Alla inlägg under augusti 2016

Av myrealworld - 31 augusti 2016 21:56

Idag släpade jag mig till jobbet pga för mkt att göra och total stresshaveri.
Gick relativt bra att jobba och otroligt skönt att få undan en del jobb.

Kom hem sent efter föräldramöte på min skola men hann med att pussas lite med barnen.
Nu sover de sött och jag ska äta ngt då middagen uteblev idag.

I helgen kommer min mamma och momo (om jag Kryar på mig lite) vilket ska bli supermysigt.
Har fortfarande massor att göra men försöker tänka att vi har mkt tid kvar.

Vi var till kyrkan och övade igår iaf... Spännande!

Av myrealworld - 29 augusti 2016 23:12

Rhodos var vackert. Otroligt vackert.
Havet var turkost, glittrande och alldeles klart och jag kunde inte få nog av den synen.
Mitt mantra var: åh kolla havet...

Vi alla blev sjuka där vilket var trist men vi höll modet uppe och kämpade med att ha en fortsatt trevlig resa.
Vilket det blev.

Sen fyllde jag år och blev firad med tårta och sång på morgonen innan avresa till Sverige.
Väl hemma var alla trötta och slitna så efter en mumsig middag var det dags för välbehövlig sömn.
Igår däremot blev jag firad av bonusfamilj, syrran plus fred och min älskade familj med tårta, mat och massor av presenter.
Och jag trivdes...

Idag tog jag mig till jobbet för att träffa alla härliga 7or men imorgon blir det sängläge för att bli kvitt förkylningen.

Av myrealworld - 19 augusti 2016 23:23

Nu har jag jobbat en hel vecka. Det gick segt även om jag har haft fullt upp.
Imorgon åker vi till Grekland med familjen för att fira pappa som fyller 60. Väskorna är åter packade och om ngn timme ringer klockan.
Ska bli härligt att få njuta av sol och all inclusive en vecka.
Känns lite konstigt att åka nu när allt dragit igång men desto mer fresh borde jag känna mig när jag väl är tillbaka sen.

Därefter är det hårdträning, planering och fun fun fun fram till vår stora dag.

Av myrealworld - 16 augusti 2016 23:00

Snart har jag jobbat i en vecka och det är rätt tröttsamt.
Trevligt att träffa alla men det känns ju att hjärnan har varit avstängd.
Parallellt med jobb och liv har vi vår stora dag att planera.
Lite i taget och snart är vi där. Kan bli skönt att faktiskt ta en vecka ledigt där vi tänker på annat.

På lördag är det avresa till Grekland med familjen. Så härligt och lyxigt att få åka iväg igen.

Har nu tränat två dagar i rad och jag känner mig så stark och uthållig i mitt flås. Stadiga steg och tuffa intervaller har aldrig känts bättre.
Vila? Mer mat eller sockerfria perioder kan ju vara svaret?

Av myrealworld - 15 augusti 2016 22:59

Efter en lång fredag plus övernattning ute på Tammsvik med härliga kollegor var det dags att ta sig hem mot stan och pussa på familjen.
Jag hann bara öppna dörren och där stod mina fyra favoriter och tjoade.
Syster, Anna, Linda och Lisa och dagen för min hippa var framme.
De korkade upp bubbel, bad mig packa det sista och sen var det dags att ta farväl av familjen.
Vi kom ner till en underbart pimpad bil som tog oss till Älvsjö där några fler underbaringar slöt upp; Tawar, Maria, Malin och emma-lina. Sen var det dags för salsa.
Super kul att får dansa och göra ngt kul med sina vänner.

Därefter tid vi oss till söder och åt lunch på Hermans och även Sara joinade.
Så trevligt och härligt!

Sedan lurades jag till att vi skulle åka kryssning. Ångesten var närvarande men jag försökte hålla god min.
Det visade ju sig senare att de bara jävlades med mig och vi tog oss istället till norra Bantorget där CI myste i parken en kortis innan det var dags att checka in på Clarion Där vi spa:ade och jag fick en skön massage.
Sedan stassade vi om, tog oss till restaurangen, åt en fantastisk tre-rätters och babblade om det mesta.
Kvällen avslutades med ett tappert försök till utgång men vi hamnade fel och valde att återvända till vårt lyxia hotellrum för lite prat innan vi somnade. På söndag åt jag och mina bästa frulle, pratade vidare och drog ut på timmarna lite extra.

Jag fullkomligt älskade min hippa. Jag njöt av att tillbringa tid med mina vänner. Det var fantastiskt att få bli bortskämd och omhändertagen.
Lite trist att det är över men jag är fylld med kärlek inför den stora dagen.

Tack alla ni värdefulla!

Av myrealworld - 10 augusti 2016 23:16

Då var denna semester slut.
Imorgon är det dags att komma igång med jobb och vardagslunk.
Har massa fint att se framemot kommande månad men det känns ändå vemodigt med jobb.
Jag älskar mitt jobb men jag förstår inte folk som längtar till jobbet sätter igång. Haha...för mig är det jobbigt oavsett, mycket mycket roligare dock nu när jag stortrivs.

En veckas jobb innan vi drar till värmen igen. Det kan jag försöka stå ut med. Sen är det bara pirret kvar, hela vägen till altaret.

Däremellan ska det ordnas och fixas en hel del. Snart har alla osa:at vilket innebär att vi kan fixa bordsplaceringar och annat smått och gott.

Ni ser, livet och hösten kommer bli underbar!

Av myrealworld - 4 augusti 2016 18:31

...är att vara utan dem eller tanken på att vara utan dem är förlamande.
Jag blir knäpp i huvudet av att dels känna en längtan efter att få tid med mig själv och höra mig själv tänka utan att bli avbruten men när barnen väl ska vara ifrån mig vill jag slita av mig själv på mitten.
Jag klarar inte av att inte känna deras doft, höra deras ljusa röster och gnäll osv.
Människan är bra lustig...men när en blir förälder blir livet aldrig trevligt utan barnen. Det kan vara okej att i några dagar tvingas till återhämtning men att njuta av deras frånvaro...nope...

Nu har det gått två dagar. De trivs massor hos sin farmor och farfar.
Och snart får jag vara med dem igen.

Av myrealworld - 1 augusti 2016 00:55

Det är som att jag inte riktigt haft semester. Eller som Mathias sa har jag väl först nu pustat ut och börjat slappna av. Vi har ju flängt en hel del hittills.
Jag är väldans trött men idag fick vi tummen ur och lyckades få tag i en säng till storis. Exakt en sån som både han och vi önskar. Mathias höll på hela kvällen innan han fick hit den.
Imorgon ska vi fixa Rummet och få allt på plats. Blir även en sväng till tippen och till Ikea.

På dagen har vi dock möte med cateringen då vi ska bestämma meny och allt löst kring det.
Börjar närma sig nu och jag längtar massor!

Vilade idag från träningen, faktiskt skönt och imorgon börjar nya tag med att stå emot sockret fram till Grekland.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards