Alla inlägg under december 2013

Av myrealworld - 23 december 2013 00:58

Igår satt jag och sa att jag lätt kan tänka mig en trea. Typ en sladdis om ngra år. Lät ju liiiite annorlunda efter min älskade etta.
Denna gång har det kanske gått bättre eller så har jag bara accepterat att stå ut med krämpor i väntan på ngt stort.
DOCK, dock vill jag tillägga att jag idag varken har kunnat sova (tredje natten på rad), sitta, stå. Mina fötter är som klot och dessa vredes utbrott ska vi inte ena tala om.
Jag pushar mig att vara stark, att stå ut och att det kanske kommer en natt med sömn snart.
Jag har sagt förlåt till mamma ca tio ggr idag och försöker vara snäll.
Jag har varit gravid lääääääänge nu och även om det är mysigt så vet jag inte riktigt hur jag ska orka sista 15 dagarna?!?!

Imorgon är det dags för sista kollen hos Mvc.


Av myrealworld - 21 december 2013 23:12

Denna nattens sömn ska vi inte tala om. Så nu raderar vi det och fortsätter.
Efter ngra timmars sömn insåg jag att jag måste upp och börja stöka.
Mami kom vid halv ett och vi hann inte så mycket innan gästerna kom.
Min kära bästis med familj.
Barnen fick baka pepparkakor, leka med kära moster Tarlan och sen fikade vi.
Härligt att umgås och jag kunde återigen glömma min trötthet för en stund.
Sen har vi ätit, badat och slagit in lite klappar.
Jag har köpt kylande gel för fötterna, vill så gärna att det ska hjälpa för mina brinnande fötter är värst på natten.
I natt provade jag kylklampar, bada fötterna i kallt vatten, skölja dem osv.

Hoppas ni mår bra

Av myrealworld - 20 december 2013 23:35

Idag har jag liksom hetsat loss.
Tränade, gick på samtal, tvättade, fikade med Mary, fortsatte med tvätten, fikade vidare, hetsade loss med tvätt och städ och shit.
Nu är det fint och efter att ha bakat lite med pluttis ligger han och sover.
Och vet ni vad, han har värsta hostan. Tänka SIG att vi får fira jul med ett febrigt barn även detta år????
Det är ju en tradition här hemma...suck!
Nä det får gå över, snälla snälla snääääälla!!!!

Gullungen sa ngt helt fantastiskt;
Han frågade mig vad man skriver i ett testamente när man ska dö.
Jag svarade att man skriver vem som ska få ens saker.
Då säger han: och så kan man skriva God Jul och Gott Nytt År också.
Hahahaha bääääästa

Av myrealworld - 20 december 2013 00:25

Köpte alla julklappar.
Gick på samtal.
Fick en tid för pyret hos frissan.
Kom hem och ville dö.
Jag menar, hur trött kan man va?
Framför allt i ryggen. Kändes dessutom att beben växte 5cm eftersom min mage var för liten för hens existens.
Den har spänt ut min mage åt alla håll och kanter. Trots att det gör ont och man tappar andan är jag mest bara glad att den rör sig!
Storebror kom ju i v 36+5, alltså två dagar från nu... Så allt därefter kommer bli nytt för mig erfarenhetsmässigt.
Eftersom beben verkar vara mindre än sin storebror kan den gott vara där inne ett tag till.

Imorgon ska jag träna tidigt, vilket innebär att jag kommer missa min morgonsömn... Men det kommer gå i ett så jag kanske inte känner av det hela.
Kommer nog köra ett tricep- och bröstpass. Plus 20 min cardio, as always.
Btw, vill man ha pepp på gymmet ska man se till att bli gravid. Folk hejjar på en som om man gör ngt utomordentligt. Häromdagen kom en tjej fram och tyckte jag var så duktig som tränade. Gulligt tyckte jag!
M E N träning för mig hör till mina vardagsrutiner. Jag skulle därmed inte kunna sluta bara för att jag är gravid. Som att man inte slutar äta, sova och dricka vatten.
Jag skulle däremot ge all cred till människor som förändrar sitt liv och BÖRJAR träna.
Då ska man ha cred även om det är härligt att folk uppmärksammar mitt kämpande.

Nu är det dags att sova, hoppas jag kan det trots fötter som känns som att de ska brinna upp.

Av myrealworld - 19 december 2013 13:17

Tur det är fem dagar kvar till jul. Hur fort har december gått egentligen?!
Jag stressar inte utan tänker att jag ska ta en sak per dag.
Sen vilar jag emellan.
Idag blir det lite ärenden och sen samtal innan pyret ska hämtas och klippas. Han säger att han "aldrig" kommer göra det varpå jag svarar att det inte är han som bestämmer. Då säger han: jag bestämmer över mig...
Njaaa säger jag och slår till med den utnötta: det får du göra när du är 18.

Ikväll ska vi städa också, det är väl bra så att man kan softa imorgon?
Typ softa (tvätta, baka bröd, pynta och plocka undan).

Hej hå, nu är det jul

Av myrealworld - 18 december 2013 13:26

....from the dead

Jisses va trött jag var igår. Min kropp skrek efter vila när jag klev innan för dörrarna vid 22:30.
Jag höll igång hela dagen vilket jag brukar undvika men så kan det vara ibland.
Allt gick bra på förskolan och det känns nyttigt att se hur vår skatt har det.
Lunchade med fina Anna en sväng innan det var dags att åka till Sös.
De kollade beben och allt såg okej ut. Nu såg jag dessutom klart och tydligt vad det var :)

Kvällen avslutades med julmysträff med ngra goa vänner.
Där fyllde jag på med energi och skratt och glömde helt bort hur sliten jag var, hur härligt är inte det ??

Idag har jag sovit masssssor, trots att jag vet vad det innebär i natt.
Nu ska jag snart till gymmet! Hipp hurrrrra

Vad tror ni om detta? Ingen i min närhet tror att bebin kommer hålla ut i 20 dagar...

Av myrealworld - 16 december 2013 23:33

Blev ett kortare pass idag på gymmet, skönt att skingra tankarna lite.
Blev uppringd av min gulliga Mvc barnmorska vilket känns bra, hon har koll på mig.
Har hängt med syster en del idag, hon är min friska fläkt. Hon delar min oro och dessutom är hon pyret bästa lekkompis (oftast...haha).

Imorgon lär bli en lång dag... Kl 14 är det dags för återkoll/uppföljning. Jag vill bara höra att det är som det ska.
På morgonen ska jag hänga med min son på förskolan. Ska bli nyttigt att se var han gör om dagarna.

Gonatt!

Jag drömmer mig bort till bra minnen och platser för att hämta lugn och energi!

Av myrealworld - 16 december 2013 13:32

Natten har varit lång men ändå kort.
Pyret har haft mardrömmar och jag har haft sammandragningar.
Men jag har fått vila lite på morgonen nu.
Ska rensa bland litens saker och ta bort alla onödiga plastleksaker.
Ska ta mig till gymmet sen, sköööönt!
Har ju haft ngra dagars uppehåll men nu är det onda i svalget borta!

Blir nog en del cardio och sen ben/axelpass!

Må gott

[Bild]

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards