Alla inlägg den 25 oktober 2015

Av myrealworld - 25 oktober 2015 22:39

nu är höstlovet här. Det gick fort!
Helgen hos mamma var precis som den skulle vara; lite av varje med vår brokiga familj.
Våra täta träffar tillåter även att en kan vara trött/sliten/rastlös/förkyld osv. Familj som ses ofta behöver uppleva varandras nyanser.
Mamma var förkyld och det kändes trist, hon är vår ryggrad och glädje. När hon inte orkar rasar även jag.
Hon kämpade på och vi hann fira henne litegrann.

Denna vecka består av 3 arbetsdagar, 2 dagar med mina juveler, en hel del träning och fezt med min Anna.
Jihoo!!
Jag är peppad och redo. Hit me!
Är inne i ett shopping Stim just nu och min favvo just nu är att klicka hem varor som jag vill ha från Campadre.
Idag blev det en ring och häromdagen blev det ett par länge efterlängtade Steve madden skor.


Av myrealworld - 25 oktober 2015 22:33

Ibland fastnar jag vid hur saker/känslor/tankar borde vara/kännas. Jag ältar och värderar, babblar planlöst om sakernas tillstånd och tror mig förstå.
Jag fastnar och kommer inte vidare.
Tills jag gör det, tills jag låter mig förstå och acceptera. Även om det känns läskigt.
Jag landar på marken, likt ett löv i en flammig nyans som släppt från grenen och tumlat omkring i blåsten en kort stund.
Jag har blivit bättre på att påminna mig själv om livets framgångar. Om hur kärlek och passion ändrar nyans beroende på var i livet en står.
Vardagens prövningar kan endast kännas mindre svåra om du har trygghet och villkorslös kärlek vid din sida.
Ett stabilt inre, stark kärlek och trogen vänskap är mina ingredienser till livets regnbåge.

Jag söker ofta, men inte efter ngt nytt. Jag söker efter den känsla som jag känner igen.
Tidigare trodde jag att ngt nytt kunde läka mig men det visade sig vara precis tvärtom.
Det som läker och ger mig styrka och trygghet är det jag känner igen i mina relationer.
Jag har bestämt mig för att vara nöjd.
Min kärlek har jag offrat många ggr men jag står stadigare nu, tack och lov.
De vänner som står vid min sida har jag valt om och om igen.
De som inte står där har jag sagt adjö till och jag vet att det är det bästa för mig.
Jag letar ingen som kan göra mig hel, för jag är hel även om jag blir trasig ibland.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards