Alla inlägg under november 2017

Av myrealworld - 29 november 2017 01:28

Idag började förkylningen vända. Från dödssjuk och hostan från hell till att jag tror att jag kommer överleva.
Denna sjukskrivning var inte sån jag tänkte mig. All träning jag skulle hinna med uteblev och allt jag gjort är att sova och skrota runt hemma.
Jag är dock tacksam för att jag och M fått så mkt tid ihop. Våra skratt, samtal och häng har gett mig så mkt kärlek och samvaro.

Har idag tagit mig ut för första gången sen i söndags. Hämtade barnen och var nere till tvättstugan två gånger. Hejja mig!

Annars har vi nu en vecka kvar till touch down. Idag kände jag av förvärkar och ett tryck neråt. Smärta i ryggen och i ljumskarna.
En vecka. Bara en vecka.

Av myrealworld - 26 november 2017 21:41

Varje dag vaknar jag relativt pigg men idag var jag fasiken inte pigg trots att vi sov lite längre.
Jag känner mig lustig och har en hel del mensvärk.
Lyckades ta oss ut ur lägenheten för att hämta upp saker hos Ms bror och sedan till nya parken i kvarnholmen.
Svinigt kallt ute så i ca en timme fick kidsen leka, sen stod jag inte ut mer.
Efter lite mellis la jag mig för att sen vakna med feber.
Det går så jäkla bra för mig nu. Jag känner det, vinnaren är jag.
Faaaaan! Jag orkar inte mer. I en månad har jag varit sjuk och eländig och nu är det igång igen. Kanske var det dumt att ta årets influensa vaccin nu. Osmart att sänka sitt immunförsvar när jag precis varit dundersjuk.

Aja, nu är det som det är.
Ikväll äter jag kärleksmums och dricker te.

Gonatt på er

V37

Av myrealworld - 25 november 2017 11:32

Spännande smärtor i min kropp på ställen jag inte trodde det var möjligt att ha ont på.
En kissblåsa som blir till en boxningssäck var och varannan dag.
Sammandragningar 17 ggr om dagen.
En förvirrad hjärna som försöker lista ut vad exakt det är som sker i kroppen.
Ett immunförsvar som sålt sig själv till en billig peng.
Förkylningar och halsont som avlöser varandra.
Ynklighet som avlöses av en urkraft.
Känslan av att vara mother of dragons.
Ett psyke som är relativt starkt men ändå mottaglig för en del känslostormar.
Svåra beslut att fatta i hjärtat.
Acceptera, förlåta, förstå och gå vidare.
Vara nöjd med det jag har och acceptera att allt i te behöver vara lika bra.
Dansa i vardagsrummet när tristessen slår in.
Lösa korsord och lägga patiens (vet knappt hur det stavas).
Baka helvetes mkt bröd och kakor.
Skratta så naveln ploppar ut.
Gråta när mina nära gråter.
Kramas.
Pussas.

Av myrealworld - 24 november 2017 20:18

Träffade min bästa L häromdagen och ni vet känslan av att vara fläka ut sig känslomässigt för att så otroligt snabbt hitta varandra och sig själv. Finns inte många jag kan prata med om allt. Finns inte många jag leder ner i mina mörka gångar vilket är mer än fine.
De som jag har det förtroendet för vet mkt väl att de är värdefulla bortom gränser och det gör att jag är och kommer alltid vara hängiven er.
Ni behöver aldrig forsera ngt utan jag öppnar mig självmant utan censur.
Jag har gråtit med er och jag har skrattat med er. Jag har er under mina vingar och ni mig.

Jag är glad att både jag och L kom iväg på en träff trots att vi båda var trötta.
Jag är glad att vi alltid hamnar i en bubbla där rummet blir tomt och allt som tar plats är det vi har att säga varandra.
Jag är påfylld. Tacksam. Trygg.

Idag hade jag en systerdag som skapade samma känsla i mig. Jag är lyckligt lottad för dig min älskade T.

Och sist men inte minst är älskade A ute på sin rutt till NYC. Snart ses vi igen och tar igen.


Av myrealworld - 24 november 2017 03:44

Klockan är massor och jag är vaken. Vaktar flocken och sköljs under av alla känslor.
Om bara några dagar kommer jag sätta mitt tredje barn till världen och samtidigt avsluta en relation som borde varit självklar i resten av mitt liv.
Jag glädjer mig samtidigt som jag sörjer.
Jag vet inte varför jag väljer ett avslut i detta nu men känslan av att inte stå ut har aldrig varit så stark. Eller så har den det.
Jag tror att jag värderar kärlek mer än någonsin och där jag tycker mig se avsaknad av det får mig att vackla.
Jag vill vara i kontakt med mig själv och ständigt älska och respektera den jag är. För nog fan har jag krigat för att åstadkomma och förtjäna mig själv.
Jag är stolt över mig själv.

Nu i natt har jag skrivit brevet. Ångesten är stark och påtaglig. Men nu är det gjort.
Jag har gråtit och jag har bett till min gudinna att vara stark och fortsätta tro på detta avslut.

Nu ligger jag här och min juvel i magen rör sig efter att ha varit väldigt lugn under dagen. Jag tar det som ett gott tecken och ska försöka blunda.

Lugna andetag.

Av myrealworld - 21 november 2017 00:22

Igår var det andra dagen jag kände oro i kroppen över att jag kände mkt mindre fosterrörelser än tidigare. Det jag kände var dessutom väldigt vagt och inte alls lika tydliga.
Jag tog kontakt med förlossningen igen och gjorde som de bad mig. Drack iskall juice och sedan ett ordentligt försök till att väcka Bebin. Det vaknade hen inte av och min oro blev panik och gråt.
På förlossningen bad de mig komma för en koll. Mitt i natten igår åkte jag iväg i tron om att ngt hemskt skulle hända.
Min syster, min vapendragare, mötte upp på SöS och när de kopplade upp mig och hjärtat slog fint kunde jag andas igen. Läkaren kom in och konstaterade med ultraljud att bebin hade flyttat på sig (?!?) och låg numer med huvudet halvvägs upp. Därför kände jag inte igen rörelserna.
Så kan det vara... 04 var jag i säng och hann blunda en sväng innan klocka ringde.
Imorgon ska jag på ultraljud och kolla tillväxt och mängd fostervatten för att lugna mig själv lite till.

För övrigt är det 15 dagar kvar till snittet.
Galet!


Av myrealworld - 18 november 2017 22:57

Idag har jag varit typ orörlig i leder och bäcken. Känns som hela nederdelen av kroppen protesterar.
Jag är även fortsatt orklös och trött.
Körde en rensning i förrådet och kastade en hel del.
Efter det tog orken slut och jag fick lägga mig medan familjen gick ut en sväng. En timme fick jag ihop vilket var bra.
Sen har det bara blivit sämre. Det sticker och ilar...trycker på neråt.
Läste på nu att det kunde vara att bebe ?borrar? ner sig.
Sist vi kollade var huvudet nästintill fixerat.
Undrar om det kommer hålla fram till 6/12?

Tog mig till gymmet och körde ett lugnt pass för att få upp värme i leder och muskler.
Allt gick bra men så fort det var över så var vattenmelonen tillbaka mellan benen.
Hurra!

[Bild]

Av myrealworld - 17 november 2017 18:13

Tappade min strikta linje när jag blev uttråkad tror jag. Eller strikt och strikt men iaf vara något så restriktiv med socker då jag mått väldigt illa av det.
Hur som helst har vi denna vecka mumsat på gofika och god mat hela veckan.
Lunchat ute och gottat oss. Vad gör det om hundra år?

Igår hade jag och M en mysig dag. Lunchade på Fandado i sjöstan och det var såååå gott.
Sedan storhandlade vi inför bebisens ankomst och på kvällen åkte vi inte till stan för fika och Nötknäpparen på Dansens hus.
Tack vare min lillasyster som köpte biljetterna och var barnvakt.

Natten till idag sov jag dåligt men hade ett inbokat samtal kl 9 så det var bara att kliva upp. Samtalet var tufft och kräver sitt.
M hämtade mig och innan han bjöd på fika tog vi oss äntligen till Vaccin direkt och såg till att få årets influensa vaccin.

Sen åkte jag in och Träffade Bästa Anna för lunch på Tabbouli. Så härligt att ses!

Nu sitter jag hemma med halsbränna och galet mättnadskänsla.

Väl bekommen fredag!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards