Alla inlägg den 18 maj 2014

Av myrealworld - 18 maj 2014 23:22

Upplägget var ju att dagen skulle bli lika härlig som igår och för all del, visst var det härligt!
Solen sken, jag fick tid med storhjärtat, träning hanns med men sen hände ngt...

Barnet (den äldsta) som sovit alldeles för dåligt ballade ur när han skulle hem från kompisen.
Miss i kommunikationen vuxna emellan, blandat med extrem trötthet skapade en ledsam historia som fick avsluta kvällen.
Barnet som blev besviken, arg, ledsen, oförstådd och tröstlös delade ut diverse hårda ord som träffade mig rakt i hjärtat och fick mig att vackla.
Vi pratade ut och mina tårar rann i tysthet när jag och barnet kramades. Länge länge.

Dessa ord gör så ont. Och jag längtar efter att göra rätt, säga rätt och vara rätt.
Mitt älskade barn...

Även nör vi är ledsna på varandra berättar jag för honom att vi älskar honom och den han är. Det som gör oss ledsna är det han säger.
Jag säger att jag aldrig kommer lämna honom oavsett vad och jag kommer alltid älska att vara hans mamma.

Nu är denna storm över och vi vuxna har pratat igenom och kommit med nya förslag på strategier.
70% kärlek och 30% gränser och tydlighet. Vi testar


Håll tummarna!

Av myrealworld - 18 maj 2014 11:58

Härlig dag igår!
Vackert väder, härligt sällskap och en massa Mys att se framemot.
Vi drog iväg på brunch på Jimmys och det var helt okej.
Bebisen sov nästan hela brunchen vilket gav mig ro att äta :)

Sen gick vi hem och packade en picknickväska för att sedan gå till bryggorna och mysa lite mer i solen.
GÖTT

Bästa jag kom även iväg till gymmet för lite triceps och intervaller.
Sedan väntade kvällstid med härlig familj och vänner.
Så härlig dag med allt det man behöver.

Nu kör vi en lika mysig söndag.
Även om femåringen är dödstrött!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards