Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av myrealworld - 5 oktober 2014 18:05

Är ni bekanta med matångest?
Kaloriångest får jag kalla det.
Ni kanske vet?

Hetsen kring hur mkt man äter av vad.

Jag lider av kaloriångest.
Jag blir arg och besviken på mig själv så fort ngt "onyttigt" passerar mina läppar. Jag startar igång självföraktet och kan inte sluta tänka på hur dålig karaktär jag har som inte bara sätter stopp för mitt (socker)ätande.
Jag ser på min kropp, hatar på varje kurva. Hatar mig själv för att jag inte är smal med en fin platt mage.
Min mage, den som burit två barn. Den som aldrig är tillräckligt i form.
Jag är ärrad, av mig själv.
Kan sällan njuta utan tänker bara på konsekvenserna av 20 godisbitar, 20 ostbågar, grädden i maten, brödet, sockret i juicen.

I min värld är det ohälsosamt att vara överviktig. Det är opraktiskt och tanken skrämmer mig.

Det värsta jag kan göra är att tukta mig själv, förbjuda mig själv.

Nyss tänkte jag springa till gymmet för att ångestreglera efter agg ha ätit lösgodis med min son.
Men jag stoppade mig själv.

Träning är för att känna sig bra, bli starkare, bygga muskler, vara hälsosam.
Inte som ett straff.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards