Alla inlägg den 17 december 2014

Av myrealworld - 17 december 2014 23:50

Idag bakade vi pepparkakor.
De blev fina och enligt storisen mkt goda. Det har smaskats hela dagen, så får det vara nu. Vi är annars rätt strikta med socker på vardagarna.

Sedan har dagen gått, vi har inte hunnit leka så mkt men fort har det gått. Vi hann med att tvätta och sedan var det dags för storhandling. Allt gick superbra till jag tappade humöret precis innanför dörren. Höjde rösten för en skitgrej (snälla storis, klättra inte på vagnen...för 700:e ggn).
Barnet blev såklart ledsen och min ångest nivå steg till månen.
Antal ggr jag har höjt rösten åt min 5åring går att räcka på en hand. Anser att det är sjukt kränkande att bli utsatt för så jag undviker det. Men idag tappade jag det, fy vad jag har fått skämmas och bett om ursäkt samt förklarat att jag kunde beskrivit min irritation på ett annat sätt.

Kom iväg till gymmet och körde ett galet cardiopass på 35 min.
Sedan stretch!
Och sist men inte minst, sushi och pad thai!

Imorgon kör vi igen! Håll tummarna

Av myrealworld - 17 december 2014 00:06

Ibland blir jag så trött på min egen ton och på mitt sätt att fräsa och sucka.
Inte konstigt barnen växer upp och utvecklar en taskig och nonchalant attityd när vi föräldrar många ggr har en tråkig attityd mot kidsen.
Jag kan inte tala för andra såklart.
Idag har jag dock låtit rätt trist i tonen, typ besvärad och suckat över minsta lilla. Kommit på mig själv men ändå mycket besviken på att jag blir "sån" ibland.

Storisen har varit hemma idag också. Han har varit uttråkad och mkt sällskapssjuk. Dock mkt duktig och lät mig vila en stund med beben.
Min älskade unge har blivit så stor.
Ännu ett skäl till att jag har fått dåligt samvete över mitt dåliga tålamod när han har kämpat.

Vi har inte gjort mkt. På eftermiddagen gick vi på en promenad och fick lite solljus iaf.
Sedan kom syster och vi hängde fram till det var dags för gymmet.
Så omotiverad som jag är nu...helt ofattbart för att vara mig.
Slet ändå genom ett relativt okej pass.

Imorgon kör jag nog lite cardio...det är lättare att bocka av just nu.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards