Alla inlägg under december 2015

Av myrealworld - 30 december 2015 00:12

Nattsnudd, blurr, klara snabba tankar i parallella tankar om ditt och datt.
Varje kväll är det samma sak, min hjärna är en gigantisk maskin som tar tid att stänga av.

Såg en bra film ikväll som heter Dope. Mkt var stereotypt och märkligt uppmålat men budskapet var viktigt. Hur vi ser oss bilden av människor genom att få minimalt med information. Min tolkning iaf.

Dagen har passerat snabbt. Fika med vän, planera, ut med kiddo, träna, middag och nattning.
Imorgon kör vi familjedag, jag längtar!

Av myrealworld - 29 december 2015 00:28

Drömde om att jag var med på min första pojkväns bröllop.
Det var den mest obekväma dröm jag haft på länge. Det var ett halvpampigt bröllop med ett antal inbjudna. En av dem var jag, ensam. Jag kände ingen, utom min pojkvän från tonåren. Han hälsade knappt på mig och jag satt i ett annat rum under middagen... Ja, ibland undrar en hur det kommer sig att drömmar uppenbarar sig som de gör.

Hursomhelst har vi firat beben idag. Två år!
Vi har sjungit, öppnat paket, ätit god mat (ja, alla utom beben som matvägrar just nu) och en yummie tårta.
Nu är denna dagen över och jag kan inte fatta var tiden tar vägen. Är så tacksam för dessa lediga dagar.
Imorgon åker mami vidare till Danmark och vi har massor att göra denna v.

Nu, dags för bingen!

Av myrealworld - 27 december 2015 22:59

För två år sedan idag gick jag till gymmet och körde ett pass. Visste inte då att jag skulle vakna med värkar dagen efter.
Idag vaknade jag efter en hemsk natt med noll timmars sömn.
Mamma åkte till stan för att träffa sin syster, Mathias åkte till Mall of scandinavia och jag hängde ute med kidsen i sällskap av Mary.
Sedan hann jag med ett flåsigt pass på gymmet innan bonusfamiljen kom över med middag.

Nu ligger jag i soffan och imorgon firar vi vå tvååring. Lilla älskade unge!

Av myrealworld - 23 december 2015 11:39

Julen för mig är en tid då många är lediga och förhoppningsvis kan varva ner. Hinna med varandra, glädjas tillsammans, prata om det som behöver nämnas, gråta om det behövs och känna gemenskap.
Igår jobbade jag min sista dag och nu väntar lite ledighet. Vi har hittat ett skönt lunk och även om det inte innebär så mkt sömn så är vi med varandra.
Idag kommer min mamma och jag längtar efter att krama henne och tillbringa ngra dagar vid hennes sida.

Barnen mår bra och tycks njuta av att vara hemma. Snart fyller ju vår bebe 2 år. Vår fantastiska, viljestarka, bestämda, självständiga lilla bebis.
Det var inte så länge sen jag satt med extrem stor mage och undrade hur jag skulle överleva julafton.
Det gjorde jag trots att jag mådde dåligt och kände inte igen min kropp. 27/12-13 gick jag till gymmet och körde ett bra pass och kände att nuså kör vi fram till januari -14 då beben ska komma. Dagen efter gick vattnet och kl 22:01 höll jag detta vackra barn i min famn. Tre dagar innan nytt år, två veckor för tidigt men alldeles alldeles underbar!
Allt detta var för två år sedan. Tiden är så jäkla snabb. Men jag hoppas att jag hinner skapa mitt kärleksimperium under tiden.

Men först Jul! Och pruttonhundra julklappar.

Av myrealworld - 20 december 2015 12:22

I fredags hann jag med ett skönt träningspass efter jobbet.
Så himla bra eftersom jag senare på kvällen började känna av halsen igen.
Egentligen inte konstigt då alla på mitt jobb snorar och hostar.
Baciller smittar, det är sen gammalt.

Vi hade en bra fredag och lördagen startade bra även den. Ond hals till trots. Vi kom iväg till sickla där jag köpte det sista till julen och lite till mig själv.
Sedan var vi på julfika hos Mathias bror med familj. Barnen lekte glatt och lillkussen var med så gott det gick.
Mina planer för kvällen (utgång) förvandlades till kvällsshopping i Skärholmen. Gött med middag och prat och lite löst tittande i affärerna.
Min hals är fortsatt ond idag och jag fasar för att ligga helt däckad på julafton.

Idag ska vi försöka hinna leka lite ute och rulla köttbullar till förbannelse...haha
Jag älskar julen! Ännu mer sedan jag fick barn.
Imorgon ska jag jobba ngra timmar och få det sista gjort så att jag kan släppa jobbet heeeelt.

Av myrealworld - 15 december 2015 21:12

När jag upprörs vill tankarna och känslorna formas som ord och meningar.
Då går det inte att komma runt, jag lyder själen och gör plats för känslorna.
Jag skiter i öma tår och andra lemmar. Jag skriver för mig.

Allt oftare och i takt med att jag velat förändra olika beteenden hos mig blir strukturer vars syfte varit att hålla mig inom ramen av en given roll blivit synliga.
Jag tänder på alla cylindrar i vissa fall och utifrån en förändringsaspekt är just de tillfällen viktiga att lära sig av.
I min ursprungsfamilj uppstår ibland diskussioner varpå alla är snabba med att inta sina roller. Även jag till viss del men ni kan fatta att det är svårt med förändringar när alla är cementerade i sitt sätt.
Jag kan kuta omkring bäst jag vill men framstår ändå som den knasiga.

Den raka kommunikationen finns inte om det inte är på den andres premisser. Alltså, om jag öppnar mitt gap och med de lenaste orden säger ngt om den andra uppstår direkt en syrlig stämning.
Rent ut sagt provocerande.

Jag har alltid blivit tilldelad rollen som den duktiga, skötsamma, den som ska vara lojal och alltid satsa alla sina kort på familjen. Jag är den som förväntas förstå, visa hänsyn, vara den större människan och den som bör göra avkall på mina känslor så att den andra kan få sin frihet.
Jag ska ordna och fixa, alltid den som ser till att de givna koderna efterföljs.
Jag bjuder in, bjuder till, bjuder upp och står pall. A L L T I D.
Så fort jag vacklar kommer en rak höger fylld av besvikelse kring hur jag BORDE ha gjort.

"Du borde fööörstå var X gör så"
"Du borde förstå att dina oooord kan uppfattas som kravfylldaaaa"
"X uppfattade faktiskt dig som si eller sååååå"
"Om du nu är i behov av att plaaaanera borde ju du då gööööra det utan att stäääälla krav"

Jag blir så ledsen. Så trött.
Tänk om jag bara la ner. Fuck it, nu gör jag också bara som jag känner för.
-Vaddå jul hos mig????? Näää jag har inte tid och jag har ju faktisk ett jobb att sköta. PLUS att jag har två barn. Jag kan inte stå för aaaallt.
-vaddå semester och presenter och framförhållning?! Såååånt har jag inte tid med för jag ska söka nytt jobb och har inte tid att tänka på det där.näähä det går inte.

Tänk om jag var sån? Eller blev sån?
Tänk om min omgivning kunde ändra liiiiite på sig själva?! Tänk om vi kunde kommunicera med varandra istället för att gå via våra föräldrar som om vi vore småglin?

Jag har alltid fått berättat för mig att jag är den som blir "så arg" och exploderar. Jag hävdar att jag är den som visar mina känslor för alla runt mig i alla lägen, oavsett om det gäller mig eller ngn jag inte känner. Jag säger ifrån när människor beter sig märkligt. Jag blir ledsen när folk beter sig barnsligt och undvikande.
När jag exploderar finns det ofta grund för det, och tänk va härligt om ngn sa: "du exploderar för att fort runt dig inte är vettiga i huvudet."

Kära föräldrar, klipp navelsträngen och sluta curla. Gå vidare och se saker för vad de är. Sänk kraven på mig och höj förväntningarna på den andra. Förankra alla versioner istället för att alltid snabbt avfärda min och ge den hundra förklaringar.
Jag är också en Människa.


Av myrealworld - 14 december 2015 22:32

Vissa saker kräver mer planering än andra. Är så glad över att vi kommit igång med våra planer kring det som komma skall.
Min tanke är att vi snart ska sätta igång och köpa in allt så att vi sedan kan luta oss tillbaka och njuta.
Håll tummarna!

Har precis kört ett sent pass och är helt jäkla slut.
Benen värker och jag både känner mig och ser ut som Bambi.
Dags för en snabbdusch och sen bingen.

Hann även med att få till ett gäng chokladknäck....mums!! Som kola typ och så gött! Nu är det bara ischokladen kvar. Sen är vi redo för julefesten.

Av myrealworld - 13 december 2015 23:44

Idag har vi hängt ute och lekt (läs:frusit), ätit lunch och bakat gotte.
Vi sålde även storis loftsäng i hopp om att hitta en annan lösning till nätterna som inte låter ngn sova.
Jag har tränat och sedan hängt med twinbro som hälsade på.
Vi har duschat och läst i Ninja Timmy (fantastiska böcker!!!) och sedan till nattningen. Storis är en mammagris som helst vill sova med mig.
Mini är en lite korv som först vill vara med mig och sedan vill han sova med sin pappa. Om det inte går skriker han sig hes till Mathias kommer och räddar honom.
Ja, jisses...två bestämda kids.

Imorgon så kör vi ännu en skön vecka. Min måndag ser dock hemsk ut men hey, det lär gå fort iaf.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards