Alla inlägg under juni 2015

Av myrealworld - 30 juni 2015 23:40

Typ så.
Vaknade med en kropp som ömmat och värkt hela dagen.
Många tight:a muskler, osköna sängar/kuddar samt flip flop som är döden för ben och rygg.

Vi åkte till stranden i Mil Palmeras och där hängde vi ngra timmar. Beben är helt jäkla galen, inte still en endaste sekund så ingen av oss får en lugn stund.

Efter stranden åkte vi till Zenia Boulevard och kidsen fick hänga i lekområden där. Åkte karusell och lekte i mini-lekland.
Det enda negativa var att det var stekhett.
Sedan hade Mathias bestämt att vi absolut skulle äta pizzabuffe på Che.
Mkt gott men onödigt dyrt och onyttigt.

Nu ska jag stretcha sätet och hoppas på lite mindre ont imorgon.

Hejpa

Av myrealworld - 29 juni 2015 23:08

idag var allt svårt.
Varje känsla var en explosion.
Jag försöker göra mig förstådd kring det jag förstår och det andra vill jag förstå.

Jag kom underfund med att kombinationen hyperkänslig/extremt inkännande och höga ambitioner rimmar inte väl.

Sen undrar jag ibland om jag har svårt att befinna mig längre stunder bland folk.
Jag gör mig alltid osams (med de jag känner till) och blir strange efter ngra få dagar.
Jag kanske inte är ett flockdjur. Eller så är jag extremt beroende av tydlighet, rutiner och igenkänning.

Äh...önskar ibland att jag kunde chill the fuck down.
Bara va, inte tänka och känna så mkt.

Av myrealworld - 29 juni 2015 00:11

jag och Mathias fick lämna över kidsen till svärisarna i morse och åka iväg själva.
Vi valde bort lemon market och åkte till La zenia istället och strosade i klädbutiker x antal timmar.
Skrattade, pratade, fikade och gäspade ihop.

Hittade inte så mkt men mysigast var bara att få tid ihop en dag som denna.
Jag hann börja sakna kidsen och väl hemma fanns ny energi att jobba med.
Vi har badat i poolen och jag drog ut på en kort power walk.

Sen blev det tapaskväll här på uteplatsen.
Imorgon åker vi till stranden och lapar sol. Jihooo!

Nattinatt på er

Av myrealworld - 28 juni 2015 10:05

Så kommer den där stunden då allt inte är så jävla gulligull.
Dagen efter en vaken natt där barnen turats om att vakna (väcka oss). Hosta, snora, ha mardrömmar, kräkas och inte kunna somna.
Vi två vuxna rök ihop (för att vi ville varandra väl) innan solen hann upp.
Trötta, slitna och med ett litet barn som kör i 140 oavsett sjukdomstillstånd. Den andra bryter ihop ca 4 ggr på en halvtimme av diverse orsaker.

"Semester" i all ära. Sol och allt som ska avnjutas med ett leende på läpparna...rimmar inte alltid med livet som familj/småbarnsförälder.

Det må vara vår ambitionsnivå? Eller våra goda intentioner men fy fan vad jag ibland önskar att jag kunde slänga mig på en solstol, njuta av en bok/glo på folk/sippa på en flaska med kallt vatten och sedan somna medan solen tar hand om min kropp.
Jag saknar de stunderna där jag fick vara jag. Där jag fick styra över mina minuter.

Jag tänker inte här säga;
"Men jag ääääälskar mina barn och jag skulle aldrig vilja vara utan dem" för det är för fan vedertaget.
Finns inget annat så jag tänker inte ens förklara mig!

Idag få vi andas emellanåt. Liksom lunka fram.
Imorgon är en ny dag.

Av myrealworld - 25 juni 2015 22:49

så var vi framme i Spanien efter en lååååång resa igår.
Allt gick bra trots att beben ständigt hade en elva under näsan och storis kämpade med pirr i magen och resfeber.
Vi hann bada i poolen en sväng och hänga lite på La Zenia (som förövrigt är en av mina absoluta favvo köpcenter).

Idag hängde vi på stranden med galna bebin och tokiga storis.
De har badat, sprungit omkring i sanden, geggat och bara stojat omkring.
Denna värme, som gör en hel och får en att njuta ända in i själen.
Jag fullkomligt älskar solen! Punkt.
Jag måste investera i ett hus i värmen. Måste.

Andra saker som dyker upp är hur obekväm jag känner mig i mitt skinn.
Jag älskar nakenhet så att trippa omkring i bikini är det bästa som kan hända mig MEN den där granskande, obekväm känslan gör sig påmind.
Jag deal:ar genom att fortsätta vara naken, ha de kläder jag tänkte jag skulle vara fin i och äta det jag känner för. Jag krigar mot elaka tankar och känslor.
Sådant är självföraktet och den ständiga känslan av att I N T E vara tillräckligt slank.

Urk!

Men vi har det bra. Vi njuter.

Av myrealworld - 22 juni 2015 12:17

idag vaknade jag grumpy och allmänt inte på banan.
Jag vet att det handlar om att skiljas från mamma. Jag hatar att vara ifrån henne. Hon är som balsam för min själ och mina tankar.
Jag blir glad, upplyft och stark när hon finns omkring och idag när hon skulle åka till sitt känner jag mig som en liten tjurig 3åring.

Aja, snart ses vi igen och då fyller jag på. Nu måste detta med Spanien ordnas.
Packa klart och stå redo för taxin som kommer i ottan onsdag morgon.

Men innan det hinns två träningspass med! Jajemen

Av myrealworld - 20 juni 2015 23:54

Vi firar i Stockholm, innerstan och allt. Ösregn och ingen midsommarstång så långt ögat kan se och vet ni vad....jag trivs så himla bra!
Vi myste, vilade, åt sill-/laxlunch, dukade om till bonusfamiljen (en tvilling och khale) kom och var med oss fram småtimmarna.
Till middag åt vi Irans nationalrätt och jävlar i min låda vad gott det var!!!
Kunde inte sluta äta.
Så mysigt och härligt, helt i min smak.

Idag vaknade vår storis och var ordentligt förkyld. Passande såhär innan utlandssemestern.

Jag och Mathias fick gå iväg och träna. Kul att gå ihop för en gångs skull.
Blev ett pumpigt pass för armarna och sedan 60min löpintervaller.


Av myrealworld - 18 juni 2015 23:50

tankarna på annat håll.
Sömnlös natt.
Hjärtat på väg att brista och oron bygger bo i magen.
Skälvande och ostadig men med mkt inplanerat så ingen tid att spilla.
Emellan flyktinstinkten klär jag på mig och gör mig redo efter två timmars sömn. Ingen concealer i världen kan smickra de mörka ringarna.

Vi landar på förskolan och när storis ena fröken kramar mig och tackar för blommorna bränner tårarna bakom ögonlocken men jag klarar mig.

Inskolningssamtalet för beben gick prima. Hen kommer stortrivas i förskoledjungeln, I know it.

Iväg till Broängen och en kort överlämning.
Ingen tid att tänka.
Jisses vad mkt att ta in.

Hemåt med stor längtan efter lillasyster. Hon som vet och förstår och som förmår lugna mig på studs. Bara tanken av henne får ögonen att tåras. Jag smsar henne och gråter en skvätt. Får svar och blir tröstad.
Känner hennes närvaro.
Gråter när jag ska köpa blommor till storis som går sin sista dag.
Fortsätter gråta när jag kramar honom.

Enda gången tårarna höll sig undan var på gymmet. Då fick jag svettas istället.

Japp, denna dag som ngra andra lägga i arkivet med vetskapen om att en hel del behöver bearbetas för att jag ska känna mig trygg.

Nu är mamma hos mig även och jag är safe i hennes närhet.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards