Alla inlägg under november 2014

Av myrealworld - 16 november 2014 22:56

Att jaga sömn som småbarnsförälder måste vara som när en missbrukare jagar nästa fix.
Jag har varken missbrukat eller brukat. Jag har inte ens utforskat.
Så jag gissar mig fram.

Allt för ofta tänker man och drömmer man om den där fantastiska natten men great sömn som aldrig slår in.
Så fort en vaknar tänker en på nästa tillfällen en får sömn.
Aldrig nog och aldrig tillräckligt.
Sömnen stärker en inte utan ofta är en mer knäckt av att sova hackigt.
Livet är brutalt utan sömn och även med sömn.

Ah jag vet inte men jag jagar hela tiden nästa fix som ska hela mig och få mig dit jag länge drömt om.

Inatt lär jag inte få ngt. Beben skriker hysteriskt och jag är förstörd. Alltså deep shit; hosta brutalont i halsen och allmänt hängig.

Av myrealworld - 16 november 2014 11:59

Igår hade vi ännu en lugn dag och storis lekte med grannbarnet heeeeela dagen.
Jag och Mathias åkte till kungens kurva en sväng med beben.

Sedan var det dags att svira om och bli hämtad av Anna.
Vi åkte till elefantpojken och åt gottig mat. Sedan upp i skrapan för ett glas bubbel. Där ngnstans började min hals värka massor.
Hemma blev det värre och värre. Tog två alvedon och gick till säng.
Har haft brutalt och och alvedonet har inte hjälpt mkt.
Ringde in till närakuten och fick tid omgående.
Läkaren ställde diagnosen Tvar alternativt mykoplasma.
Hejhopp...
Började med medicin direkt ska äta i 10 dagar.

Hejdå tunnelrun. Som jag har längtat.... Åh vad ledsen och besviken jag känner mig.

Sen är det mkt annat som känns skit just nu. Vill dra ngt gammalt över mig och vakna när allt är över.


Av myrealworld - 16 november 2014 05:39

Igår blev en hemmadag då ingen orkade egagera sig i att hitta på ngn aktivitet.
Jag var ute en kortis och fixade fransarna, thats all.

På kvällen drack jag ett glas rött och pysslade med foton.

Jag är så innerligt trött på att ha så ont i halsen konstant.

Av myrealworld - 13 november 2014 23:25

Imorse var jag trött, sliten och för tidigt föråldrad.
Började tvätta och såg ut som en sunkig maid.
Och vips så var hon här, min ängel.
Älskade syster, full av liv och alltid redo med en varm kram.
Du ger mig allt jag behöver!!!
Hon såg mig, fixade mina naglar och avlastade med beben.
Jag kan inte andas utan dig, tack för idag och för att du är så otroligt underbar.

Sedan hämtade jag storis. Vi skulle dejta han och jag men han valde lek med kompisen som aldrig dök upp.
Jag åkte och träffade bästis.
Fyllde på med energi, förståelse, lugn och kraft. Började på botten och gick ifrån med en känsla av samhörighet, du och jag bästis.

Kom hem till dukat bord och två barn som var glada att se mig.
Pratade men en vän i luren och sen drack mitt te utan att sätta på tvn.
Nu behöver jag sova.
Beben skriker och hostar.

Hepp!

Av myrealworld - 12 november 2014 21:04

Min bebis har blivit förkyld.
Stackars lilla pyret. Hans vattkoppor har alltså knappt hunnit läka och så åker han på detta.
Jag och beben har knappt sovit inatt.
Han har varit ledsen/snorig/täppt/missnöjd och det har endast varit okej att vara i min famn.
Vi däckade i storis loftsäng runt 04 på morgonen.
Usch...
Jag fick sova lite på morgonen tack vare min kära Mathias och sen var det bara att köra på.
Jag och beben gjorde Ikea en snabbis för att handla ramar till mina affischer från fotografiska. Nu är de uppsatta och jag älskar dem!!!

Sitter här med en kopp te och njuter av tystnaden. Dock inte av min onda hals...

Av myrealworld - 11 november 2014 23:27

Jag har svårt att förstå mig på människor som väljer att inte träna.
Jag förstår de som inte får ihop det tidsmässigt men inte de som har tiden men väljer bort det.
Jag älskar att vara på gymmet, att push:a mina gränser, ge musklerna syre och mig själv energi.
Jag lever på den känslan. När jag inte tränar kan jag inte tänka på ngt annat än att få göra det.
Nu, efter snart 3 veckor är abstinensen inte bara mentalt belastande utan även fysiskt.
Min kropp tar stryk av att jag inte tränar. Mina muskler och leder värker.
Min ork tryter och min energi är inte på samma nivå.
Jag.vill.till.gymmet.nu
Jag längtar, planerar mina pass, förbereder kroppen, känner glädjen.

Låt mig bli frisk.
Snälla!

Av myrealworld - 10 november 2014 23:14

Inne på min tredje förkylningsvecka.
Så dålig stämning.
Och innan det var jag ju matförgiftad.
Jag för allt i min makt. Det är ju inte mkt men lite iaf.
Idag kom Mathias hem efter halva dagen och tog över. Pressade apelsinjuice och tog hand om mig.
Så härligt!
Vi åkte till nio och beställde huvudgavel och fick med oss en bäddmadrass till storis nya loftsäng!
Det var bra.

Känner mig allmänt låg och orklös.
Trött på att vara sjuk och inte kunna röra på mig.
Det är väl allt.

Juste; har ångrat mig igen gällande en trea.

Av myrealworld - 9 november 2014 00:46

På lek och bus hade vi en diskussion om män (oftast, men även kvinnor) som inte tittar på en (i detta fall mig) när en är i samma miljö.
Vi (jag och mina grannar rockar inte samma båt när det kommer till synen på människan i vissa aspekter) är väldigt olika men jag prata ändå om det när det dök upp.
Fick till svar att anledningen till att detta förekom (vid ett specifikt tillfälle) berodde troligtvis på att mannen i fråga tycker jag är snygg.
Hm....
Okej.
Så.
Eh...
Då är det okej???!?!?!
Wt flyin F?!

Men just denna förklaring förekommer tydligen ff (även efter högstadiet).

För det första:
Va fan är det för sätt att bete sig? För galet att ens gå in på.

För det andra:
Hur kommer det sig att människor gör den skillnade snygg vs ful.
Ingen nyans.
Är man snygg får en tåla viss behandling och är en ful så är det kört.
Så korkat.
Kanske av mig som inte ser det så.
Jag ser det aldrig så.
Att ngn är snygg eller ful. Däremot kan människor ha knasiga grejer för sig som jag inte förstår mig på men hur kan det vara relaterat till en människas yttre?

Äh...
Strunt

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards