Alla inlägg under oktober 2013

Av myrealworld - 14 oktober 2013 23:20

Många känslor idag som blandats omkring i livets mixer och resultatet får vänta till framtiden.
Jag försöker se livet för vad det är och jag har lärt mig att uppskatta stunderna istället för att ogilla helheten.
Jag är lättare att resonera med även om jag har mina skavanker att tillgå.

Utöver detta känner jag mig sjukligt rädd för en ev förlossning.
Jag stressar upp mig och har svårt att sortera verkligheten från oron.
Jag vill inte.... Kejsarsnitt?
Ah jag vet inte.

Av myrealworld - 14 oktober 2013 09:51

Jag mår fysiskt illa av hur trött jag är.
Jag vill lägga huvudet på tangentbordet och sova till minst 16.
Ändå har jag sovit relativt bra i natt.
Typ.
Antar att det hör till?!

Mina tre koppar kaffe ska jag dela upp i 6 små koppar så att jag orkar vara vaken på mötet.

Av myrealworld - 13 oktober 2013 12:49

Igår var det fullt ös med diverse festligheter för systern.
Mamma kom och överraskade tarlisen men tiden blev kort med henne.
Jag var dessutom helt färdig och otrevlig igår så min stackars mamma fick säkert en släng av det.

Det värsta som finns är när man inte får vara med sina nära tillräckligt mkt.
Idag ska pyret på kalas och jag ska träna.
Imorgon är vi igång igen.

Av myrealworld - 12 oktober 2013 11:17

Har vaknat 37 gånger i natt men vad gör det när man vaknar med sin underbara familj och en liten kick från plytet i magen.
Solen skiner och vi har mkt att stå i idag. Tur min älskade prinsessa till syster är här och hänger med lillen så vi kan stressa lagom.

Här ska omorganiseras så beben kan få flytta in i sinom tid.
Hoppas ni mår bra och njuter av dagen.

Av myrealworld - 12 oktober 2013 00:12

Åh vilken skön fredag.
Efter att pyret lämnats på dagis tog jag en extra timmes sovmorgon.
Åh så välbehövligt!!!
Därefter körde jag ett hårt armpass på gymmet. Även det kändes perfekt.
Sen kom syster över till sickla och där hängde vi runt och skrotade.
Pyret hämtades från dagis och vi hann med en snabb fredagsfika innan det var dags att åka hem och leka/städa/damma.

Jag pimpade om och tog mig senare till syrrans surprisparty på ballbreaker.
Mysigt häng och alldeles lagom för storasystern som vid 21:30 tackade för sig. Mätt, glad, trött och alldeles nöjd!

Av myrealworld - 10 oktober 2013 22:16

Aaaalltså.... Denna bebe blir liksom till sig vid läggdags. Hens storebror var exakt likadan.

Den vaknar till liv och sparkar loss i 10-15 min och sen försöker den utvidga min mage genom att puta ut delar av magen.
Hjälp...känns som att den kommer poppa igenom huden anytime.

Mysigt med en tokbebis!!

Av myrealworld - 10 oktober 2013 22:08

Ligger just nu bredvid skatten och lyssnar på hans andetag (snarkningar). Mår bra!

Igår fyllde min syster år och det firade vi även om det inte blev som tänkt med matlagning och allt.

Imorgon är det fredag igen...går det fort nu eller?
Tyckte det nyss var måndag.
Helgen blir lugn! Imorgon ska jag ha egentid med pyret när pappan ska på fotboll.
Ska bli mysigt!!! Men först ska jag hinna med jobb och träning och lite systermys.

Av myrealworld - 8 oktober 2013 21:36

Alltså det här med en graviditet.
Man måste ju skilja på saker och ting.
Förstå mig rätt, jag är MER än lycklig och glad över det som komma skall.
Jag känner mig blessed och så säker.
Mitt hjärta fylls med värme bara jag tänker på att ännu ett mirakel ska entra mitt/vårt liv.

Men....MEN...

Att vara gravid alltså.
Är det mysigt? Ja, ibland.
Är det vackert? Eh, det sista man känner sig är vacker och sexig.

Jag älskhatar att vara gravid.
Jag tycker inte om att vara tung och "fångad" i min kropp.
Jag avskyr att vara orörlig.
Att vara orklös känns inte fräscht.
Kissa stup i kvarten och inte kunna sova ordentligt.
Ja, ni hör.
Men idag var det en bra dag.
Jag mådde bra och hade sovit gott.
Kände mig fin och lagom flåsig.
En bra dag helt enkelt.
Jag njöt :) heeeeeela dagen

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards