Alla inlägg den 4 oktober 2014

Av myrealworld - 4 oktober 2014 23:25

För många måsten och för lite tid.
Tiden med mina skatter är knapp, otillräcklig för allt jag vill hinna med.

Idag var en sån dag så stressen tog tag i mig och jag kände mig värdelös i det jag är bäst på. Att vara mamma.
Jag ogillar starkt den jag blir när jag är stressad. När rösten blir gäll, andning häftig, kroppen spänd och orden hårda och uppmanande.
"Gör det, suck, kom igen, nej nej nej, suck, på med jackan, nej, inte så, kom så ska jag hjälpa, hallå, LYSSNA..." Så kan det låta.

Jag kräks. På mig själv.
Hur kul är det? Att klara måsten:a med en klump i halsen?
Fuck it. Imorgon är en ny dag och den ska vara kravfri. Vi glider till det vi vill. Min stora ska få bestämma. Parken, klättring, bowling, bio, badhus. Whatever he wants.

Yes! Mitt liv handlar om och kretsar kring mina barn! Ngt annat vore galet... Jag är till för dem. Lever för dem och andas endast samma luft som dem.

Så idag hann vi med knatteskutt, handling, lunch, kalas, fika, träning och myyyyyys.


Nu, sömn!
Peace out

Av myrealworld - 4 oktober 2014 00:10

Åkte in till stan för att fixa fransarna idag, kl 09:30.
Satt och väntade på salongen men fröken Perez dök inte upp.
Fick ett samtal (efter att jag sms:at henne och kollat så att hon kommer) 10:10 att hon haft sjukt barn så hon har glömt kontakta sina kunder. Vad säger man när ngn är så oproffsig?! Hon "erbjöd" sig att komma in i helgen men jag tackade för mig kan man säga.

Åkte snällt hem och myste med mina skruttisar. Kl 10:30 var det dags att åka in igen, denna gången till Kiropraktorn. Sån härlig människa, som försökte justera min öma rygg.

Åkte hem till skruttisarna igen. Vi packade ihop oss, plockade upp min älskade syster och åt på La Neta.
Fredagsfikat i sickla och sen hem.

När storbusen sedan åkte till simskolan men sin pappa gick jag och beben till gymmet för ett snabbt rumppass.
Beben är söt, charmar precis alla i sin omgivning.
Folk på fik, på gymmet, i affären...ja you name it.

Har kollat på filmen Remember me.
Senaste veckan har det bara varit romantiskt slask...
Dear John, Great Gatsby, Remember me...
Det är en sån tid nu ;)

Nu ska vi sussa. Imorgon är det knatteskutt. Och kalas. Och Fika med Anna. Och lördagsgodis.

Jag har gottat mig konstant sen onsdag. Hm... Back fire, det kallas väl så?!

Natti på er

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards