Alla inlägg under januari 2014

Av myrealworld - 31 januari 2014 17:27

I morse var vi alla helt slut utom storebror som skuttade upp efter paddan och började spela.
Han fick valet att vara hemma vilket han ville. Så vi hängde på förmiddagen och sen kom pappan och joinade.
Vi åkte till stan och käkade persiskt. Sen till muffinsfabriken. Nu har Mathias storstädat och myset kan börja men först ett stort glas kaffe för jag är såååå trött!

Av myrealworld - 30 januari 2014 15:54

Igår sa vår Susanne på Bvc att jag skulle sänka kraven på mig själv.
Att jag skulle varva ner.
Idag har vi bara varit hemma (nästan).
Pratade i telefon, fick mini att somna i sängen och sen skrotade jag runt.
Slängde i lite tvätt och tog en promis bort till luma och fikade med Petter.
Inte fullt så uppbokad men inte heller så avslappnad att jag lyckades somna om med mini.
Det kommer!!
Har sovit dåligt och glömt äta lunch... Inatt får jag sova!!!
Krävdes många lager smink för att se okej ut.

Av myrealworld - 29 januari 2014 19:08

Idag har jag varit pigg.
Typ sovit ca 6 timmar, inte i ett sträck men ändå.
Tur det för inatt är det jag som tar minstingen...
När storebror kom iväg till dagis matade jag på mini och sen la jag ner honom i ca fem minuter med en briljant app som spelar massa ljud vilket han diggade.
Då hann jag plocka undan, bädda, plocka bort frukosten, göra kaffe, göra mig i ordning ooooch där var tiden slut.
Plutt somnade igen i famnen och då var det dags för Bvc.
Ny ökad vikt och bra stöd från vår härliga Bvc-syrra.
Kom hem och lunchade med tian och därefter kom vår härliga Anna.
Gosigt tyckte mini som trivs i hennes famn och härligt tycker jag som får hänga med en god vän.

Storebror har idag varit trött så nu ska han nattas av mig. Myyyyysigt!

Av myrealworld - 29 januari 2014 09:30

Nu har gullungen somnat...
Att somna själv eller ligga i babygymmet en stund är inte att tala om. Såvida det inte hörs hjärtslag.
Mot bröstet är det enda sättet babyn vill somna. Inte i famnen utan mot bröstet.
Så vad gör jag nu? Behöver fixa mig innan vi ska till Bvc....
Frullen fick vara. En halv kalkonmacka. Punkt.

Av myrealworld - 28 januari 2014 20:25

Japp, det är just nu min drog. Jag äter hur mkt russin och mandlar som helst. Jisses va gott det är!
Min vän Anna sa att jag har konstiga cravings och det kan jag hålla med om då russin är bland det äckligaste jag vet.
Iaf, det mättar och ger galet med energi.
Idag träffade jag Mary och tog en snabb fika och sen gick vi bort till zinken. Jag passade på (medan lill sov) att gå tillbaka. Svettigt som 17.

Efter att storpyret hämtats har jag varit galet effektiv.
Försökt få liten att sova men han har varit orolig och extremt skrikig.
Mathias har backat upp med både den stora och lilla.
Jag slängde ihop en matig omelett och bakade två limpor bröd.
Hade dock hjälp av storpyret vilket var lite stressigt men mest kul.
Plutten har fortsatt skrika till nu när han har somnat.
Mitt barn lilla barn har alltså en, EN, sovperiod på ca två timmar per dag.
Puh...

Av myrealworld - 27 januari 2014 11:21

Hej på er,
Undra om baby blues kan komma så här sent?
Hur som helst är det som att mitt inre är uppochner, inochut.
Livet har förändrats och för varje förändring kan det aldrig bli detsamma.
Jag vill inte ha det som varit för jag är väldigt lycklig men alla behöver vänja sig vid det nya.

En sak är min kropp.
Jag har inte vant mig vid min form (som förvisso är i förändring). Det ger mig lite dålig självbild och jag undrar hur jag ska handskas med det?

Av myrealworld - 26 januari 2014 06:51

Ligger här med plutten på bröstet.
Han har ätit och nu är tanken att jag ska somna om men icke.
Tänker på mat och kaffe...mmm va gott.
Jag som inte skulle bli kaffedrickare. Tycker inte att det är så gott men jag behöver skiten för att vara vaken.
Igår blev det en skön dag. Min syster kom och passade liten ett tag medan vi tog med oss storpyret ut på egentid. Vi åkte iväg och åt sushi och köpte gotte till kvällen.
När vi kom hem sov liten ff och efter lite häng la mig bredvid honom och fick mig en liten siesta.
Idag vet jag inte vad jag ska göra, ta ut storebror och gunga. Behöver komma iväg och köpa mig ett par byxor, inget passar längre :(

Av myrealworld - 25 januari 2014 00:32

Sov till och från fram till tio idag då lillen hade en del magont på natten.
Blev ngt stressad när jag insåg att jag måste hinna med att amma, mata, äta frulle, plocka undan, fixa mig och ordna lite fika innan FinAnna skulle komma.
Att mata/amma tar tid, lång tid. Det andra gjorde jag på 20min.
Man är som en virvelvind. Börjar i ett rum och köttar på systematiskt med att plocka undan, bädda, städa ihop, plocka ur diskmaskinen, ställa in disken, få i sig kaffe samtidigt som man plattar håret och sen slänga i sig frulle.
Hej effektiviteten.
Sen hade vi det mysigt med Anna. Fikade lite och pratade om allt och inget.
Sen hämtade vi storebror och åkte till sickla. Gick ett viktigt ärende, tog en fika, handlade för kvällen och sen hem. Skulle egentligen iväg med min bästis men kände mig slut vid 18:30 så det fick flyttas fram.

Har hängt i soffan och kollat Walking dead. Grannen bjöd på ett litet glas rödvin vilket var himmelskt...

Fyndade denna snygga på polarn.

Detta vin var supergott!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards