Alla inlägg under juli 2013

Av myrealworld - 31 juli 2013 00:39

Efter regn kommer solsken, i många delar av världen iaf.
Igår bakade vi trots alla världens bekymmer.
Vi fick till Mulle meck muffins och kolastänger. Idag lyckades jag även slänga ihop ett av mina favvo bröd.

Sen bar det av till Ikea och skhlm. Där lunchade vi, shoppade och fikade. Family time.

Har haft känningar i ryggen och magen idag så jag har automatiskt blivit orolig. Usch!!! Kan den inte bara börja röra på sig lite så jag kan få kvitto när oron faller på.

Efter shopping blev det ett träningspass och sist men inte minst såg vi Dead man down med Collin farrell. Helt okej faktiskt.

Nu ska jag lägga mig och försöka sova!

Av myrealworld - 29 juli 2013 22:34

Ni vet allt om lyckan...

Nu kan vi nämna det motsatta, det som äter en innifrån. Det där smärtsamma.

Dålig sömn följs av taskigt tålamod som följs av kollisioner som kunde ha hanterats bättre. Detta i sin tur följs av ett ledset barn som resulterar i en smärta i mig som saknar slut.
Att gränsa sitt barn är ett måste, en viktig del av livet som kommer lära de små att älska sig själva.
Men min mening är att man kan alltid gränsa med kärlek... Och visst går det till den dagen då energin är slut och det räcker med "goddag yxskaft" och man brinner i huvudet.

Där är jag, dåligt samvete och känslan av att vara världens i särklass sämsta mamma.
Den känslan kanske också är viktig och fyller sin funktion. Vem vet?

Av myrealworld - 28 juli 2013 23:37

Lycka är att vara fylld av energi och känna sig utvilad.

Lycka är en cykeltur i solen.

Lycka är när pyret ger en spontana kramar och klappar på en med sån ömhet att man spricker.

Lycka är att springa in i en bekant som du egentligen inte känner men som du spontant kramar hårt.

Lycka är att sakna.

Lycka är att planera tid med de som betyder mest.

Lycka är att trots begränsningar kunna utmana dig själv genom fysisk träning.

Av myrealworld - 27 juli 2013 23:17

Hej träningsvärk, hej!

Vaknade i natt av smärta i knät och trodde att jag pajat den men allt efter timmarna tickat på inser jag att vi snackar träningsvärk. Seriös värk...
Försöker minnas vilka övningar som kan ha tagit extra (då jag inte ändrat mina övningar).
Körde ben och rygg...
Gosh!

När det åskade här i våra trakter låg vi och lapade sol i Grisslinge idag.
Mkt trevligt!

Pyret har lekt på gården med kompisar och jag har gaggat med grannar.

Min sömn är helt rubbad sen en vecka tillbaka. Jag är brutalt trött men kan inte sova. Kul liv!

Av myrealworld - 26 juli 2013 01:04

Imorse vaknade jag och kände mig pigg trots att jag bara hade sovit ngra timmar. Ryggont, varma fötter och allmänt pigg...bidrog till att denna fröken har börjat få svårt med sömnen. Inte ens halvvägs och besvären har börjat.

Vi tog oss ut till Grisslinge beach där vi hängde med grannarna ett tag. Sen blev det mat och vila i soffan.
Barnen lekte på gården medan päronen tjattrade, som en vanlig sommarkväll.

Härligt när solen skiner!

Av myrealworld - 25 juli 2013 00:26

Grova svettningar och nervositet bortom gränserna inför semifinalen. Fy... Va ledsen jag blev över Sveriges förlust.
Riktigt riktigt ledsen. Skippade nattningen av pyret och allt.

Idag har solen valt att närvara och värma. Det gillar vi!
Efter lååååång sovmorgon (för mig som vaknade först kl 05 och kunde inte somna om men lyckades somna en timme senare) åt vi frulle och väntade in tvätten. Sedan gav vi oss iväg till Hellas och hängde där.

Körde ett träningspass innan middagen som kändes awesome!!!
Rörlighet i rygg och bröstmuskler, 30 min löpintervaller med 3kg vikter samt två bröst övningar.

Hungrig som en tok överraskade boysen med hemmagjord pizza! Wihooo!

Min dag i all sin enkelhet ;)

Av myrealworld - 23 juli 2013 22:48

Fyyyyy va trött jag är.
Så lång dag!
Mkt mys men nu vill jag stänga in mig och sova tre dagar.

Det blev skytteholmsparken med bästis och barn, Solna centrum (pga istid och regn), biblioteket och sist middag hos twinsens mamma.

Jag vill som sagt dö av trötthet.
Thats all...

Av myrealworld - 22 juli 2013 23:32

Ja jävlar va trött man kan vara.
Det är inte mänskligt.
På mornarna är jag en Walking dead. Pyret frågade mig i morse om jag gick i sömnen..."du har ju ögonen stängda" hahaha.

Det blev en lugnare dag. Familjehäng i luma och sen fika med vän.

På kvällen blev det även ett armpass på gymmet! I love it!!!

Bjussar på denna, en liten jag.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards