Alla inlägg den 12 december 2013

Av myrealworld - 12 december 2013 14:20

Hade ett onödigt och opedagogiskt utbrott på min son i natt kl 02.
Han vaknade till och kom in till oss runt ett och jag tänkte att eftersom jag ändå inte kunde sova skulle jag ta honom till sitt rum och få honom att somna om i sin säng.
Där låg vi, jag med min onda rygg och han med känslan av min oroliga kropp. Han slumrade till och jag gick upp varpå han sätter sig klarvaken och undrar var jag ska...
När detta har hänt vet de allra flesta att barnet nu lär vara ännu mer orolig för att somna då hen VET att tryggheten kommer vandra iväg.
Vi gjorde tre försök till samtidigt som jag hela tiden frågar mig själv vad exakt jag håller på med.
"Harmoni är viktigt för att saker ska flyta på" hör jag mig själv tänka.
Till sist tappar jag mitt förstånd, som jag inte hade och börjar hota om att bli arg och pressa på det redan trötta/oroliga barnet.
Han gråter och jag krigar med mig själv.
Till sist hör jag honom, jag hör hans ord och hans trötta förtvivlan.
Jag lägger ner mitt krig och tycker det är helt okej att förlora mot mitt idiotiska jag.
Kl är nu två och vi kramas, jag ber hundra gånger om ursäkt och pussar hans ansikte.
Bär honom in till vårt rum med jumskar som hotar om att slitas av och han somnar i min famn.

På morgonen är vi båda slagna hjältar och jag skäms fortfarande vilket jag låter honom veta.
Han klappar min kind och säger att det inte gör något.
Han är nöjd med att jag högt och tydligt berättar för honom att jag aldrig mer kommer strida med honom om var han ska sova.
Jag menar, om en månad kommer hans syskon och då om någon gång behöver han vara med oss.
Tänker också att han inte kommer att komma till oss för evigt.
Nu är den läxan lärd.

Av myrealworld - 12 december 2013 00:42

Ska jag sluta sova på dagarna så jag slipper ligga vaken på nätterna?
Samtidigt som alla säger till mig att jag ska vila när jag kan.
Tråkigt är det iaf. Kanske ska börja läsa lite på nätterna?!
Idag blev det ett ryggpass på gymmet och lite kortare stund på cykeln.
Åkte sedan in till Mama Mia för min näst sista koll. Allt såg bra ut och hjärtat slog på som det skulle.

Därefter dundrade jag iväg till kemtvätten för att sedan åka och hämta pyret. Vi åkte till Nacka och lånade böcker och plockade upp pappan.
Efter maten geggade vi med pepparkakshuset och jag gav mig på att göra bountybollar. Vi får se imorgon hur det blev.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards