Alla inlägg under november 2015

Av myrealworld - 30 november 2015 23:08

Många tankar i min normalstora skalle idag.
Jag har känt stor längtan efter mina barn, efter min syster, efter mina vänner och Mathias, efter mina föräldrar...ja, de jag håller extra kärt.
Ibland kommer den där känslan över mig, som om livet håller på att ta slut och jag måste hinna med att älska de jag älskar så mycket det bara går.

Jag har i samma veva ifrågasatt denna envishet kring att tvinga barn att sova själva i sitt rum när de känner sig rädda och oroliga.
Nu har vi aldrig tvingat vår barn till det utan låtit honom komma till oss.
Det har alltid känts självklart. Men nu kommer frustrationen när sömnen tryter.
Tänk om sängen var större, då hade vi alla kunnat samsova.
Fan!
Men jag har pussat honom, och kramat honom!

Sedan tog jag med mig tankarna på en promenad. De fick vila medan jag pratade med min mamma. Tacksam över allt hon och pappa gett mig.

Nu ska jag sova, imorgon jobbar jag hemifrån vilket innebär att jag får vara med mina barn hela morgonen.

Av myrealworld - 29 november 2015 22:58

I fredags var det dags för utgång with My gal Anna och min syster.
Vi hängde hos oss en stund och sedan drog vi in till söder och dansade lite. Kl 01 slog tröttheten till som en hård slägga och vi avrundade vår kväll. Nöjda och glada!
Sedan var det dags för brunch med gullisarna Anna och Lisa. Vi möttes upp på Sthlm brunch club och tog igen sedan sist. Mycket mysigt och på sin tid att ses.
Efter en inbokas till hos Sivan på Aysels kom jag äntligen hem till mina dyrbara.
Mathias hade gjort min godaste mat, långkok på högrev med tillbehör. Så jäkla uppskattat!
Efter att ha fått mjuka upp min bebis, som tog två timmar, till att sluta vara arg på mig för all tid jag var borta. Vi tog ett bad och avslutade kvällen med en halvtimmes lång skrattattack i sängen, e u p h o r i!
Väcktes av en storis som hade antingen vilat klart (i ottan) och/eller ville sova med oss.
Hej å hå. Söndag, nu kör vi.
Tände första ljuset, åt myyyyyysig frulle och drog iväg för att fixa nya ljusstakar.
Sedan hade storis play date och mathis ville till sickla och shoppa. Jag och beben drog hem och soooooov.
På em har jag tränat, lagat mat och vi har pyntat lite mer.

Min helg har varit fin förutom den brutala träningsvärk jag haft. Var beredd att gråta imorse.
Blev lite bättre av värme och lite puls.

Ny vecka och nya tider. Må gott!

Av myrealworld - 24 november 2015 12:39

Känner mig stark och pigg idag. Månne det bero på min härliga morgonpromenad 05:30?!
Vem vet?

Dagen har gått i ett och det enda oroväckande är att jag känner av ngt skumt i halsen. Hoppas det bara är inbillning.

Hörni, snart är det första advent. Mysigt va? Det bästa är ju att det sedan vänder och vi går mot ljusare tider.

Nä, nu en kaffe på det hela.

Av myrealworld - 22 november 2015 22:40

Gå till frisören
Åka en sväng till Ikea
Göra om i barnens lekrum
Köpa julklapparna i tid
Träffa min vänner lite oftare
Veckohandla
Köpa Mathias farsdagpresent
Kolla upp nya träningsskor
Sortera undan kläder och göra iordning

Osv osv

Men nu är denna helg slut och vi hann ju med mkt annat skoj.

Av myrealworld - 18 november 2015 22:05

Såg precis klart American Sniper.
En Stark film som tar en genom helvetesportar (känslomässigt).
Krig, människor som tvingas kriga, civila människor som tvingas dö osv.
Ungefär som den värld vi befinner oss i nu.

Må det vända snart!

Jag jobbar på, där jag kan förändra. Där jag kan stötta unga människor att göra kloka val. Stärka dem och framförallt S E dem.
Världen behöver kloka unga som öppnar sina armar istället för att (för) döma.
Vi behöver inte fler haters, rädda människor som spottar på andra istället för att deal:a med sitt.

Btw så gick morgon träningen bra även om tiden var okristlig.

Natti natt

Av myrealworld - 17 november 2015 22:50

Jag känner i kroppen att min aktivitetsnivå inte är nog.
Jag behöver mer rörelse och värme så imorgon ska jag testa (!!!!!) att kliva upp 05:30 och gå iväg till gymmet för 30 löpning.

Jag kommer antagligen bli osams med mig själv när klockan ringer men det är värt ett försök.
Håll tummarna nu!

Av myrealworld - 17 november 2015 10:55

Igår mötte jag upp mig älskade vän på stan. Vi hade inte setts på länge så lyckan var total.
Vi åt mat på Tehran Grill, utsökt, och uppdaterade oss på varandra liv. Vi hann med en bråkdel.
Sen åkte vi vidare till Cirkus för att se Mia Skäringes föreställning, Avig Maria.
Skrattade så jag grät, sörjde hennes erfarenheter (som tyvärr allt för många kvinnor delar) och kände igen mig i många av hennes beskrivningar.
Så otroligt genuint och äkta.
Tack Lisa för denna kväll och va fint att få dela den med dig!

Livet påminner oss ständigt om sorg, rädsla, våra misstag och tillkortakommande och för att orka kliva vidare behöver vi förgylla vardagen. Som en påminnelse om all den kärlek som finns omkring oss och inuti oss.

Jag är glad och tacksam över det liv jag lever. Över de val jag gjort. Över de jag valt att omringa mig med. Över hur jag väljer att jobba med mig själv som individ här på jorden.

Jag är stolt över mina barn och min familj och mina vänner!
Tillsammans gör vi mycket skillnad för varandra och för våra medmänniskor.

Av myrealworld - 15 november 2015 23:07

Resa till Småland, terror attentat runt om i världen, dop, x antal timmar i tåg och bil, lång sovmorgon pga (känslomässig)utmattning, brunch, hemfärd, träning och en nattning from hell.
Ny vecka imorgon.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards