Alla inlägg under oktober 2013

Av myrealworld - 22 oktober 2013 22:43

Japp, hann med ett kort möte på jobbet.
Stressade iväg som ett djur till Sös och väl framme inser jag att jag är en timme tidig.
Satte mig i entrén, åt en kit kat samtidigt som jag bölade. Detta för att en familj återförenades efter en förlossning. Mamma, pappa, storebror och bebis skulle hem.

Hade ett bra samtal med läkaren och ska dit igen i november för ett närmare beslut.

På vägen tog jag influensasprutan som man rekommenderas ta som gravid. Gratis och smärtfritt.

Efter middagen var det dags för simskola. Denna gång var liten inte alls så ledsen som han varit.
Vilket är kul och jag ser hur stolt han är över att han fixar det.

Imorgon är det redan onsdag. Shit vad tiden går.
Träning står på schemat! Wihoo

Av myrealworld - 22 oktober 2013 09:12

Min son går igenom en kris.
Antar att det är vanligt...
Han har mardrömmar, är rädd för mörker och skuggor och "små figurer" som han tycks se, han är orolig på nätterna och vill knappt sova.

En utvecklingsfas? Ett kvitto på de förändringar som väntar honom?
Lite av allt kanske men oavsett sympati så kan en natt som vi nyss erfarit ta knäcken på den mest förstående.

Jag hann bara blunda i natt (alltså bokstavligt talat) så började han gny. Jag gick och la mig hos honom men insåg att min rygg inte skulle fixa ens fem minuter i hans säng. Låg kvar till han hade somnat och smög sen upp och in till oss. En minut senare dök han upp och ville sova med oss.
Bök och stök... Till han började snurra och ville ha vatten. Upp och hämta vatten. Sova en stund och sen: "mamma jag är bajsnödig". Hej å hå... Tias ryckte in.
Tillbaka i sängen efter en långkörare på toa...här ngnstans har jag gett upp på sömn.
Som grädden över skitnatten börjar vilda beben i magen ha disco. Vilket hen ofta synkar väl med att storebror är uppe. Idag/i natt var det ett rejv i magen...

Väl i sängen ägnar storebror 15 min åt att pilla i näsan...och sen ringer klockan.

AAAAAAAAARRRRRRRGGGGG
kill me!!! Pleeeeaaaase

Jag tror att mitt beslut är taget för dagen. Nu räcker det med oro.
Jag har bestämt mig om bebens utsluss!


Av myrealworld - 20 oktober 2013 22:42

Lyssnar på John Legend och reflekterar.
Inser att trots att man har huvudet under vattnet kan man andas utmärkt, som John säger.
Fin dag som började med bästishäng och slutade med tid för mig och pyret.
Världens finaste unge berikar mitt liv till fullo bara genom att andas. Ibland känns det som att hjärtat ska sprängas av all kärlek jag känner.
Imorgon ska jag jobba, tvätta, träna och äta bättre. Det måste jag.

God natt och trevlig måndag på er

Av myrealworld - 19 oktober 2013 23:11

Idag har det bara varit familjetid.
Vi (jag och Tian) vaknade vid sju medan pyret väcktes vid nio.
Frulle framför tvn höjde mysfaktorn och lördagslunket kunde starta.
Vi hann med både modecentret och en fika i sickla.
Sen kom moster och hängde med pyret medan jag och hjärtat kunde träna ihop (wiiiihooo).

Härlig kväll!!! God mat och lek, lyckan är gjord.
Vi avslutade kvällen med att kolla en gråtfilm när liten hade somnat.
I taket lyser stjärnor hette den och jag har gråtit massor...verkligen massor.

Imorgon är det söndag och det ska vi fira med mysfika med bästis och familjehäng. Pyret vill baka kärleksmums!

Av myrealworld - 18 oktober 2013 23:45

Härlig dag. Massor av sömn och det gråa sprack upp i solsken.
Jag har hunnit med lunch och en ytterst kort promenad med Mary.
Mysigt en dag som denna!

Sen har vi hunnit ta vår fredagsfika i sickla med pyret.
Kvällen har gått till att prata med mor och far samt få i sig lite chirre innan det var dags att nanna.

Numer läser vi böcker tillsammans, jag och min fyraåring.
Han läser flytande i både lätta och avancerade böcker...jag är förundrad och stolt.

Av myrealworld - 17 oktober 2013 22:28

Typ som en bakfylla fast utan det roliga. Kroppen har varit mör och hjärnan seg.
Aja...dagen har gått bra.
Åkte hem och bytte om utan att blinka till träningskläder.
Hamnade på gymmet och körde ett bra pass! Tog även en matchvikt.
Äh fuck it, vad ska jag göra... Det är bara att acceptera alla extra kilon.
Oooooch dagens vikt landade på 73,9. Alltså är jag plus tio kg och det är 3 månader kvar.
Lycka till till mig!
Kom hem, åt en burgare och därefter 345 clementiner och 16 maoamkolor.

Tack hej

Av myrealworld - 16 oktober 2013 20:15

Jamen var ska jag börja?

Jo...
Jag var faktiskt pigg idag när jag vaknade. Kom till jobbet tidigt och var redo för en heldag.
Tänkte att jag skulle börja med mitt morgonkaffe medan datorn kom igång. Ändrade mig i köket och tog grönt te med tranbär (va i helvete tänkte jag? Jo, jag hade blivit påverkad av en hälsoblogg).
Drack ca fyra klunkar och när mitt möte skulle sätta igång började illamåendet...
Ofokuserad och typ yr fick jag avsluta mötet. Åka hem i ilfart och spy som en kalv.
Däckade i sängen. Och fick sjuka mig vid lunch då jag insåg att även om det var det där jävla teet så var jag helt död.

Åt två mackor till lunch och la mig igen. Sov till fyra. Helt tömd och slut i kroppen fick jag inse att träningen idag är en önskan som aldrig kommer slå in.

Dagens lärdom:

Stoppa inte i dig skit som inte ens verkar lockande.

Manipuleras inte av träningsbloggar.

Att kräkas som höggravid var ingen hit.

Av myrealworld - 15 oktober 2013 22:28

This shit is going on:

Varje morgon tvingar jag upp mig själv. Äter min frukost med jag fortsätter att blunda.

Idag tog jag sovmorgon, så efter att pyret åkte till dagis med sin papi gick jag och la mig igen. I 45 min.
Sen var det dags för jobb. Typ.
Jag orkar inte längre fixa mig.

Hämtade liten och landade hemma en liten stund innan det var dags att dra till Farsta på simskola.
Pussgurkan klarade sig utmärkt och även om det är ett stort motstånd till att komma iväg tycks han bli mer och mer van vid vatten. Jippie :)

Imorgon är det onsdag och träningsdag. Jag tänker mig cardio och ett ryggpass.

God natt alla fina troll

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards