Alla inlägg den 7 december 2014

Av myrealworld - 7 december 2014 23:36

På morgonen var storis så taggad på att komma ut och leka i den lilla snön som låg på marken.
Barnet kom ut men vantarna hade vi glömt hemma i Sthlm.
När det var dags för den lille att klä på sig insåg vi att overallen var hemma i Sthlm även den.
Puh...
Mathias ringde sin vän som kom med en gosig jacka till beben.
Till sist kom vi ut och gick ner mot byn. Jag hade ingen mössa och inga vantar, glömde de också.
Det var brutalt kallt ute och jag ville börja gråta efter 15 min.
Vi kämpade oss igenom julmarknaden och jag tror den hade varit ännu mysigare om jag inte frös så förbannat.

Storis lämnade sin önskelista till santa och beben sov en stund.
Sedan har vi hållit oss inne. Så trötta!
Jag pratade med min syster som påminde mig om värdefulla egenskaper i människor omkring mig. Vilka som är värda att lägga tid på.
Tack min ängel!

Av myrealworld - 7 december 2014 00:05

Vi kom iväg. Och vi var på resande fot i 4,5h.
Det blev ngra stopp på vägen. Sånt en får räkna med när det finns två kronjuveler med i bilden.
Tur vi är relativt coola och vana. Storis hatade att åka bil och det gör även beben.

Jag och Mathias hann prata lite. Jag fick prata om det som stör mitt hjärta (i relation till andra) och han lyssnade noga och sa exakt det jag behövde höra.
Hade även en fin vän som gjorde detsamma. Jag behöver det ibland, prata till folk som lyssnar och ger vettigt gensvar.
Jag blir nämligen tyst av människor som "bara" hör vad en säger. Aldrig ger gensvar eller fortsätter på tråden.
För det är ju inte så ofta en bara behöver bli lyssnad på utan ofta behöver jag bli klokare av att höra andras tankar.

Här i Eksjö finns det snö. Storis blev överlycklig och sprang ut för att känna och kasta ngra snöbollar.

Imorgon är det 2:a advent. Och julmarknad på byn.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards