Alla inlägg den 4 december 2014

Av myrealworld - 4 december 2014 23:41

Imorgon är vi lediga tillsammans!
Det ska bli underbart.
Vi ska nog åka och bada i Gustavsberg. Mysigt för beben att bubbla/bada/basta!

Nu ska jag sova, så vidrigt trött är jag.

Av myrealworld - 4 december 2014 14:55

Jag skriver mina unlikes. Ingen nummerordning utan bara mer eller mindre unlike.

Konsumtionssamhället som når sin topp under denna månad.
Folk köper som om det vore deras sista handling.
Köper tidigt för att skryta om det, köper mkt för att dämpa andra mindre trevliga känslor i kroppen.
Köper för köpandets skull. Mat, presenter, kläder till julens alla lediga dagar, godis och kakor
Allt det äcklar mig. Januari är årets fattigaste månad just pga av allt ovanstående men för vissa är hela året fattigt. Alla dagar i veckan.
Sån jävla obalans.

Föräldrar som låter Sina barn fara ut bäst de vill. Barnen far ut och föräldrarna orkar inte ens kolla vad som händer.

Dessa gråa dagar. Det får gärna vara torrt på backen för min del, gärna kallt också så länge det finns solljus.

Idioter på gymmet!!! Där det såhär dags är rätt lugnt utöver ngra fresks som ångesttränar i tron om att de lever ett hälsosamt liv. Väl hemma tröstar de sig med 300 pepparkakor.

Julmusik. Rätt mysigt om det inte är Carola som pipvrålar. Fixar inte henne, inte Anna book heller och inte Pernilla Wahlgren. Det är ngt med deras blick.

Träningsvärk. Alla ni som säger att det är "skönt med träningsvärk" kan slänga er i väggen. Finns inget så brutalt som träningsvärk. Speciellt i benen. Denna månad lär bli mkt sånt.

Skitig lägenhet. Punkt.
Vår lägenhet är alltid skitig. Trots att vi försöker hålla rent (med två yrväder).

Pepparkakor/lussebullar. Tur att julen inte bara har sånt jag tycker är gott.
Pepparkakor är inte gott, lussebullar? Som en vit fralla med saffran i...nja.
Men Rocky road, lyxig ischoklad, bountybollar....mmmm nu snackar vi.

Orkade bara med 8.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards