Alla inlägg under maj 2016

Av myrealworld - 30 maj 2016 00:09

Du ser, sorg förvandlas alltid till minnen. Sår som påminner dig om hur livet en gång kändes.
Smärta förvandlas till antingen tomhet eller överlevnad. Jag väljer att inte säga stark för det är en överdrift.
Du överlever din smärta och förblir en ny version av dig själv.
Du minns det du en gång kände och ställer fortfarande dina frågor till ngn i yttre rymden som kan besvara de enligt sin intelligens.
Livet blir ständigt annorlunda.
Livet är rörligt, som det bör vara.
Mina minnen är ömsom ömma ömsom tomma.
Jag överlever, det gör vi alla.

Jag borde ha fyllt mig själv idag utifrån min modersroll mycket mer än jag gjorde. Jag glömde inte bort men tänkte på annat.
Min storis som genomgår många känslor varje dag. Upp och ner lika fort åt båda håll.
Vacker som få och med ett inre fyllt av blandade känslor.
Min bebis, fylld av energier från andra planeter och alltid med humor i högsta hugg.

Jag är lyckligt lottad. Inget annat.
Jag är deras mamma och i mig skapades två juveler.
I mitt inre fick de växa till jag satte dem till denna värld så mänskligheten fick skåda mitt guld.
Jag ska ge er mitt allt varje dag som jag lever. Jag ska älska er och vara tacksam för er.
För ni är allt!


Av myrealworld - 28 maj 2016 22:41

Igår så var halva klanen snoriga och krassliga så jag vab:ade.
Med krasslighet kommer en del svackor i humöret, så både jag och storis drog åt olika håll stora delar av dagen.
Men det ordnade upp sig.
Senare på kvällen pt vi tårta, god mat och firade vår älskade mathis.
I morse skulle jag iväg på möhippa men avstod då jag känner mig dålig i halsen.
Blev istället en lugn morgon och en kort tur till sickla för att köpa stövlar till beben.
Sen drog storis på kalas, mostern hämtade beben och jag och min älskling kunde ha en stund på stan följt av middag på Austin Food works.
Vi hann med en butik...och sen en snabb promenad till restaurangen.
Det var god mat och mums att dricka så båda vi var nöjda.
En underbar kväll helt enkelt. Grattis min kärlek! Jag önskar att jag kan skämma bort dig för alltid.

Nu är vi hemma, barnen sover och jag ska ta mig en kopp te och hoppas att det lindrar min hals.

Happy saturday

Av myrealworld - 26 maj 2016 23:36

Att jobba med unga människor kräver sitt, både på gott och ont.
Men ofta inspireras jag av deras mod, styrka, förståelse och förmåga att sätta ord på svåra saker trots sina unga år.
Häromdagen satt jag kort i ett samtal med en elev som uttryckte att det har varit mkt då hen haft en stor konflikt med en av sina föräldrar.
Hen var inte arg och hade ej heller varit det då situationen uppstod men löste det genom att bryta kontakten med sin ena förälder.
Det svåra ansåg denna elev var känslorna kring att sakna ngn samtidigt som en inte vill träffa de.

Det fick mig att fundera på mitt och på hur det faktiskt är svårt att sakna ngn som en anser även har sårat en.
När en måste leva med att sakna en person för att den inte har förmåga att skapa ngt tillsammans med en.

Vi (jag och ungdomen) skulle ses på ett längre samtal och prata om känslorna som dyker upp.

Jag önskar detsamma hade erbjudits mig. Ngn som kunde bekräfta det jag känner men även få mig att förstå.


Av myrealworld - 23 maj 2016 22:25

Måndag igen.
Har känt mig riktigt trött idag, snudd på att jag kände mig sjuk.
Tog mig ut i solen och sopade bort fimpar på skolgården, rätt nice med variation.
Förra veckan var tuff. Långa dagar och en fredag fylld med jobbiga samtal.
Kände mig helt utarbetad men kom iväg på middag med gänget på YUC och sen lite barhäng. Mycket trevligt men kvällen avslutades rätt tidigt för mig.
Resten av helgen gick till vila, Göra ärenden, stå en stund på gårdens loppis.

Idag kom jag äntligen iväg till gymmet efter nästan en vecka. Intervaller och lite mage.

Nattis på er!

Av myrealworld - 17 maj 2016 23:10

Ja, ni vet hur pendeln slår.
Fram och tillbaka...sådant gäller även känslorna.
Helgen gick till barnen, träning och återhämtning.
Mathis var på svensexa medan jag och barnen + mostern roade oss själva.
Jag hann med att träffa Linda och hennes bebis en kortis vilket var helt ljuvligt. Så länge som vi har hängt ihop och nu får jag vara med och se när hon har en alldeles egen bebis.
Så kul

Sedan drog ju vecka igång...ny energi och nya tag.
Trista mornar (väders mässigt) men vackra kvällar.
Jag älskar våren och sommaren och LJUSET!

Denna vecka är galen, sena arbetsdagar som gör mig stressad då tiden med mina ljuveler blir ännu mer begränsad.
Men men nu få en köra hårt fram till skolorna slutar iaf.

Av myrealworld - 13 maj 2016 22:56

Ja va smärtsamt det kan vara vissa dagar. Så till den grad att jag är redo att trampa ner mig själv för att kontakten ska fungera.
Jag avundas alls som får det att fungera utan problem. Jag undrar hur de gör när de förlåter.
Jag är nollställd... Utom smärtan förstås. Den är där...

Denna vecka har präglats av detta och alla mina demoner. Demonerna har blivit mina husdjur just denna vecka. Lekt att de är tama och vänligt inställda men jag vet bättre.
Jag vet bättre men jag vet också att jag behöver tämja dem. In i mitt liv, in i mitt vardagsrum. Vi kan inte leva ett liv ihop, jag och mina demoner, utan att känna varandra.
Livet är komplicerat nog.

Jag tänker att jag är jag och ingen annan. Jag tänker att jag kan förändra det jag inte gillar. Jag kan påverka det jag blivit påverkad av...
Men jag tvivlar. Jag drar min själv över samma kam och våndas. Våndas över att skada min omgivnings.

Igår grät jag, i förrgår lika så... Men det lättar. Och det visste ju ni också. Det trycker ut det allra värsta här och nu. Idag kunde jag agera min roll igen.

Av myrealworld - 11 maj 2016 22:57

Hela lite tänker jag på tid.
Jag tänker på att vara med min familj, mina barn...
Jag tänker på att komma hem och hinna allt det där viktiga.
Jag tänker på att hinna träna utan att prioritera bort det andra och ibland får jag dåligt samvete över att jag bortprioriterar det jag finner lite mindre viktigt.
Jag tappar mig själv i tiden.
Jag behöver stänga av för att kunna utföra t.ex mitt jobb.
Hur ska jag någonsin förlåta mig själv för all den tid jag inte var med mina barn.
Häromdagen slog det mig att vi faktiskt lämnar bort våra allra viktigaste mirakel till andra människor (utan allt för många referenser) många timmar om dagen. Där får de vara utan sina föräldrar och lära sig massor men också utså massor.
Jag mår illa av denna tanke...jag vill spy.
Hur kan detta vara befogat? Åh vilken urlöjlig värld vi lever i.

Av myrealworld - 8 maj 2016 19:26

Långhelgen är snart över och allt har varit ljuvligt.
Först långledigt, sol och värme, mamma på besök och bara så mycket kärlek...kunde ju inte bli annat än just ljuvligt.
I torsdags kom min älskade mami och vi startade helgen med egentid på Mall Of Scandinavia. Jag, syster, mamma och vår khale.
Inte mkt till shopping men mys, fika och lunch.
Sedan har vi haft extra familjen här, jag har hunnit träna en del, vi har varit mkt ute i solen och idag efter att mamma åkt tog vi oss ut på cykelsafari :)
Jag mår bra och känner mig påfylld med kärlek och värme.
Jag saknar mamma så mycket men det är vad det är.

Imorgon är det dags för jobb, skola och studier.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards