Alla inlägg under december 2014

Av myrealworld - 31 december 2014 00:24

Ett helt år har gått och jag kan lova er att jag har fyllt den till bredden med minnen, lärdomar, skratt och tårar.
Jag har börjat flyga med mina egna vingar och jag glädjer mig åt det jag har åstadkommit i mitt liv.
Mer om det imorgon!?

Vi har haft en dag som känts som ett vaccum. När inget blir gjort om det vi sagt kring det som skulle göras.
Kanske välbehövligt, vad vet jag.
Jag var iväg på massage en sväng men annars har vi hållit oss inomhus.

Imorgon ska jag till gymmet. Sista passet för i år. Ska ta med mig min storis. Vi behöver tid ihop.

Må gott, känn ingen sorg eller ångest. Känn dig stolt över dig själv!

Av myrealworld - 30 december 2014 00:02

Har vaknat ngra nätter en tid tillbaka (läs: sedan jag började frossa i allt och binda vätska) av att mina fingrar domnar. En kväll var även mina fötter supersvullna. Kvalitén på maten, mängd och ev mens kan ha gjort att min kropp bundit massa extra vätska.

Tog 2st vätskedrivande som jag fick utskrivet efter graviditeten och vips så lindrades mina symptom! Gotto freakin love it!

Idag har jag umgåtts med fina Mary. Här hemma dock då jag kör solo med båda mina ljuveler.
Vi hann även med en kortis promenad och hann bli ordentligt nerkylda. Härliga vintern.

Imorgon ska storis ha en kompis här. Beben hänger med mig som vanligt!
Pappan pluggar lite.

Hann med ett pass idag. 32 min cardio. Har fått upp min kondition sen jag drog ner på vikterna.
Kör lätta vikter när jag väl kör och sen två cardiopass i veckan.
Kul att det ger resultat.

Näst sista avsnittet av Sons. Det tog på krafterna. Imorgon blir det sista och sen är det över. Jag är inte redo men fina, life goes on.

Av myrealworld - 28 december 2014 23:53

Idag fick jag "äran" att vakna upp med min söta bebis. Vi lekte en stund och när mormor hade vaknat sjöng vi och tände ett ljus.
Jag har varit fylld av många känslor idag. Oändligt mkt kärlek och lyckan över mina två barn. Över att jag vågade ta klivet och skaffa mig ett andra barn trots min rädsla.
Jag har värderat allt det som hände mig början av förra året och här står jag idag med världens vackraste lilla bebe. Så nyfiken, glad, full av liv och en personlighet så stor och påtaglig redan nu.

Det är en ära att vara förälder till mina barn!
Tack vare de har jag vuxit som människa. Jag tar inget för givet utom min kärlek för dem.

Vi har firat beben idag och storis har skött sig bra även om det har varit svårt.

Av myrealworld - 28 december 2014 01:33

Vaknade sent idag och ganska så snabbt drog de allra flesta hemifrån.
Kvar blev jag och min storis. Efter ngra vändor i tvättstugan drog vi ut i pulkabacken här i närheten.
Storis åkte lite snow racer och jag hängde på.
Sedan hem för lite mat och hjälp med en övertrött bebis.
Den övertrötta beben sov en stund men hade sedan en gråtshow på 30 min. Ljuvliga barn.

Sedan kom min pappa. Efter en del häng gick jag, mamma och pappa till gymmet. Blev ett rätt menlöst pass men lite mottryck iaf.

Nu på kvällen har vi spelat tjuv och polis. Ätit godis och babblat en del politik.
Jag har även klickat hem lite kläder till kidsen från zara som pappa betalade.

De kommer som vanligt vara finast i stan. Frågor på det?


Dessa här ovan till beben!


Och dessa till min stora stjärna

Av myrealworld - 27 december 2014 00:14

Apropå mellandagsrean minns jag hur jag mådde för exakt ett år sedan.
Jag minns att julafton var tuff då jag kände mig konstig i kroppen. Inget kändes behagligt.
Juldagen gick den omtalade "slemproppen" och vi var inne på bb en sväng men kom hem och tänkte att det nog skulle dröja.

Annandagen mådde jag återigen knasigt. Orkade ingenting men kom iväg på en "titt" på mellandagsrean med svärisarna. Hittade kappan jag länge fluktat på och fick knappt på mig den men den blev min. Det var nog allt...min ork var slut och jag orkade knappt dricka kaffe på fiket utan ville bara hem.

Dagen därpå åkte svärisarna hem och kvar blev vi. Väskan var packad men jag visste inte om jag skulle orka till 7:e januari. Jag tog mig Dock till gymmet och körde ett pass. Varför inte? Gjorde mig gott.

Sedan började ju allt tidig morgon den 28/12-2013.
06:ngnting klav jag upp med återkommande smärta i magen.
Kunde inte somna om så jag ringde in till bb. Där fick jag till svar att ta en bricanyl (inget jag önskar min fiende) och gå till sängs. Gjorde som jag blev tillsagd, vaknade vid lunch och skakade som ett asplöv...bricanylen....
Försökte äta ngt och kom på att jag kunde rensa lego för att komma på andra tankar. I did.... Vattnet gick på vägen ner till golvet.
Hahaha...yes! Snart kommer beben tänkte jag.
Fick även bekräftelse på mitt crap:iga mående senaste dagarna.
Mathias lyfte knappt blicken från skärmen...
Jag ringde in till bb och de ville först inte tro på att det var vattenavgång.
Men sedan sa det att vi kunde komma när vi kände oss redo och vi stressade verkligen inte in.

Jag ringde syrran som kom och hjälpte mig att skruva ihop spjälsängen och packa lite mer.
Hon fick mig att vara trygg och tig varje kliv med mig. Så underbart.
Mathias fortsatte plugga utan att hetsa upp sig.
Vid 16:30 åkte vi in och syster var med.
Fick lov att bevisa vattenavgång så vi gick upp och ner i trappor, dansade, steppade osv.
Är det var fastställt ville jag hem om de inte tänkte snitta mig samma kväll. Kl 19-20 kom läkaren in och meddelade att vi snittar så fort det gör.
22:01 kom vårt andra kärleksbarn till världen. Vilken underbar känsla!
Denna lilla skapelse var min.

Och nu har det snart gått ett år. Svårt att greppa och lite jobbigt att tiden rusat iväg.
På sönda fyller kärleksbarn no2 ett år. Ett år!?

Av myrealworld - 26 december 2014 23:19

Vaknade tidigt idag. Kan inte låta bli när mami är här. Vi vara omkring henne så mkt det går.
Bokade sedan en tid hos läkaren till min moster som slagit i armen.
Efter en timme på Nacka närakut kom vi hem. Jag och Mathias tvingades då ut på mellandagsrean.
Nacka forum blev det och det enda jag fick med mig hem var från Honkemöller. Mycket bra köp!

Vi strosade och det mesta var skräp. Sorry men det tycker jag.
Hittade ett par galet snygga och sköna jeans som var på ordinarie pris. Lär gå tillbaka när folk lugnat sig lite och prova ngra färger!

Sedan åt vi mammas goda mat...ghormeh sabzi.
Så mysigt, älskar att ha mamma här.
Det gör mina barn med ska ni veta. De är galna i sin momo, speciellt mini.

Av myrealworld - 26 december 2014 00:56

För ett tag sedan hade denna kväll garanterat inneburit fest och en galen sådan även men nu finns inte orken. Lusten slår på ibland men mest önskar jag tid här hemma.
Med min lilla familj.
Jag kan tänka att det vore kul att träffa vänner och dricka bubbel men å andra sidan kan en alltid göra det.

Jag har idag åkt till syrran och träffat hennes kissekatt.
Sedan hem och spela spel med storis. Mata beben. Ta en kaffe och sist komma iväg till gymmet och ett cardiopass. 30 min tuffa intervaller och sedan stappla hem med Bambiben.

Myste med mamma en lång stund och skrattade mkt.
Nu behöver vi sova.
Beben ligger hos momo och storis hos oss.

Idag dök 7:e tanden upp och om jag förstår det rätt är den 8:e på G.

Av myrealworld - 25 december 2014 12:40

Lite vitt på marken och en sol vars strålar träffar oss.
Helt ljuvligt!
God fortsättning till er alla.
Hoppas ni hade en fin dag igår och fick tillfälle att hämta energi och kärlek från alla ni älskar mest.
Vi hade en helt underbar dag.

Det började med ett besök på gymmet där jag (och fyra andra) körde ett gött pass innan det var dags att fira julen.
Sen fick alla duscha och klä om.
Och sedan var det äntligen dags för julbord, såååå gott och efterlängtat.

Efter maten blev det vila för vissa och mys för andra.
Kalle anka var ingen så intresserad av och tur var det för då dök tomten upp.
Tusen julklappar delades ut och barnen var nöjda.
Även jag som fick en stor peng av min mamma och ett par byxor jag fluktat på av älskade syster.
Gissa om jag var nöjd!?

Kvällen avrundades tillsammans med solnafamiljen som joina för lite julfika och julklappslek.
Jag vann ett fint halsband :)

Vi drack lite vin och pratade med grannarna som kom ner.
Storis fick leka med sina klappar lite extra länge och sedan däckade vi alla (lite väl sent).

Idag finns inga måsten på schemat.
Bara ta det lugnt och städa lite. Ligger leksaker överallt...

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards