Alla inlägg under december 2013

Av myrealworld - 31 december 2013 08:19

Första tuffa natten...
Beben ville inte bli nöjd av allt snuttande och ätande så jag har inte sovit många timmar/minuter.
På morgonen tog pappan över en stund och backade upp på det sätt som tryggar mig.
När han sedan lämnade oss för att hämta storebror fyllde jag beben med mat och nu sitter jag här och äter frulle. Sista timmarna på bb!

Idag kommer storebror och jag längtar efter att få hålla om honom.
Även om han inte är så intresserad av mig ;)
Ikväll firar vi nyår ihop som dem lilla familj vi är.
Undra vad jag gjort för att förtjäna dessa underbara i mitt liv.

Stor puss till er! Ta hand om varandra ikväll

Ser ni vem som är vem?

Av myrealworld - 30 december 2013 08:31

Två dagar sen vår bönis föddes.
Han är en mysig en men också bestämd och en kämpe.
I natt började vi öva på att suga lite vilket har varit okej.
Jag är dock död, mitt glow är lite gone...när en har att göra med ett hungrigt barn Haha
Jag undrar när vi får åka hem.
Skulle vilja att vi övade på att amma lite till här på bb när mjölken runnit till men men vi får sen. Jag kanske kan ta med mig en barnmorska hem :D

Jag mår bra men magen värker.
Usch vad det känns trasigt i kroppen.
Jag saknar även det stora barnet väldans mkt. Hur blir livet för oss kan jag tänka. Älskar små barn!
Imorgon vill jag återförenas med den stora kärleken, då blir jag hel.


Av myrealworld - 29 december 2013 07:19

Då var vår äskade tvåa här.
15 dagar tidigare än beräknad förlossningsdatum.
10 dagar tidigare än beräknat snitt.

2700g och 47cm lång.
Bestämd och rätt så mkt mer kaxig än sin storebror.
Vi mår bra och lyckan är total.

Av myrealworld - 28 december 2013 19:28

Jahapp... Det tycks inte bättre än att min kropp inte vill låta mina bebisar gå heltid.
Idag blev inget som det skulle men ändå kommer det bli fint...
Lite snabbt och som vanligt oförberett men så är livet för familjen O.C

Gott slut för denna dag
???

Av myrealworld - 27 december 2013 23:35

Är så trött på denna mörker.
Känns som att gå runt i en dvala nattetid. Vill ha ljus, detta gör en galen.

Blev ett gött pass på gymmet, 30 min intervaller på cykel och sen triceps och bröst.
Därefter kom min kära syster och vi hängde runt i sickla. Hon shoppade och jag hängde på. Mysigt!

Lagade god mat till mig och tian. Konstigt att vara ensamma, plutten fattas oss enormt mkt men jag försöker tänka på att han har det bra.
Sen storknade jag till Alice i underlandet.... Ja, efter en del godis.

Go natt på er

Av myrealworld - 27 december 2013 11:36

Jag klarade natten hörni!
Ingen bebis och det verkar lugnare idag. Inte lika mycket smärta och "påtryckningar". Har dock ff ett behov av att knipa ihop av rädsla att det ska göra ont.
Ny dag och nya utmaningar. Idag åker svärisarna hem så nu blir det tomt här.

Jag ska ge mig av till gymmet och köra lite bröst, axlar och en hel del stretch. Min kropp behöver bli varm och mina överspända muskler ska få lite massage.
Sen kanske jag rent av ger mig av till sickla. Fick lite halvt ställa in en dejt igår. Vill så gärna träffa alla fina vänner men får lov att mäta in alla variabler.

Happy friday folks

Av myrealworld - 27 december 2013 01:09

Just idag är jag inte så stark.
Jag orkar inte prata, fokuserar bara på det onda.
Jag har koll men är snurrig.
F o k u s
Jag vågar knappt röra mig.

Av myrealworld - 26 december 2013 22:23

God fortsättning till er alla!
Hoppas ni har haft en bra jul.
Själv har jag haft det bra, lite av varje kan man säga.
Härligt stojigt, god mat, många skratt och en del strider med den lille julalven.
Jag har haft en del ont och känt mig begränsad när det kommit till tålamod. Plus att jag är lite känslomässigt snurrig just nu med gråt som snabbt varvas med spydigheter och annat gojs.

Nu är julen över för i år och idag åkte pluttis iväg till Dalarna med momo.
Även det har varit en känslomässig karusell men jag försöker ta det lugnt och njuta av att han har det bra ???

Idag åkte vi till Nacka forum och jag fixade ca 1 timme. Sen fick jag så ont Och kunde inte tänka klart. Meeeen på den timmen hann jag inhandla min snygga kappa som jag länge velat ha!

Väl hemma skapades lite turbulens och vi fick ta en tur till förlossningen (med väska) då det antagligen är ngt på gång men för tillfället var det inte så allvarligt så vi är hemma igen.
Rätt skönt (även om jag var redo för min lilla bebis).

Hoppas ni alla mår bra!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards