Alla inlägg under december 2010

Av myrealworld - 27 december 2010 23:55




Har precis kollat på Step up 3 och det är klart att jag rycktes med. Born from a Boombox?! troligtvis inte eftersom jag dansar lika bra som jaa...inte bra alls.

Är hemskt trött men sömnen vill inte riktigt få mig i säng ännu. Liten har haft 10 dagar med feber, vilket jag inte ens trodde var hälsosamt, då han tydligen har tre virus i kroppen samtidigt. Stackars lille sparv men jag håller tummarna för att denna vecka ska vara ljusare.


Kom just på att jag inte ens borstat gaddarna. Bäst att skynda sig på lite granna.

Take good care

Av myrealworld - 23 december 2010 14:45

 Bild


Häromdagen var jag och klippte mig litegrann. Samt tonade bort mina gamla slingor som började liknas vid tuggummi. Det hela blev bra men kan erkänna att jag saknar min gamla frisör då hon visste exakt hur jag ville ha mitt hår samt att det a l l t i d blev bra hos henne. 


Nu är det jul i stugan och familjen har anlänt från Dalom. Det hela känns mycket  trevligt och angenämt trots våra alla sjukdomar.

I natt blev det inte mkt sömn för vår lilla sparv då han hostade och grät omvartannat hela natten. Stackarn! Idag är det även 7e feber dagen och jag önskar att det blir den sista även om det inte ser så ljust ut nu.


Snart kommer mormor hit, behöver åka till Sickla en kort sväng för sista inköpen så lite stress finns nog allt kvar.


 

Bild


God jul gott folk!

Av myrealworld - 20 december 2010 21:29

Idag fick de som bor med mig påhälsning av självaste jävulen...

Han intog (från filmen Devil) min kropp och började jiddra med alla om julstressen. Jag fick tydligen (hehe) svarta ögon och rösten förvrängdes till en mörk och sadistisk stämma som domderade och kastade ur sig elakheter.


Puh...tur att vi fick fyran städad och jävulen kunde drivas ur min kropp med lite kaka och te.

Huset fick sig en omgång av den bästa människan i sthlm, vilket även råkar vara min syster. Hon ledsnade på jävulen och tog tag i dammsugaren och swooosh var jobbet gjort!

Tack älskade för tålamod och ork!


 Bild


Nu väntar soffan och en hostig liten. Han vaknar ofta av att han hostar mkt vilket innebär less vila för oss.

Nu håller vi tummarna för att det vänder för honom och alla som är sjuka där ute i mörkret.


Peace!  

Av myrealworld - 20 december 2010 21:19

welcome Bild


Hej alla medmänniskor,


Välkomna till min enkla lya och hoppas ni kommer finna den trivsam.

För er som redan följt mig ett tag vet att jag bloggar om allt som kommer i min väg, mentalt som fysiskt.


Jag är ju mamma till världens godaste lilla människa vilket gör att bloggen också präglas av honom och allt som rör honom.

Jag gillar att resonera kring saker och relationer. Vilket jag kommer fortsätta med men ibland vill jag bara skriva av mig om hur min dag har varit.


Ta hand om er


Av myrealworld - 4 december 2010 21:29

...nästan ialf! Sitter här i södra Sverigen med ett landskap täckt av snö. Tankarna står inte helt still, elände blandat med hopp. Min lille har återigen blivit sjuk o det innebär 7 dygnsfeber (imorgon). Fan va jag hatar det, fan va jag vill att han ska slippa vara sjuk o hosta hela tiden. Fan va kampen mot bacillerna känns hopplös! Min man är ute med vänner o jag ligger i rummet bredvid min son eftersom jag inte orkar löpa mellan sovrum o vardagsrum var tredje minut. I v-rummet sitter svärföä. och det känns lite ovant att umgås med dem själv. Funderar ändå på att lägga mig...Imorgon åker vi hemåt o jag längtar!!!!!!Mycket!!!!!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards