Alla inlägg under oktober 2012

Av myrealworld - 31 oktober 2012 22:44

Lång dag med en del obehag. Det är dock över nu och jag behöver inte oroa mig mer.
Imorgon åker mitt lillhjärta till momo, han ska hämtas på söndag.
Jag ska jobba fredag natt så det är fint att han får mysa med momo och moffa.
Så fantastiskt lycklig är jag över att mitt barn har mor- och farföräldrar som är aktiva och delaktiga i hans liv.
Nä nu behöver jag hoppa ner i bingen och bli mött av mr Blund.

Av myrealworld - 31 oktober 2012 09:14

God morgon!!

Som jag tidigare berättat har jag haft min första "bulkperiod". Alltså en offperiod då man äter "upp" sig. Detta gäller främst kolhydrater. Man bör om avstå från socker som alltid men äta i princip det man villi matväg. Detta om man vill bygga muskler samt vila från det strikta kosten en period.

Det var svårare gjort än sagt. Svårt att acceptera den nödvändiga viktuppgång som en offperiod leder till.
Svårt att tillfullo slappna av och njuta.
Jag har inte klarat min period så bra då jag fortsatte hålla inne på kolhydraterna...vilket är det som musklerna behöver...

Dock har jag kört en väldigt tung styrkeperiod som har varit så kul!
Samt ökat i vikt lite mer än två kilo. Vilket är grymt bra även om det gav lite ångest.

Glöm inte en bra protein, själv har jag börjat med ett nytt märke som jag gillade (dock USA tillverkat).

Ät era vitaminer!
Jag kör: omega 3, c-vitamin, multivitamin och d-vitamin!

Och vätska...vatten vatten vatten!!!
Så kanske vi överlever denna vinter :)

Av myrealworld - 30 oktober 2012 20:17

Tränat, ätit, hämtat kunskap, myst och nu ska vi kolla klart på filmen från igår. En japansk knasig film.
En kopp te.
Sen ett kvällsmål innan sängen ropar.
Imorgon är det sista dagen på mitt friår. På tors börjar jag knega som alla andra! Jaaaa :))

Av myrealworld - 30 oktober 2012 08:46

Trötthet delux!
Vaknar som världens gladaste tjej men även världens tröttaste.
Höst/vinter/förrvirrat väder gör mig till en zoombie.
Igår sov jag halva dagen...tack min älskling som lät mig sussa.
Sen var det dags för träning...nya fyra veckor. Tightare kost och träning. Insåg igår att jag har misslyckats med mina fyra bulkveckor då jag låtit bli kolhydrater. Men men nu kör vi iaf.
Ikväll väntar plugg...nice nice!
Behöver ventilera mina tankar kring erotikmässan. Inte helt oproblematiskt!
Håll er varma!

Av myrealworld - 28 oktober 2012 21:28

Helgen har nu passerat och mkt har jag hunnit med.
Mysmiddag på Teheran Grill i fredags, god mat och så trevlig atmosfär.
Lördagen kom och så även trotsen...vi åkte tvärbanan till liljeholmen och skrotade omkring.
Hann med en promenad med bästis Linda och hennes ozzy innan det var dags att klä sig och möta upp fina Anna och Mary för ett glas på Rival.
Så mysigt och skönt med massa prat och skratt.
Söndagen har varit mkt familjetid, ute i det fina höstvädret.
Sen blev det erotikmässan med kursare och en tjejkompis som mötte upp.
Sen kom beskedet jag väntat på i en vecka...jag har blivit extra moster :)))
Hjärtat slog ett extra slag och jag längtar efter att få se detta knyte.
Nu ska jag krypa ner med min älskling om han går med på att släppa sin iPad.

Må gott och sov sött!

Av myrealworld - 26 oktober 2012 12:16

Är motsatsen till nöjd missnöjd?
I verkliga livet menar jag?
Kan man vara nöjd men fortsätta sträva framåt.
Kossorna i hagen är nöjda. Jag vill inte vara en kossa i hagen.
Anser att det är farligt att sätta sig och nöja sig med livet, sig själv, sina relationer, sitt jobb osv.
Med det sagt tror jag inte man behöver vara missnöjd för det utan snarare ngn som vågar lita på sig själv och på att våga sätta upp nya mål och ständigt rannsaka sig själv.
När jag hör människor säga att de är nöjda blir jag ofta lite fundersam. Och ställer mig frågan: och sen då?
Det finns alltid justeringar man kan göra, nya steg att ta, jobba framåt.
Jag är en nöjd resenär som längtar efter nya dörrar som ständigt öppnas för mig och gör mig lycklig, klok och mer erfaren.

Lev väl!

Av myrealworld - 25 oktober 2012 10:36

Trött tjej tittar in.
Säger hej! Livet är stundvis galet härborta på "ön".
Vi lajjar med förändringar som väntar oss. Jag känner mig redo för klivet men har nog inte fattat hur ovant det kommer vara att kombinera det som många av er hanterar med relativ elegans.
Barn, familj, träning, jobb, vänner, egentid och annat...
Allt är en utmaning men jag tar den.
Tror det kommer bli fint, har dessutom en armé av kärlek och stöd runt mig.

Av myrealworld - 23 oktober 2012 13:15

Hade tänkt mig en tisdag med träning för både kropp och huvud men det fick jag räkna bort och istället mysa med en snorig liten.
Vi fick kolla Nicke nyfiken på morgonen...då passade jag även på att sussa lite till.
Nu är det snart dags för skola. Yeaj!!!
Get some knowledge, get power.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards