Alla inlägg under oktober 2016

Av myrealworld - 24 oktober 2016 23:22

Ja livet fortsätter att pendla framåt, åt sidan, upp och ner.
Igår kväll hade jag världens finaste samtal med min storis. Om livet, utbrotten, tjatet och varför killar blir retade om de gillar rosa.
Mitt medvetna barn som tycker att leksaksuppdelning för tjejer och killar är nonsens. Att rosa är en färg som alla har rätt att gilla. Att tjejer kan ha snaggat hår och normbrytande och supercoola. Killar får leka med vad de vill och bli ledsna om de känner för det.
Det var vemodigt. Å ena sidan var jag lycklig över hans kloka tankar men å andra sidan djupt sorgsen över det samhälle som tvingar mitt barn in i stereotypa könsnormer.
Barn som retas har skapats av vuxna som har kategoriserat.
Fan för det!

Vi fortsätter kämpa så länge hjärtat slår.
För mina vackra barn och för ett öppnare samhälle.


Imorgon är det tisdag.
Jobb och slit.

Nattis

Av myrealworld - 17 oktober 2016 19:17

Förra veckan gick jag inte som världens bästa förälder.
Nä för 17, en ska ju känns på hur det känns att suga ordentligt på ngt.
Något som innefattar det mest dyrbara jag har...men men iaf.
Så kan det vara när konflikterna avlöser varandra och en inte förmår att bibehålla din position utan viker ner till en knäppis till förälder.
Mkt stress och anspänning på annat håll hjälpte inte mig alls.
På fredagen däremot stängde vi in oss efter skola och jobb för att ladda på. Vi åt hamburgare och myste och landade i världens viktigaste samtal (i min värld är alla samtal det) om hur en är en bra vän och hur en ska våga stå upp för de en gillar. Hen är snart 8 och vi (föräldrarna) är typ 80 ihop och vårt samtal var så fint.
Så är det, ibland faller vi och i andra stunder andas vi tillsammans i värdens bästa harmoni.
Igår kväll önskade barnet och jag oss lite olika saker som oändligt med pengar och lego men främst att vi aldrig skulle bråka.
En kan alltid sig och sträva mot det.

Av myrealworld - 10 oktober 2016 22:50

Sedan bröllopet har varje helg varit uppbokad. Vardagarna går som blixten och vi hinner knappt landa innan det är läggdags.
Vissa sagt är sämre än andra, konflikter och osämja, klump i magen på mamman när mörkret faller.
Då saknar jag helger då det bara är vi...
I helgen firade vi syster, hon fyllde 25 den lilla skruttan. Vi kalasade med tårta, tilltugg, Mys osv.
Därefter åkte jag, syster och mami till Rival för att se Jonas Gardell. Superbra föreställning med många skratt och mycket allvar.
Efter det var det dags för middag på Stavros Taverna...mumsig grekisk mat och god prosecco.

Lagom till kvällen kom vi hem för att mysa med barnen och hinna prata lite själva.
Härlig helg!

Av myrealworld - 2 oktober 2016 23:03

Vaknade av att storis var uppe och kände mig redo att kliva upp. Mysigt med 20 min innan mini och Mathias kom upp.
Kl 10 kom bästis med två kiddos och vi fikade, pratade och barnen lekte. Härligt att ses en stund.
Efter lunch cyklade jag och beben till sickla där de andra tu mötte upp för lite shopping inför veckan.
Sedan stannade vi till vid parken och lekte en stund.
Kvällen blev lugn med två småtrötta godisar.
Har sett två bra filmer igår och idag:
Concussion (med Will Smith) och
Tarzan.

Nu är det dags för vila...så trött och sliten tjej.

Av myrealworld - 1 oktober 2016 23:57

Igår var det äntligen fredag och jag hade längtat efter lite ledighet och tid med familjen.
Men först var det dags för konsert med Justin Biebs. Vi hängde först på Hemma hos Kaj i sjöstan där vi åt god mat och en himmelsk kanna med daquiri.
Sedan var det dags för Justin och vad ska jag säga...inte ett dugg imponerad. Han var tyvärr inte alls som jag hade tänkt mig och av ngn anledning var har sjuk oengagerad i det han gjorde.
När spelningen var över tog jag tåget hem och gick raka vägen till sängen. Så galet trött var jag.

Idag har vi hängt på söder med familjen. Kidsen lekte innan Parkou:en. Beben hämtades av syrran och mathis och jag fick en timmer för oss själva på noodle Mama.

Hann med ett armpass och intervaller idag efter ngra dagars vila.
Skönt!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards