jag på jordgubbarna. När de var slut och jag var redo att börja gråta meddelade min kära sambo mig om att jag ätit två liter jordgubbar alldeles själv... Bravo!

Sist men inte minst kokade jag te och doppade ca 6st digestivekex.
Hade kunnat fortsätta men mitt samvete började ge vika. Detta TROTS att kexen var sockerfria.

Enkla råd?

ÄT BA ÄT!

Av myrealworld - 18 juni 2013 22:46

By the way så fint namn: Summer!
Men nu menar jag svensk sommar när den är som bäst. Alla app:ar, nyhetskanaler påstår att det ska bli regn men allt har varit sunshine all day.

Har jobbat, bytt av tias som vab:at, varit med beben i parken. Promenerat med vän, ätit mig kräksmätt.

Min dag :)

Hoppas er har varit lika bra!

Av myrealworld - 17 juni 2013 23:48

Pyret vaknade med hosta och snörvel. Fick vara hemma från dagis.
En annan drog till jobbet. Körde halvdag.

Nu är kl snart midnatt och pyret är ff vaken. Detta tack vare den påtvingade eftermiddags siestan.
Så går det när man har en supertrött mamma.

Jag lägger mig snart och hoppas på att framtiden ska bli lugn och mysig!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards