Alla inlägg under maj 2018

Av myrealworld - 9 maj 2018 23:11

Nu är kl 23 och alla barn sover.
Det gör även min man...
Jag har kokat vatten för en kopp te och ska titta på ett avsnitt av orphan black.
Jag tänker på dagen. Jag har gråtit en skvätt men också fyllt på energi och mod hos min Lisa.
Jag ska göra det som läkaren kräver fast det tar emot. Jag vill inte tillbaka trots att jag förstår att jag går åt fel håll.
Jag vill inte så jag ska göra det som krävs innan det gått för långt.
M säger att jag inte ska sätta mig själv i ett fack. Det gör jag ändå.
Men kanske kan jag leva med bådeoch. Både styrka och svaghet.

Jag boostar i solen. Det gör ngt gott med mig. Helar mig.
Jag vill till solen. Eller till dit solen värmer frusna och sköra själar.
Och kanske läker en och annan bebisnäsa.

Av myrealworld - 3 maj 2018 23:26

Idag hade jag behövt en föräldra-make over.
Ngn hade behövt gå in och styrt upp mig som förälder. Påmint mig om att vara enligt ABC.
Boostat mitt tålamod.

Inte alls så det blev. Jag pushade mig till gränser med en fyraåring som vägrar lyssna, har svar på tal och ska alltid ha sista ordet, utmanar till max och lever i sin egen lilla bubbla.
Jag trampade på alla minor och vår relation var inte toppen idag.
-mamma, är du arg på mig igen?
-mamma, du gör tråkiga saker.
-mamma, du leker inte med mig.
-mamma, mamma, mamma.

Om det känns?

Han protesterar mot min bristande tid. Mot den förändring som gjort honom lite mer osynlig.
Han vill ha mig för sig själv ofta ofta ofta.

På slutet av dagen när känslokompotten nått oanade höjder villa jag sprätta upp min bröstkorg och gräva ut mig själv.
Skrika det högsta jag kunde och bara sluta andas en stund. Eller ta en dusch. Eller ngt annat där jag får vara för mig själv en kort stund.

Jag är trött och inne på tredje natten med 2-4 timmars sömn. Jag är ingen bra människa och det sista jag har just nu är lust att leka och vara aktiv med mina barn.

Nya tag imorgon hörni.
Jag ska göra mitt bästa.

Av myrealworld - 3 maj 2018 01:14

Jag älskar ljuset. Jag älskar ljusa ljumna kvällar. Känns som livet är oändligt då.
Just då är allt möjligt.
Idag tog jag en promenad mer till affären när solen sken. Jackan åkte av när jag hade fått upp värmen och det var helt underbart.
Livet borde levas i ljuset och värmen.

Av myrealworld - 2 maj 2018 00:57

Idag åkte min stora och M hemåt för att jobba och gå i skolan. Jag har svårt att skiljas från min stora...det sitter med sedan förr.
Han är min på ett speciellt sätt som knappt jag kan förstå.
Vi träter och försöker överleva konflikter utan att slita allt för hårt men att vara ifrån honom bränner i mig.
Jag är alltså kvar med min bebek och min mellis. Det är okej, jag är trygg här.
Jag vill ju att min bebis ska må bra.

Tidig kväll gick jag till en Stig i närheten och tog med mig min mellis. Där sprang jag upp och ner till luften brände i bröstet för att komma åt mig själv. Jag andades och lyssnade på mitt barn som lekte. I uppförsbacken tog han min hand om sprang vid min sida.

Livet får inte svärtas ner nu. För dessa stunder är viktiga att inte gå miste om och jag märker hur jag ibland inte ser...för att jag blundar. Blundar för att orka...

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards