Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av myrealworld - 11 oktober 2012 09:42

Hade en grymt bra diskussion med en vän igår gällande människor som väljer att blotta sig och även andra på sociala medier.
Förr i tiden var folk rädda om sina dagböcker, gömde de väl och hade en söt liten låsanordning på.
Även om man inte alltid skrev hemligheter så skrev man hur man mådde och vad man tänkte. Idag görs detta (av ngra) på internet där alla har rätt att läsa och tycka.
Integritet: Zero!!!

Man ändrar sin relationsstatus så fort man bråkar, dejtar, kysst ngn osv.
Man checkar in så fort man tar ett kliv utanför dörren, eller även för den delen när man är hemma.
Man outar sina problem, sitt schema, sina vänner och barn utan att tänka alla gånger.
Man ber folk följa ens graviditet på Facebook och vilken vecka man är i (!?!!??!!).
Man startar konflikter alt upprätthåller och eldar på konflikter utan att alla parter vill eller kan tycka ngt.
Osv osv...

Hur ska man förhålla sig som vuxen då kravet inte kan ställas på våra barn och unga när vi själva är mer outrages än ett gäng 14isar.

Kanske är detta det nya mer fria samhället. Ni vet där man inte vågar tycka i ansiktet på ngn men bakom skärmen är man "modig".

Personligen har jag svårt att balansera detta ibland. Jag har inte ett behov av att "tvinga på" folk mitt liv på framförallt Facebook. Jag tycker det är pinsamt att statusuppdatera var femte minut. Eller för den delen outa mina åsikter där, litar knappt på folk jag trott varit mina vänner...

Men under diskussionen igår kom vi lite skämtsamt fram till att man kanske borde testa, en vecka. Bo och leva på Facebook och Twitter och sånt!?
Jag är kanske oldfashioned? Men min privata sfär är fortfarande heligt för mig...trots 2012 och alla sociala mediers genomkraft.

Av myrealworld - 11 oktober 2012 08:47

Vaknar med ännu ett leende på läpparna! Det lär copycatsen ta efter by the way. Mkt roligare att vara lycklig än bitter och gaggig. Man blir inte yngre av det (tyvärr) men heeeeelt klart vackrare ;)

Känner mig lite bättre idag och därmed hoppar jag av glädje över min kropps snabba bacillhantering för denna gång.
Igår fick jag lov att avboka allt och stay home men idag får det som planerats bli av. Fika och mys med fina människor.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards