Alla inlägg under juni 2017

Av myrealworld - 28 juni 2017 20:43

Nu börjar vår bebi återhämta sig och "knölen" på halsen har inte blivit större. På uppföljningen hos läkaren idag tyckte hen att Beben verkade på bättringsvägen. Toppen för oss alla.
Igår var en hemsk dag när vi skulle hålla fast vår lilla älskling för att få ner den där helvetes kåvepeninen.
H E M S K T.
Två gånger fick vi göra det och varje går började jag och M att bråka för att det var så påfrestande.
Sedan knäckte M koden, puh.

Sov dåligt inatt då mini låg bredvid och gnällde. Var vaken en timme mellan 02-03 med massa tankar och en ond rygg.
Det där jävla täcket håller på att lägga sig över mitt sinne igen och jag känner hur mina tankar svärtas ner.
Jag ska inte tillbaka dit, inte lika djupt iallafall. Jag vägrar.
Jag lyssnar på vad som sägs i mitt huvud för att kunna hitta strategier.
Jag vill ju känna lyckan, jag vill ju vara upprymd av det som sker nu.

Jag ringde idag och hen lyssnade och tog mig på allvar. Kändes skönt att få ge plats för det som händer i mig.
Jag väntar på en tid och det kan jag göra nu när jag vet att bollen är i rullning.

Snart börjar min semester och jag längtar efter att ha tid till min familj och till alla mina fina.

Av myrealworld - 26 juni 2017 15:41

Denna vår har vi inte varit skonade från basilusker.
Storis har haft otaliga infektioner; halsfluss*2, svinkoppor*2, oförklarlig feber osv.
Och lillen har hängt på med förkylningar och annat smått och gott.
I helgen var det dags igen, feber i ett dygn och sen en växande knöl på halsen.
Idag tillbringade vi hela morgonen på SöS för att tillslut få veta att lillen har halsfluss.
10dagars pencillinkur och återbesök redan om ngra dagar för att följa upp knölen.
Efter lunch var det dags att hämta storis och nu har snart denna dag gått.

Av myrealworld - 24 juni 2017 23:38

Var ett tag sedan jag uppdaterade här. Denna blogg har ju alltid fungerat som en ventil för det goda men framförallt för det som smärtar och behöver komma ut.
Orden blev en del av min strategi.

Sedan februari, som var senaste uppdateringen, har det ju hänt en del.
En del stormar på jobbet, en del stormar privat som medförde känslomässiga tsunamin.

Idag står livet vid ett nytt skede. Ett som känns otroligt vackert men också otroligt läskigt på många vis.
Jag har gått en del fram och tillbaka i mitt mående.
Igår rann många tårar, för olika saker och alla kändes lika starkt.
Idag vilar jag mitt sinne.

Familjen mår bra och det känns så viktigt. Idag kom min mamma och jag blev hel.
Ah livet är sig rättså likt.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards