Alla inlägg under augusti 2013

Av myrealworld - 31 augusti 2013 14:01

Att vara på ett utbildningläger med 22 tonåringar är minst sagt utmanade.
Samt utmattande.
Idag är det dag tre och jag känner mig helt slut.
Jag saknar min familj och mitt hem.

Av myrealworld - 28 augusti 2013 22:01

Igår fyllde jag år.
Dagen blev inte som tänkt.
Blev liksom fel åt alla håll.
Började med skönsång, sen en stressig dag på jobbet.
Hem. Middag med goda människor.
Hem, nattade liten och sen ett varmt bad.
Somnade snabbt trots stressmagen som smärtade.

Idag väcktes jag av att Mathias hade gjort frukost på sängen.
Kramar och kel tillsammans med den sjukskrivna pyret.

Sen kommer syster på fika. Världen bästa människa. Hon ger mig ro i själen bara genom att finnas.

Vi kom iväg till mama Mia och kollade magen som verkar må bra.

Sist men inte minst fick jag min välbehövliga massage på Fridens Hälsozenter. Fick bekräftat att jag återigen har grava spänningar i axlarna som gör att de är i princip orörliga. Jahapp!

Nu ska jag glo på film för imorgon börjar jobbet som pågår i 4 dagar.

Av myrealworld - 26 augusti 2013 22:42

Imorgon fyller jag 31.
Ett fylligt tal.
Jag älskade att fylla 30 och ser lika mkt emot 31.
Livet har haft sina duster med mig och senaste åren har på olika sätt varit avgörande för mig.
Dåligt mående, misstag, ånger och tid som aldrig kommer tillbaka.
Idag är jag här, i nuet. Vill inte säga starkare och klokare utan bara mer medveten.

Mamma, flickvän, syster, dotter, vän, socionom och mycket ödmjuk inför livet. Thats me

Av myrealworld - 26 augusti 2013 14:50

Vågar jag längta?
Drömma?
Låta kroppen fysiskt sakna ngn jag aldrig mött?

Rädslan av hur ovisst det är har bedövat mig . Min längtan och alla förväntningar har motats till en öde plats där ingen kan bli besviken om det går illa.

Jag läser om lika många solskenshistorier som där det har gått dåligt.
Blir snurrig av allt jag läser. Av alla öden och drömmar som gått i kras.

Det är lång väntan och jag är både rädd och fylld av längtan.

Av myrealworld - 25 augusti 2013 23:34

Ännu en trött day i mitt nya liv.
Lillpyret och jag vaknade 9:30 men trots det var jag ett vrak.
Blev en lugn morgon.
När det var dags för pyret att gå på kalas drog jag i mig en kopp kaffe och tog mig till gymmet.
Körde triceps, bröst och stretch.
Halleluja och jag var levande igen.

Lagade middag (tvårätters) till mina älsklingar och sen har vi bara tagit det lugnt.
Imorgon är det dags för helvetesveckans start så hej å hå.

Av myrealworld - 24 augusti 2013 22:48

När orden inte räcker till.
När hjärtat talar att uttrycka sig.
När cellerna i kroppen vet och förstår mer än ngn annan beskrivning kallas det inte kärlek.
Ordet Kärlek är bara det fåniga försöket till att hitta ngt som passar in på känslan.

Jag tappar andan när jag tänker på att förlora ngn jag älskar.
Jag ser inte, jag hör inte utan allt jag vet att om det händer kommer jag inte längre finnas.

Under mina vingar finns ni.
Mitt allt

Av myrealworld - 24 augusti 2013 17:13

Veckan
Jag invaderas av trötthet, oro, jobb, fysiska förhinder.

Idag ska jag dock träna.
Nästa v blir det till att behandla den skadade axeln men nu kör vi på som vanligt.

Av myrealworld - 24 augusti 2013 17:10

We fight,
We are one
We laugh
We stay close
We cry
We get hurt
But nothing can take you away from me.

Det bästa i livet är inte det lättaste.
Det mest värdefulla är det du är beredd att kriga för.
I kriget gör såren mest ont men ärren är en självklar del av kärleken.

Jag kan inte tänka mig ett liv utan dig vid min sida.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards