Alla inlägg under september 2015

Av myrealworld - 30 september 2015 21:49

Sån jäkla tröttmössa idag. Kändes som att jag var i yttrerymden när larmet gick av...känns som jag stannade i outer space resten av dagen.

Åt frulle på jobbet idag, vilken jäkla LYX! Yoghurt och flingor, ägg, rågmacka med ost. Endast en guldpeng kostade kalaset. Samt att jag slapp stressa med det på mornarna.

Därefter ägnade jag dagen åt att gäspa, jobba på, dricka kaffe och gäspa.
Så idag blir det sängen redan nu.

Torsdag imorgon. Jisses vad dagarna går. Läskigt och skönt på samma gång.

Av myrealworld - 29 september 2015 23:08

på gymmet idag påminde min syster mig om att de på kanal 1 sänder "hela Sverige skramlar".
Hon var berörd och jag kunde känna med henne. Samtidigt som jag ofta känner att det blir något äckligt med dessa galor. Dessa "nytta med nöje" grejer som gör ett jippo av människors misär.
Förstå mig rätt! Det är fantastiskt att många vill hjälpa (ekonomiskt) och visa sitt nylle så fort ngn fräsch artist samtidigt uppträder.
Men utöver att en bråkdel av dessa pengar når de mest utsatta så undrar jag var medmänskligheten i detta ligger?
Hur hamnar människors utsatthet i våra mätta magar?
Hur visar vi oss för dem i vardagen?
Öppnar vi dörren till vårt hem för de som lever på olika transitboenden?
Sätter vi oss bredvid hen som tigger och frågar om deras liv? Möter vi ens deras blick? Ger vi en slant till den som behöver det? Stannar vi upp i eländet och MÖTER våra medmänniskor eller lättar vi våra samveten med att skänka massor av pengar till organisationer som tar det mesta själva?

Visst är det enkelt? Att slippa se de som far illa så länge en får skänka en krona eller två?

Jag känner skräckblandad förtjusning. Wow va häftigt att många går ihop och ger men kom igen, is that all?

Utöver detta orkade jag inte ens blädra förbi kanalen. Det är liksom för nära min egen historia och mitt perspektiv.
Det är för svårt.
Och det jag minns från min egen flykt var vänligheten i människor. När de mötte mig som en människa (då) ett barn. När de tog sig tid att förstå och lät sig beröras.


Å andra sidan så är det väl bra att synliggöra människors välvilja!




Av myrealworld - 27 september 2015 22:58

efter en alldeles underbar helg i Falun åkte vi idag hemåt.
Hemresan gick väldigt bra. Lillbeben somnade efter en hel del tårar över att behöva lämna Momaj (mormor). Mamman somnade också och storbeben satt med ipad:en.

Vi stannade i Barkaby och med mig hem fick jag två par skor.
Fullkomligt älskar Vagabonds butik som har step:at upp sitt game.

Sedan kom svärisarna och vi har ätit lite gott och fikat. Nu är det dags att lägga sig för imorgon är det upp med tuppen som gäller.

Av myrealworld - 26 september 2015 20:51

igår slöt vi samman för att umgås och fira pappa.
Jag älskar det så mycket. Att träffa mina nära, att mina barn får umgås med de de älskar mest och att jag och Mathias kan andas lite då många hjälps åt.
Tanken har slagit mig oftare att jag vill dit mina föräldrar är. Att jag skulle vilja hitta ett jobb som drog tillräckligt så att vi kunde flytta hit.
JAG känner mig hemma i Sthlm men kvalitén skulle vara annorlunda om vi bodde här.

Hur som helst har vi ikväll firat pappa som fyller på tisdag.
Vi har också gått på stan och gått en promenad med mami.

Imorgon åker vi hemåt. På måndag börjar en ny vecka och jag längtar till jag får vara med min familj igen.


Önskar er alla en fin lördag kväll!

Av myrealworld - 24 september 2015 12:26

Torsdag hörni!
Igår efter träningen tände jag massa vaniljljus och myste.
Detta trots en vecka som varit proppfull, både på jobbet och hemma. Plus att våra kids har varit förkylda och vaknat 1000ggr per natt.

Men idag väntar ett träningspass och sedan en lugn kväll.

Här får ni en magbild ;)

Av myrealworld - 21 september 2015 21:20

Idag var det utvecklingssamtal för min bebis så jag passade på att lämna båda mina juveler. Så mysigt att kunna ta sig tid och vara med dem hela morgonen.
Samtalet gick suveränt och sedan var det dags att ta sig till jobbet.
Hann knappt in i mitt rum och sedan gick dagen i ett. Möten, samtal och akuta ärenden avlöste varandra. Jag hann äta lunch på 7 min.

Sedan hemåt till min fina familj. Mys och kel fram till mina små däckade i min famn.
Träningen uteblev då Mathias var iväg ikväll. Imorgon (efter storis simning) tar jag igen det hela.

Behöver boka in en tid hos kiropraktorn. Min ländrygg och nacke är helknasigt. Dessutom har jag en konstant Värk som strålar ner i benet.
Elit rehab nästa.

Av myrealworld - 20 september 2015 22:17

Vår helg har varit fin men jag har varit trött som 17.
I fredags kom grannarna över och vi bubblade. Sedan kom min syster med 6 st ungdomar som hon skulle skjutsa från T-C till sickla (ett tillfälligt boende för asylsökande). De fick lite kläder och lite gott att äta. Härligt att träffa dessa tappra hjältar som rest långt och utstått mycket i hopp om att nå sina mål.

Igår hängde vi på leklandet med barnen och grannkidsen. Efter det var vi bara hemma och hängde.
Jag körde ett pass i hopp om att värken i ryggen skulle släppa men icke.

Idag har vi varit ute en sväng och sedan på eftermiddagen åt vi på Prime Burger tillsammans med the extended family.
Nu ligger jag här efter ett benpass och behöver sova. Imorgon börjar en ny vecka.

Av myrealworld - 17 september 2015 09:15

Som förälder kan en ibland känna sig som en repig skiva när det kommer till barnen.
Mina tankar handlar större delen av dagen om hur enormt mycket och kraftfullt jag älskar mina små värdefulla.
Jag tänker på hur denna kärlek tar sig i uttryck. Hur jag kan gråta så fort jag tänker på att de kan skada sig eller vara ledsna utan att jag är där för att trösta.
Jag far illa när jag ser andra barn och deras föräldrar på tv. Barn som är på flykt och behöver leva under otrygga omständigheter.
Barn som andats in tårgas osv... För jag vet hur intensivt en förälder kan älska sina barn och hur illa en far när de mår dåligt.

Imorgon är det fredag och tid för avkoppling och kvalitetstid med barnen.
Jag längtar!

Ska även hinna med träningen och lite shopping.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards