Direktlänk till inlägg 19 oktober 2014

All of me

Av myrealworld - 19 oktober 2014 01:02

Nästan iaf...

Det kanske är kul med variation tänkte jag. Typ lite annat tjöt än bara barn och sömnlöshet.
Okej vad ska jag skriva här om mig själv som är värt att minnas om 100 år exakt?

Kanske om den lilla kraken som tog sig hit med två fantastiska föräldrar utan att märka av en flykt.
My side of the story?

Eller om ungdomens år där sökande efter mig själv var ett detektivarbete utan dess like.
Hur var tonåren i dalom?

Om tiden då jag träffade Mat och hur livrädd jag var för att släppa in och låta mig älskas, slipas, skapas och vara ett med ngn?!

Om vännerna? Deras rariteter och inflöde i mitt liv?

Eller vänta, kanske vill ni läsa om de gånger jag varit arg som ett bi och stark som Hulken? Inga hjältedåd men stunder värda att minnas.

Vad tycks intressant?

Äh vad vet jag?
Tänkte dra en story om hur bra jag kan vara på att ignorera andra.
Inte randomly utan specifikt människor som antingen sårat mig eller människor som inte är värda min energi.
Jag var (är) B Ä S T på det.
I ung ålder var detta mitt skydd. Min mantel mot allt som gjorde ont.
Mot vänner som sårade, pojkvän som svek/bröt mig itu, mot baktalare och annat löst folk.
Jag hade svårt att dra linjen så alla som skrapade på Min känslomässiga hud undvek jag med blickar, kroppsspråk och såg bara genom dem.

Det slutade vara lätt att ignorera folk jag älskade i vuxen ålder. Det tog emot och bakom fasaden brände saknaden och det som smärtade.
Så jag la ner guarden ngt, iaf mot de som fanns i hjärtat. Började prata istället men har kvar förmågan för de som inte har ngn vett.
Dryga människor, respektlösa människor, falska människor, oberäkneliga människor, galna grannar, gubbar med verklighetsfrånvänd syn på gymmet, när jag inte orkar och behöver fokusera...osv. Då plockar jag fram min förmåga och stänger av.
Så skönt ibland, skönast på gymmet.

Tack för din tid!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av myrealworld - 28 januari 2019 23:46

Hej vänner! Jag kommer sluta blogga här och istället skriva på www.Tolou.se Min blogg har alltid fungerat som min ventil då jag började blogga när jag led av min depression för snart 10 år sedan. Jag har mått bra av att dela mina tankar och d...

Av myrealworld - 25 januari 2019 19:24

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 1254608282"

Av myrealworld - 24 januari 2019 10:01

Vi har haft en fördjävlig höst med alla tänkbara sjukdomar. M har drabbats hårt och varit sjuk lääänge. Igår fick läkarna napp och det visar sig vara Twar. Han har nu fått ny medicin och jag hoppas så att han ska tillfriskna. Han har haft hög feb...

Av myrealworld - 1 januari 2019 01:23


Vid matbordet kring nära och kära gick vi laget runt och alla fick berätta det bästa med 2018. Några berättade om nya anställningar, andra om ett mer hälsosamt liv och min syster om att hon slutade röka. När min tur kom var det för privat att dela ...

Av myrealworld - 17 december 2018 10:57

Efter min penicillinkur och en sjukdomsperiod på ca 9 veckor var det dags för vår stora som åkte på halsfluss och fick ta två antibiotikakurer då de gav honom fel första gången. Sedan var det dags för M som nu är inne på sin fjärde vecka av sjukdom...

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards