Alla inlägg under februari 2014

Av myrealworld - 28 februari 2014 00:31

Idag när vi vaknade lät min stora kille täppt och såg allmänt krasslig ut.
Hel**** jäv*** skit!
Han förnekade det hela och skyllde den rinnande snoken på mig då jag sprejar saltlösning i barnens näsor (jämt).
Han ville ner till stan och köpa ett nytt lego.

Så gick dagen och vi hamnade på stan. Drog igenom allt en snabbis, tog en kaffe och sen hem igen.

Därefter har vi även hunnit med att hälsa på morfar och mysa där.
När vi var tillbaka hos mamma märkte jag att stora pyret börjat få feber och att min hals värkte.
Så har vi det, förkylning nr två hej å hå.

Så här ligger vi, jag och sjuklingen.
Jag har laddat upp med nässpray och febertemp bredvid sängen så jag är förberedd.

Vill ju att lillskrutten ska kunna sova gott i natt jämte momo.
Svårt att stänga ute ljudet av sina barn.

Nä nu säger jag natti!

Av myrealworld - 27 februari 2014 01:15

Läste en kommentar som ledde mig in på en ung kvinnas blogg. Kvinnan som är en storbloggare och nybliven mamma skrev att hon dels vill sluta amma samt att hon gått iväg och gjort sina fransar och haft en stund utan sin bebis. Dessa oberoende av varandra.
Folk har därefter kommenterat alla möjliga otrevliga saker till denna kvinna.
Jag glömde en viktig grej, barnet lämnades till den stolta fadern under tiden kvinnan gick iväg och gjorde sina fransar.
Folk förfasades över "hur hon kunde lämna sitt barn och hur detta kan påverka anknytningen".

Jisses vilka tossiga människor det finns. Finner inte ord för hur galet snurrigt det är för vissa människor.
Okunniga och jävligt oempatiska.
Man har nog med dåligt samvete och oro när man blir förälder UTAN att folk ska tycka. Man vill lyckas och leva upp till allt en måste som mamma.
jag gillar starka kvinnor som både vågar uttrycka att de INTE vill amma och att de tar sig rätten att hämta energi i en timme.

Så med detta sagt ska alltså mitt yngsta barn inte ha koll på vem som är hans pappa efter fyra dagar utan honom.
Det är hemskt!
Faktiskt.
Och som grädden på potatismoset ska barnens mamma sova själv i natt. Visserligen tre meter bort men ensam i sängen.
Mini är med sin moster och storis är hos sin drottning (mormor).
Hur ska detta gååååå?
Jag är en fruktansvärd kvinna av min tid hörni. Och mina barn lär väl bli skadade pga störningar och uppbrott i anknytningen?!

Well. Härligt med sömn och underbart med familj som är beredda att avlasta mig.





Av myrealworld - 26 februari 2014 20:17

Efter ngra timmars sömn och frukost kom vi iväg till Falun. Jag, syster och barnen.
Bilresan gick bra förutom att jag mådde illa (trots att jag körde) och hade fasligt ont i kroppen.
Måste ta tag i eländet när jag kommer hem. Får bli ett besök hos min massör och ev ett besök till kiropraktorn. Om inget funkar får dr kolla på det.
Har ni tips på bra kiropraktorer vill jag att ni hojtar.

Sitter här i Falun och är rätt krasslig. Saknar Mathias.

Av myrealworld - 25 februari 2014 08:56

Kul att jag skriver rubriker som inte har ngt med texten att göra.
Ursäkta min trötthet.

Är lite piggare idag vilket känns skönt. Så vidrigt att vara dundersjuk när man inte får vila ut.
Vet ej vad detta var. Kan ju inte varit flunsan då jag är vaccinerad mot den men en ordentlig förkylning var det nog.

Blir hemma idag med. Får liksom ta det lite lugnt.
Imorgon åker vi till Falun. Jag, barnen och systern.
Blir minis första resa, så vi får se hur det går.
Mini är inte lika lätthanterlig som sin bror. Storebror är i princip uppvuxen på caféer, tåg, flyg och gallerior.
Denna dock gillar inte att beblanda sig med folk i onödan.

Så olika det kan vara.

Av myrealworld - 24 februari 2014 23:23

När man är mammaledig som undertecknad kan man döda tid på nätet. Det vill säga, när en inte kan göra annat än ha bebis liggande på sig. Tack för smartphones!!!

Följer en del bloggar och hänger på insta. Läser ofta taskiga kommentarer, hot, oförskämdheter och annat. Läser även om de som drabbas och far illa.

Jag tänker följande:
Skitsnack har alltid funnits och kommer alltid existera.
OBS den som påstår sig vara "ngn som ogillar skitsnack" alternativt "inget hen håller på med" är grovt verklighetsfrånvänd och antagligen en flitiga med att snacka bajs om folk.
Skillnaden nuförtiden är att skitsnacket har med hjälp av sociala medier fått flytta ut från middagsbordet/kompiskvällen/det där samtalet i förtroende/dagboken till det offentliga rummet. Absolut inte för alla men för många.
I min värld finns det två grupper;

Barn och ungdomar som befinner sig i en identitets limbo och vet varken ut eller in. De har inte lärt sig moral och har inte koll på det slagkraft ord kan ha (förens orden träffar dem såklart).

Vuxna (alla över 20 år) som har ett behov av att lägga ut sin aggression. Syna den för andra och skapa dramatik. Dessa människor har svårt för relationer och att hantera konflikter som uppstår. Inte allt för sällan väldigt dömande och känslomässigt impulsstyrda.
Dessa vet hur orden träffar men saknar empati och förståelse.

Ofta pratar vi om mobbning och näthat. Hur vi ska få bukt med problemet.
I min värld behöver man se syftet med att snacka skit.
Vad driver (framförallt vuxna) att fullkomligt kränka och förtala människor. Att vara subtilt hotfulla på sociala medier.
Detta kan leda oss till att hitta vägar att prata med våra unga.
Att prata om konsekvenserna samtidigt förstå varför det underlättar att vara kränkande/hotfull och elak på nätet.

Jag tycker att människor ska få känna och tycka. Människor ska få vara fördomsfulla och dömande om det känns givande men inte i det offentliga rummet där den utpekade kan ta del av skiten. För så vitt jag vet har den utpekade oftast inte fått frågan om det är okej?!

Short about that.


Av myrealworld - 24 februari 2014 17:06

Jag är ff supersjuk.
Ont överallt, snorig och ont i halsen.
Sov inte många timmar inatt och imorse var det baras att kliva upp och starta måndagen.
Mini är missnöjd och vill ligga nära nära. Så fort jag flyttar på mig väcks han och blir väldigt ledsen.

Sitter nu och kollar på tv, orkar inte ens tänka tanken att flytta på mig.
Tur att Mathias är hemma nu och kan krama mig lite.

Av myrealworld - 23 februari 2014 23:39

Japp, då var denna helg över.
Har ni haft det bra? Njutit? Bråkat? Blivit besvikna över allt ni inte hann med?

Jag har haft lite av allt det där.
Igår kväll smög förkylningen på och idag har jag bara blivit sämre och sämre.

Kl ett kom ett gäng barn som ville fira vår älskling. Jag borde ha tagit ngra alvedon. Det var tjo och tjim (mer gallskrik och tårar) i två timmar och därefter var jag slut.
Kände mig febrig och öm i hela kroppen.
Jag ogillar verkligen andras barn. Speciellt när de är i grupp utan ngn van ledare och med socker inblandat.
Shit, jag ville bara gräva ner mig och dö.

Tack älskade Maria som tog med mini ut så han slapp bli psykotisk.


När det var över åt vi ngt gammalt från frysen. Överdoserade socker i alla former och lekte vemdär?

Imorgon är det måndag hörni, kul va?!

Fiskedamm ?

Kärt återseende efter två timmar

Mini har man inte fått lägga ner sen tre.
Känner du igen selen Malin?!

Av myrealworld - 22 februari 2014 12:47

Vaknade med en hals som sved och kände mig som sju svåra år.
Med två barn är det inget man hinner hänga läpp över.
Solen skiner ute och pokar på uppmärksamhet och jag vill ut.
Väntar dock till lite senare, jag och finaste Anna ska ta oss en promenad till havet idag.
Känns skönt att hänga med henne en dag som denna.

Ikväll kanske jag är piggare, om jag är ska jag dricka lite bubbel och kolla på tv med min man och våran skrikande bebis.
Han har inget behov av sömn från kl 16-22. Då ska vi roa honom.
Inget jag orkar efter en hel dag så det resulterar i skrik.

Igår när barnet sov i fem minuter testade jag göra en sminkning med high-lights. Så snyggt och rätt naturligt. Jobbade bara med foundation och puder, skippade mascaran och rouge.
Kul va!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards