Alla inlägg under november 2014

Av myrealworld - 30 november 2014 23:45

I fredags kom min mamma och familjen var hel.
Jag lagade mat och vi hade en härlig middag ihop.
Mamma sov med båda kidsen och jag fick en natt för mig själv på soffan.
Igår åkte jag och storis på sista gympa tillfället. Sedan iväg till lite butiker och fika.
På kvällen fixade jag mig och med en del pepp från mamma och Anna kom jag iväg ut i natten.

Vi hängde på soap vilket var trevligt/trångt/ibland bra musik osv.
Jisses vad vi hade kul. Dansade, snackade och skrattade.
Sedan tog vi en lång repa på stan innan vi skiljdes åt.
Alla nöjda och glada.
Idag mådde jag crap dock! Panik när en är bakis och mår illa och ens föräldrar ska dra tidigt.
Det gick bra. Jag och kidsen gick iväg och åt och då släppte det värsta.

Hämtade upp en sliten och trött Mathias vid 15 och nu känner jag mig hel. Fått lite av det mest värdefulla denna helg.
Så tacksam.

Av myrealworld - 28 november 2014 14:44

Känner mig så fruktansvärt kaffesugen men orkar inte ta mig för att fixa en kopp.
Ligger i soffan helt död, storis leker och beben sover.

Vi väntar på morfar, mormor, moster, på att handla och laga mat.
Tänk om jag bara kunde slumra lite.

Av myrealworld - 26 november 2014 14:26

Vår lilla bebis känns rätt bestämd nu.
Sover men med många avbrott.
Är rätt hype:ad och ständigt igång.
Jag gissar på utveckling, håller tummarna för det.
Inatt sov inte Mathias många timmar men jag fick till det även om jag väcktes av alla ilske skrik och missnöjes gnäll så kunde jag somna om.

Kl 12 var det dags att fixa min senaste tattoo, blev bara det även om jag har lite planer på att bygga på den lite. Gjorde dock jävulskt ont så jag ångrar tanken lite men nu är rosen iaf klar.

Kom hem till den galna bejbin och nu ligger hen här och sover i mitt knä.

Ikväll ska Mathias åka och handla med beben och jag ska baka med min storis. Lussekatter ska det bli!
Igår pyntade vi dessutom så nu börjar vi julmyset.

Av myrealworld - 25 november 2014 15:11

Igår såg jag en bild som en facebook"vän" lagt upp och ngt i mig reagerade på bilden.
Visste först inte vad det var.
Bilden visade en bild på hen som lagt upp bilden tillsammans med en papperslös människa utanför en affär (en människa som tigger).
Hen beskrev sin goda gärning att handla lite mat till denna människa och vikten av att vi bör alla göra det och sen en selfie.

Jag tänkte...
Ngt kändes inte bra med den bilden.
Jag har gjort liknande saker, absolut inte knäppt en selfie med en människa i underläge men jag har orerat om mina fina handligar här på bloggen. Lyft mig själv.

Idag hände det igen, efter att ha handlat och köpt med mig lite saker till människan utanför affären kom det till mig.

Var befinner vi oss när vi behöver lyfta oss själva och högt berätta för andra när vi gör humanitära gärningar? När vi är medmänskliga?
Jag skäms varje gång jag ger ngt till en människa i underläge.
Jag skäms över att de ska behöva ha det så jävligt medan jag undrar vad jag ska fylla magen med.
Jag skäms över att jag inte har ett hum om deras utsatthet. Jag kanske eventuellt kan gissa mig till en del men det är säkert tusen gånger värre.
Jag skäms över att titta dessa människor i ögonen.

Hur kan jag då vilja posta på tex fb kring vad jag har gjort för andra?
Knäppa en bild på fattigdom och elände? Knäppa en selfie på utsatthet? Typ; här får du en påse för 100kr och du ska vara så tacksam att du får visade dig på en bild för alla människor jag känner. Skitsamma vad du känner om din utsatthet och ev skuld/skam över att behöva tigga men nu kör vi *klick*.
Avsaknaden av respekt för en annan människas integritet lyser med sin jävla frånvaro.

Borde inte solidaritet och medmänsklighet var självklart?!
Borde vi inte istället berätta om alla ggr vi inte hjälper våra medmänniskor.

Jag äcklas lite över tanken att vi trampar på andra för ngra likes.
Vi vet om när vi gör ngt bra, oavsett om det är för oss eller andra. Kan det få räcka av respekt för andra som befinner sig på ställen de inte vill vara i.
De önskar säkert att de slapp behöva skaka en mugg och tacka för våra småören.
Tror ni inte?

Av myrealworld - 25 november 2014 10:12

Jag och Mathias har bokat in en vecka i Torrevieja i sommar tillsammans med barnen och Mathias päron. Vi hyr ett hus och kör även ngn dag i Alicante.
Jag vill även boka in en getaway med Mathias. Vi har pratat om en helg ngnstans.
Planerar även att åka en kompisweekend till ngn nice huvudstad för att slappa och hänga med vänner.

Ni hör ju! Jag längtar till våren, värmen och att se nya platser!
Jag hatar att maniskt boka in saker men detta känns bara kul att se fram emot.
Ett av tre är bokat iaf. Vi får se om resten bli av.

Anna föreslog tjejmilen i New York och när jag nämnde det för Mathias sa han att det nog redan var fullt. Hahaha!

Av myrealworld - 24 november 2014 23:16

Igår på fb läste jag en statusrad som löd: "HEN, vilket äckligt ord. Totalförbud i mitt hem".
Detta var skrivet av en människa jag umgicks mkt med för tre år sedan.
Jag förvånas egentligen inte men jag kunde inte smälta detta.
Jag skrev ngra kommentarer och ägnade tid åt att slipa på mina argument kring varför ju hen är viktigt.
Jag kommer tillbaka till det.

Många som kommenterade och tyckte hen var förskräckligt och en ville tom krossa ansiktet på en sjuksyrra som hade sagt hen till hennes barn (som var 3månader) som minsann var en han, "en riktig man".
Samma kvinna tyckte att det var rent av olämpligt att kalla ett barn för hen och även påstå att den kanske skulle bli homosexuell...
Jag besvarade hennes olämpliga yttringar och började fundera på hur det kommer sig att vi jobbar mot/fast för stereotypa könsroller.
Hur det kan komma sig att hen är förskräckligt?
Jag slutade kommentera då jag ansåg att det inte gick in.
Vet ej om det är relevant men enligt utsago ska alla som kommenterade vara med i samma "sekt" som hen som skrev statusen. "Adam och Eva, Gud skapade oss att.... "

Jag antar att alla förhåller sig olika till språket och hur vi använder oss utan den. Jag dömer sällan. Däremot lägger jag mig när en människas åsikter drabbar ngn annans åsikter eller existens.

Åter till min slutpläddering gällande hen. Och cementerade könsroller.

Han/hon syftar väl teoretiskt till vad en har mellan benen?! Är ni med?
Så om vi då istället skulle presentera oss enligt det (om det är så viktigt att veta VAD du/jag har).
- hej, mitt namn är xxx och jag har en vagina/penis eller bådeoch.

Om det var allt som hon/han syftade till hade hen möjligtvis inte behövts.

MEEEEEEN

Ni vet ju att det inte riktigt funkar så.
Hon och han berättar inte bara ens könstillhörighet utan även alla samhällsnormer (skrivna som oskrivna) en bör förhålla sig till.
Vad en bör bära för kläder, gilla för lekar/leksaker, framtidsvisioner, vem en bör välja att älska osv.
Dessa regler och fängeslseliknande normer skapar oss dagligen endast genom att definiera vår könstillhörighet.
Det sitter överallt i oss och andra.

Därför älskar jag hen. Till hen finns inga normer. Det finns möjligheter för var och en att berätta sin historia. Ens könstillhörighet är EN bit.
Din hobby/dina intressen berätta ännu lite mer. Ditt val av yrke kan berätta lite om dig. Vem du väljer att vara med för dagen/natten/för evigt berättar en historia om kärlek i ditt liv osv.

Jag är beredd att jobba med mig själv för att möta ngra av mina invanda och rotade samhällsnormer och allt jag kräver av dig är att respektera mig i det!

Tack för det lovers!

Av myrealworld - 23 november 2014 23:15

Hade en okej natt med min bebe!
Istället för att hen vaknar mellan 2-3 blev det istället halv 5. Kändes nästan som jag hade sovit heeeeela natten.
Efter det blev det ytterligare en timme, nästan iaf.

Vi gick upp och myste. Sedan kom storebror och sist kom pappan.
Vi åt frulle och sedan sov jag och beben lite till medan pappan och storis myste i soffan.

Senare kom min ängel till syster, vi åkte och lämnade storis på kalas och sedan till Nacka.
Jag bytte stl, Mathias shoppade en skjorta och provade en tröja som han tyckte var för dyr. Gissa vem som köpte tröjan till honom?! Jo, jag!
Min älskade förtjänade också en treat efter att ha skämt bort mig.

Efter att ha plockat upp storisen fick jag och Mathias gå iväg på dejt medan syster tog barnen. Så otroligt lyxigt!!!!
Vi åt gott på Texas i sjöstan och myste i två timmar.
Tack tack tack mitt hjärtas fröjd för att du tänker på din syster och alltid vill mig väl. Jag älskar dig bortom alla gränser.

Imorgon börjar min och systers detox. God dam! Lets do this!

Av myrealworld - 22 november 2014 22:42

Min härliga dag är snart slut.
Vaknade och var inte extremt trött, alltid ngt! Även om storis väckte mig och ville prata om läskiga gardiner och de andra två slamrade med grytor och disk.
Fick en dunder frulle av min älskade.
Sedan började peppen.
Påklädning och sedan iväg till tuben för att möta Anna.
Väl framme vid värta hamnen kom jag igång. Jisses vilken pepp med all gula västar och alla glada människor.
Jag försökte övertala Anna flera ggr att vi kunde springa men fick avslag.
Det var såååå svårt att stå emot.
Sån kul upplevelse att gå i tunneln.
Vi gick på en bra tid och det var nog tack vare all pepp.
Älskar utmaningar och händelser som dessa. Kul tycker jag och för en bra sak.

När milen var tog jag mig hemåt där jag möttes av min familj.
Åt mat och fick en present av min älskling. En jacka!!!
Så glad. Tack min älskade.

Sedan tog jag en fika med Mary innan det var dags att fixa lördagsmys med familjen.

Glad och nöjd.


Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards