Alla inlägg den 18 december 2014

Av myrealworld - 18 december 2014 23:52

Jag har lärt mig att jag är selektiv när det kommer till relationer.
Det tog mig lååååååång tid men nu vet jag.
Jag väljer inte alla och alla väljer inte mig. Jag blir sällan nyfiken på människor, när jag blir det håller jag fast vid min nyfikenhet och tar mig tid att lära känna människan.
Jag är dålig på fasadmingla då det inte intresserar mig, ser heller till att hänga kvalitativt med de som jag gillar.

Jag omger mig även med människor som är selektiva i sina relationer.
Det gör att både de och jag vet att den relation vi delar är mkt speciell och ingen i mängden.
Slit och släng relationer kan fylla sina syften, absolut men de brukar avta efter kort.

Mitt stora barn är en artig prick men när det kommer till relationer handplockas den crew som omger honom. Sån bra och trygg egenskap.

Jag gillar det hos mig och andra. Ge och ta i en bra balans samt att relationen fylls med stark och bra energi istället för måsten/förväntningar/krav osv.

Mina handplockade (går att räkna på en hand) är viktiga för mig då jag växer omkring dem utan att det krävs av mig. När det uppstår en situation löser vi det genom kommunikation och en vilja till att förstå.
Jag vågar släppa in de på mitt inre, lyssnar och blir lyssnad på.
Jag är lycklig för att jag har er!!!

Fick denna av en av mina närmaste, så spot on!

Av myrealworld - 18 december 2014 23:38

Storis vaknade och var pigg så det fick bli förskolan. Hen var inte överlycklig men när vi hämtade lät det såhär: - jag ville nästan inte hem....
Pedagogerna fick sig en chokladask att mumsa på innan jul. Så svårt med sånna presenter tycker jag.

Jag och beben softade på fm och sedan åkte vi till Nacka och lunchade med Mathias.
Jag hade sedan tre timmar att slå ihjäl, gick planlöst omkring i forum och kände mig allmänt dum.
Ibland står det bra still där uppe.
Beben fick iaf leka i den fina lekhörnan tillsammans med andra bebisar. Så kul att se småttingar interagera.

Sedan blev det en svettigt pass för armarna på gymmet.
Väl hemma hade syrran kommit (såg inte mkt av henne då hon byggde legoslott med storis och kompisen.
Jag gjorde x antal ischoklad (årets smak blev lakrits-ischoklad).
Imorgon får en smaka och gotta sig.

Thats all for today.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards