Alla inlägg under februari 2018

Av myrealworld - 22 februari 2018 23:36

Jag hatar oreda.
Jag avskyr när jag upplever min närmaste miljö som skitig och rörig.
Jag är ingen pedantisk människa för det skulle ingen må bra av men jag gillar när det är städat.
När det inte ligger saker överallt och när du slipper bli förbannad för att du har smulor/grus/skit under fötterna när du förflyttar dig.
Så jag övar på att dagligen andas mig genom vårt kaos. Leksaker, kläder, saker, tallrikar, barnartiklar, kuddar, filtar, krämer osv osv precis överallt.
Puh. Kämpa vidare nu T

Av myrealworld - 14 februari 2018 13:02

Idag saknar jag dig. Idag när jag känner mig ledsen då finns du där i mitt inre och jag önskar mig ditt skydd och värme.
Jag famlar mellan verkligheten och min inre bild av dig. Jag blir omfamnad av den du är i min själ men väcks av verkligheten.
Jag låter det vara för idag vill jag sakna dig.
Jag känner mig ensam och jag önskar du fanns där.
Jag skulle berätta för dig hur jag mår och hur livet drabbar mig ibland.
Jag skulle be dig lyssna och trösta mig.
Jag skulle be dig lyfta mig och stärka mig så jag orkar lite mer.
Jag skulle vilja att du sa snälla saker om mig och till mig. Jag skulle be dig om hjälp med min mur som kommer upp när jag är ledsen och uppgiven.
Jag skulle gråta och låta dig ta hand om mig.
Jag skulle säga att jag är glad att du tröstar mig.

Idag saknar jag det jag saknar med dig.

Glad alla hjärtans dag

Av myrealworld - 14 februari 2018 11:47

Jag blev träffad på den ömmaste punkten. Den där punkten vi alla har men försöker täcka så gott vi kan för att det är som att all ens smärta fäster just där.
Jag täcker den med mitt liv och med idén om att om jag avleder mig själv når inget fram.
Så en dag när du är skör och när du inte har din sköld uppe träffar en giftig och vass pil dig precis där det gör som mest ont och inombords blir du som en skadskjuten fågel.
Flaxar, skriker och vill fly.
Egentligen spelar det ingen roll varför du blev träffad utan att du blev det.
Jag ser alla färger utom de ljusa. Jag vill bara gråta och slå bakut.
Jag vill skrika mina lungor ur min kropp.
Jag ser inga utgångar ur mitt tillstånd utom att fly. Bort bort bort.

Jag vet att jag kommer hitta tillbaka men just nu behöver jag tid.
Jag vet också att mitt skydd är sämre eftersom jag är helt slut. Jag vet att ord når mitt inre på ett sätt jag vanligtvis inte tillåter men där är jag nu.

Av myrealworld - 12 februari 2018 23:26

I natt för 9 år sen gick jag och la mig höggravid och helt ovetande om att jag inom ngra timmar skulle bli förälder.
Inte ?bara? det utan just detta föräldraskap skulle ta mig på min första och mest avgörande tur in i mig själv.
Jag visste att jag skulle få ett barn men inte hur mkt det barnet skulle komma att betyda för min utveckling.
Imorgon fyller min förstfödda 9 år och jag känner mig så lycklig.
Tänk att jag har varit mamma i nio år till den mest underbara lilla unge. Han har förändrat mitt liv och fortsätter att göra det dagligen.
Han med de gröna ögonen och en blick som får mig att smälta.
Han som prövar mina nerver men också min förmåga att utvecklas.
Han som vet så mkt och som gör mig nyfiken på livet. Mitt älskade barn.

Av myrealworld - 12 februari 2018 00:32

Efter en vecka med sjuk bebis och alla vakna nätter började jag bli mörk i sinnet.
Jag förstår verkligen att de använder sömn som ett tortyrredskap.
Sömnbrist påverkar mitt psyke så otroligt mkt.
Mina känslor blev mindre och mindre nyanserade.
Fredagen satt jag på akuten i fem timmar och därefter var jag redo att checka ut meeen så kom den där natten då M tog bebisen och jag fick sova till 10:20 men ett litet avbrott för amning.
Underbart!
Sen var jag redo att träffa fina vänner på stan för lite mat och cava.
Mums!!!

Av myrealworld - 5 februari 2018 10:33

Har ngra seriösa hang ups just nu.
Lite tvångsmässigt brukande av följande produkter.

Alltså Oatlys havredryck för kaffe. My godness... jag är som galen och så fort jag dricker det med kaffe är jag i himlen.

Oskalade jordnötter (inte det märket då jag hanflar från Lidl) är som en drog.
På kvällen sitter jag och M och knaprar dessa som två ekorrar. Mums!

Utöver all gottit jag stoppar i mig så har jag fastnat för denna lotion.
Köpte två i somras och har inte velat ha ngt annat. Fantastisk doft och superskön.


Jahapp.
Hoppas intresseklubben har antecknat.

Herrå

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards