Alla inlägg under augusti 2011

Av myrealworld - 31 augusti 2011 11:05

Kaffe och wordfeud! Kaffe är dock ingen ny last, tycker det är för sunkigt för att fastna, men däremot wordfeud... Helt torsk på detta spel (alfapet på iphone). Förlorar stort gör jag också men hubba så kul ändå! Om ni kör måste ni Adda mig så vi kan ordbajsa lite. Tji heter jag :)Nu har jag bytt ut katten mot vatten och hoppas på att träningen i em ska pigga upp mig och att vattnet ska ta bort min huvudvärk. Tack o hej

Av myrealworld - 30 augusti 2011 14:18

Vaknade med ett ryck, snoozade (trodde jag) och väcktes kl sju. Helvettttttte!!! Godmorgon min lilla spädgris (barnet), fixa sig... Nä skit i det! Tofs och parym gör en fräsch... Hejdå älskligar! Sen blev det bra, möte och sen en jävla löprunda med kärleken. Hann inte stretcha men mår prima. Hängde upp träningskläderna och förberedde mig på ett hyllads efter jobbet men när syrran ringde och ville fika kunde jag inte motstå. Nu har bajsdatorn hängt sig och jag kan inget göra.

Av myrealworld - 29 augusti 2011 15:37

Tumblr_lnjxgfttmt1qc3d2ho1_500_large

Bild


Dags att dra åt livremmen, korsetten i detta fall.

Behöver hämta energi och jag vet ju att en av de ställen är gymmet.

Blir dock så stressad av att tiden inte finns där. Hur ska man få det att gå ihop?

Imorgon ska jag springa på jobbet så då är det ju klart men alla andra dagar då?

Ska nu beställa en hel massa vitaminer och sånt så jag kan skruva upp mig lite ialf. Det gör jag bäst på Gymgrossisten.


Tips på bra produkter som jag äter är;


Optiwomen. Grymma vitaminer som faktiskt ger effekt direkt!

Antioxidant+. Har med hjälp av dessa lyckats bygga upp ett bättre immunförsvar och därmed duckat för en del dagisbaciller.

CLA advanced . Kosttillskott.

Optinut, protein bars. Bra att ha före eller efter träning samt som mellanmål.

Omega 3


Nu blev jag genast lite peppad att köra ett pass. here we go!

Av myrealworld - 29 augusti 2011 10:53

Idag känner jag mig gammal, äldre, sliten, med åren kommen. Egentligen skiter jag i benämningen för tillståndet är värre än verkligheten. Jag är trött och vill bara hem. Krypa ner under täcket och sova siesta med 14 kilos kärleken. Det är priset man får betala för att man hade så kul i helgen. Behöver jag berätta att jag blev behandlad som en sessa all day all night!? Är lyckligt lottad att jag har en man som inte är av denna värld (trots att jag ofta klagar av just den anledningen...haha) som får mig att bli rörd till tårar då han hade styrt upp denna dag. Sen alla vackra vänner som tog sig tid att komma för att festa med oss. Kärlek!

Av myrealworld - 25 augusti 2011 13:18

Nu har jag sprungit, Yeah!!! Vilken jäkla bra runda. Toppflås och ett konstant leende på läpparna! Sitter nu här med en kopp latte och mörk choklad. Ska jobba lite innan det är dags för helg. Ngt annat som får mig att le är helgen med mina hjärtan och den kommande tjejweekend (ÄNTLIGEN!!!) i götalaborg. Fridens liljor

Av myrealworld - 25 augusti 2011 10:14

Gårdagens bus:

Jobb, träning, mys och brödbak (!!!!?!?!). Gött blev det dessutom.


Bild

Tumblr_lqfaeqebss1qbdomwo1_500_large


Idag väcktes jag 05:30 av en liten piggelin som tyckte att det var morgon. Mamman surade och surade När timmen som jag hade kvar att sova hade gått gick en trött mamma upp och surade fram till fruktosten och de gooooda nybakta frukostfrallorna!

Och en skål med jordgubbskräm...Nyttigt?! nä det tror jag inte.


Tänker skita i att som har med  kosthålling och shit att göra. Fyller snart 29 och inte en dag har gått utan dåligt samvete för det ena och det andra. Urk...

Hur jag än gör så förändras inte min kroppshydda avsevärt så jag kan väl lika gärna leva utan dåligt samvete.


Bild

Ak-01_large


Ska snart bege mig ut och springa en vända! Inte för att smeka det dåliga samvetet på bästa sätt utan för att jag kan ta ut en timme nu på dagen istället för att stressa med träningen ikväll. Man får inte vara dum heller.


Bild

Banksy-3_large

Av myrealworld - 23 augusti 2011 22:35

Hon började jobba och sen blev kvällarna korta.

Hur hinner man med livet? Träningen? Barnet? Mannen? de fantastiska vännerna?

Saknaden av egentid med min son bränner som heta Jalapeños i mitt inre.

Jag blir galen av att bara få träffa honom ett par timmar per dag.

Jag blir galen av saknad och kärlek. Imorgon efter träningen ska jag röva bort honom till trollskogen där vi ska leka med tåååget!


Bild

Img_2521-1_large


Idag fick jag smaka på min galna och lite mer djävulsklika sida igen.

Den där som ibland vill trycka ner mig i skosulorna. Som vill få mig ur fas och framförallt tappa tron på mig själv.

Luften gick ur mig... men sen kom det. Självinsikt och förmågan att trösta sig själv.

En klapp på sin egen axel och det bästa av allt, förståelse för varför den där knasrösten ville ställa till det.

Jag är så nöjd! Jag har kommit så långt med mig själv och mina egna gulliga demoner som bor och frodas i mig.

Efter en kort stund stod hon upp igen och borstade av sig. Bra där tjejen.

Det kan inte alltid vara lätt men det är fan så mycket lättare när man har lärt sig hur man är snäll mot sig själv.


 


Nu ska jag lägga den trötta kroppen mellan nytvättade lakan!

Sov gotters allesammans

  

Av myrealworld - 22 augusti 2011 13:23

Har haft en fantastisk helg med de jag gillar bäst. Fredagen var underbar på alla sätt och gav mig mycket luft under vingarna. Tack min underbara, vackra, kloka själsfrände för sällskapet. Ngt senare och helt genomblöta dök de bästa damerna upp för lite uppvärmning innan taxin drog iväg mot ett fullpackat dansgolv. Dagen därpå vaknade en pigg och lycklig mamma upp och dagen med min kärleksfamilj kunde starta. Vi myste och sov, åkte till Brommablocks och fikade, åt sushi och lördagsmyste: maxat och välbehövligt. Igår tog jag mig till träningen (ÄNTLIGEN) och körde lite löpträning + mage. Härligt fram till att min ischias/ngn annan nerv i benet började göra så ont att jag ångrade allt som har med träning att göra. Har haltat sen igår och det ser knasigt ut vill jag lova. Idag får jag hoppa träningen och ta hand om mig själv och en sjuk liten som har varit hemma från dagis då näsan rinner. Veckan är halvlång, blir ledig på fredag för dagis har stängt. Härligt med lite långledig denna helg :)

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards