Direktlänk till inlägg 9 maj 2014

I härligt sällskap!

Av myrealworld - 9 maj 2014 21:50

Äntligen var det dags att träffa gullgänget.
Just girls, good friends catching up.
Vi åt mumsig mat på Koh phangan och sedan gick vi till grannen för en kaffe/drink/Loka.
Nu är jag hemma hos mina juveler igen med ny energi och massor av sparade pussar.


Har tänkt på en sak. Självklart då det berör mig då jag är en av de som testar och experimenterar led den egna kroppen.

Förstå mig rätt kära vänner, jag förstår er välvilja men
Jag kan inte förstå hur man kan "kritisera" en annan människas utseende. Oavsett om det handlar om klädval, hårfärg, val av smink, det man väljer att förändra med sitt utseende, tatueringar, vikt, muskelmassa osv.
Jag tycker det är viktigt att stötta människor i det de är i med sitt utseende.
Jag skulle inte säga till ngn "fult", "opassande", det där borde du inte gjort, du är fin som du är osv.
Jag tänker att det är upp till var och en att bestämma hur de väljer att se ut. Även om det inte påverkar mig i mina val tycker jag att det är viktigt att stärka de val en människa gör.

Hur ngn väljer att se ut påverkar inte vad jag tycker om människan så länge denne mår bra. Klädval/smink/skor/silicon/botox/långt hår/inget hår. Du är vacker i mina ögon om du är det i dina egna.

Jag förstår människors välvilja men känner man mig vet man hur bestämd jag är när jag vill ngt. Vill jag ngt så gör jag det... Mest för att jag antagligen tror på det och gillar det.

Min syster är bra på att ge stärkande feedback. Det är härligt och gör en så glad. Viktigt, tycker jag då vi allt för ofta är snabba med att kritisera oss själv och andra.

Äsch nog om det!
God natt mina kära ??

 
 
Ingen bild

Glajjan

10 maj 2014 00:32

Säger det igen, du har hört det förr: du är klok människa!! Big up för dig!! Att inte döma, oavsett vad, så viktigt. Du är grym!

OBS jag tar tillbaka vad jag sa om 12 years a slave, efter att jag sett hela, stängt av den säkert 5 gånger, mådde illa hela tiden och behövde ofta titta bort men ja den var sevärd. Ond och sevärd! Nu ska jag gå å sova å drömma polo istället :) Godnatt från järla <3

myrealworld

10 maj 2014 05:28

Tack vännen!!
Åh fy, jag måste ta mig mod och se den. Kram och hoppas du sovit/drömt fint

 
Ingen bild

malin

10 maj 2014 10:16

Håller med dig :) och du är fantastisk i allt du gör! En sann inspiration :) kram fina du.

myrealworld

10 maj 2014 10:49

?? Kram till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av myrealworld - 28 januari 2019 23:46

Hej vänner! Jag kommer sluta blogga här och istället skriva på www.Tolou.se Min blogg har alltid fungerat som min ventil då jag började blogga när jag led av min depression för snart 10 år sedan. Jag har mått bra av att dela mina tankar och d...

Av myrealworld - 25 januari 2019 19:24

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 1254608282"

Av myrealworld - 24 januari 2019 10:01

Vi har haft en fördjävlig höst med alla tänkbara sjukdomar. M har drabbats hårt och varit sjuk lääänge. Igår fick läkarna napp och det visar sig vara Twar. Han har nu fått ny medicin och jag hoppas så att han ska tillfriskna. Han har haft hög feb...

Av myrealworld - 1 januari 2019 01:23


Vid matbordet kring nära och kära gick vi laget runt och alla fick berätta det bästa med 2018. Några berättade om nya anställningar, andra om ett mer hälsosamt liv och min syster om att hon slutade röka. När min tur kom var det för privat att dela ...

Av myrealworld - 17 december 2018 10:57

Efter min penicillinkur och en sjukdomsperiod på ca 9 veckor var det dags för vår stora som åkte på halsfluss och fick ta två antibiotikakurer då de gav honom fel första gången. Sedan var det dags för M som nu är inne på sin fjärde vecka av sjukdom...

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards