Alla inlägg under maj 2011

Av myrealworld - 31 maj 2011 23:03

 


Ni som har hängt med vet ju att vår lilla älskling har haft ett tufft år med mycket sjukdomar och baciller. D A G I S säger jag bara. Vi har inte haft turen att undkomma ngra virus. Förhoppningsvis är vi starkare och bättre rustade när vintern börjar närma sig.

Hur som helst har liten haft en elak och ihållande hosta som har ställt till det en hel del. Han har behandlats med diverse astmamediciner.

Nu har det tagits beslut om att pysen ska sluta med allt detta då man nu kommit fram till att hans besvär inte har med förkyldningsastma att göra(!!!!?!?!?).

Hans hosta beror N O G på förkyldningsbakterier och bidragande slem som irriterar hans luftvägar. Känns ju snopet att ha stoppat i honom en massa mediciner som sedan inte tycks ha haft ngn större påverkan. Vilket vi förövrigt har påpekat TUSEN gånger.

Nu (efter snart ett år) tycker man att det är dags att testa antibiotika. WTF...

Hur som helst är jag så glad att vi har "frigjort" oss från alla inhalationer och pulver och diverse luftvidgande mediciner.

Nu kör vi en gammal och beprövad kur á la mormor: kamomill te med lite honung.


Ta hand om er

Av myrealworld - 31 maj 2011 22:53

Marilyn_monroe_hollywood_1952_h353_ima_large

Bild


Har en jättebra träningsperiod nu. Kan ha nämnt det förut men värt att påminna sig själv emellanåt.

Känner mig stark och orkar mycket. Har börjat köra mkt ben och kärnmuskulatur vilket märks så tydligt på kroppen.

Har inte hållt mig till ngn speciell kost utan försökt att äta det mesta men hålla ner på socker och kolhydrater. Detta brukar dock inte spegla sig särskilt mycket på mig då jag varken gör det slaviskt eller är ute efter att minska i vikt.


Eftersom jag har kört mycket kondition på sista tiden har jag även haft en stor lust att utmana mig själv attt springa midnattsloppet. Har velat detta i tre år men har inte kunnat av olika anledningar. Detta år hade jag dock bestämt mig men till min stora sorg såg jag att platserna var slut. Fasiken!!!

Ska försöka se om jag kommer över ngn startplats på blocket eller ngn som ångrar sig när due date närmar sig.

Är ni sugna borde ni också hänga på, Det blir säkert kul!!


Ta hand om er

Av myrealworld - 29 maj 2011 21:32

Av myrealworld - 29 maj 2011 21:27

Its_a_boy_by_dysfunkd-d37s8q1_large

Bild


Happy mothersday!

Jag vaknar och ler för mig själv då jag är mamma till världens finaste kille.

Jag behöver inte att ngn "grattar" mig eller talar om för mig att denna dag är speciell.

Så fort jag slår, upp ögonen oavsett vilken dag det är, är jag den lyckligaste mamman.

Jag är mamma och jag borde tacka för att jag har fått den äran att

få just min son.

Jag är tacksam.

Av myrealworld - 29 maj 2011 21:13

Tumblr_lk33049lku1qfoemxo1_400_large

Bild


Mår så bra av allt mysigt och roligt denna helg.

Min älskade Thias fyllde år i fredags och jag ville skämma bort honom massor.

Vi lunchade på Scandic Malmen och därefter mötte vi upp bror Arsalan för en trevlig stund på Sosta. På morgonen hade jag varit iväg och köpt blommor och tårta som vi avnjöt när vårt lilla hjärta också joinade oss i firandet.

Därefter kom våra goa grannar ner med skumpa och resten av kvällen åt vi och skålade i god Champange (min absoluta favoritdryck i världen).


På lördagen tog jag med min hubby ut på en Italiens restaurang vid namn Döden i Grytan. Där åt vi och drack gott och vid åtta när födelsedagsbarnet trodde att kvällen var slut lurade jag med honom på en drink på Imperiet där fina vänner mötte upp oss och överraskade en lycklig Mathias. Ännu en kväll var komplett med skratt i fina människors lag.

Glada och nöjda kom vi hem och sov som små barn.


Idag har dock jag blivit uppvaktad med blommor och fika. En glad och nöjd mamma till världens vackraste barn. Vad mer kan man önska i livet?


Be safe you all



Av myrealworld - 24 maj 2011 22:39

 

  

                          


 

~ Jag lånar dig jag, min skatt, för ett slag,
en stund så kort som vore den ett andetag,
en vindpust av tid är ditt och mitt liv
en livets gåva är du min lilla! ~


-Hämtat från Scrappiz

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards