Alla inlägg under juni 2015

Av myrealworld - 7 juni 2015 22:51

Igår var en mysig dag. Hängde på stan med mina föräldrar och beben.
Senare kom bästa Malin och hälsade på. Tack för att du tog dig tid!!!
Två timmar svischade förbi utan att vi hann prata klart, som det ska vara.

Sedan "sprang" jag och mamma milen. Gick sådär på tom mage och endast bara uppför.

Idag kom jag och mami iväg till Borlänge för shopping men beben bestämde sig för att inte sova så länge men jag fick med mig ett par supersköna byxor från Bik Bok och kidsen fick lite kläder från Lager 157.

Senare drog jag iväg till skogen igen och körde veckans intervallpass där. 7km intervaller (1min löpning 1min gång).

Nu är det läggdags men avslutade söndagen med god middag och mys med mami.

Av myrealworld - 5 juni 2015 23:28

nu är jag och beben i Falun hos mamma medan storis och math är i Eksjö för att gå på studentfest och serva bilen. Älskade lilla barnet kommer fattas mig ända fram till tisdag.
Tågresan gick bra med Lillgullet. Mumsade mat, vinkade glatt till alla medresenärer, testade sin röst (väldigt högt), lyssnade på musik, kollade babblarna, kastade sina nappar och kex runt sig ända till vi skulle kliva av då han slocknade i vagnen.

Jag och mami hann med en fika i solen på ett mysigt fik i Borlänge.

Sedan har vi hänt hemmavid. Beben har trampat runt i gräset och sanden utan skor och strumpor. Iklädd endast en kortärmad skjorta. Ett ord = HÄRLIGT!!!

Imorgon blir det en löprunda med mami!

Av myrealworld - 4 juni 2015 23:51

storis fick ledigt idag så att han och jag kunde hitta på ngt mysigt ihop.
Ni hör ju, endast min önskan och han verkade typ "okej mamma".
Ingen hype, inget galet.

Vaknade och ringde a-kassan det första jag gjorde (sånt är ju alltid kul)?!?!
Sedan fick jag ringa min MVC, sånt är nästan alltid kul. Denna gången var det inte så kul.

Sådärja, mamma är redo för att rigga lite frulle. Stora barnet börjar omgående tjata om den nya versionen av ett spel som är det enda han snackar om.
Hejåhå...fick påminna 4ggr att vi skulle hitta på ngt mysigt ihop.
När jag väl var redo att göra slag i saken var han sådär road av hela grejen.

"Aaaaaarrrrrggghhh"!!!

Då börjar tjatet som kommer ur min
Mun. "Klääää på dig" * 10, "sätt på dig skorna" * 5, "sluta va på ditt syskon" * 3 osv...
Väl ute är en helt färdig och less!!

Nya tag, hepp hepp.

På tuben och tvären var det mysigt. Även på nudel mama.
Sen var det mysigt när han spontant fick köpa nytt tv-spel.
Hittade även roliga såpbubblor till beben.
"Det här går ju braaaaaa"
Sen kom det...-jag vill heeem, du får inte titta på ngt, okej bara tre saker (inne på hm där vi skulle köpa ett linne till honom), nu är jag trött.

Då brann det igen i huvudet och jag fick snällt förklara hur det blev för mig och han fick även lära sig vad det innebar att vara egoistisk. Han är sex år, det är dags att introducera det ordet i hans vokabulär.
Påpekade att han inte var det utan att det kändes så när han bara var nöjd så länge det var kul för honom.

Jag surade, han blev ångerfull, vi handlade fika, kramades och lovade att tänka på det vi lärt oss till nästa gång (dvs att om en vill att ngn ska göra det jag tycker är kul borde jag göra det hen tycker är kul).

Så jäkla mysigt (nästa halva tiden).

Av myrealworld - 4 juni 2015 00:24

Alla papper påskrivna för kommande jobb som startar igång i augusti.
Känns skönt att veta var jag ska ta vägen och känna på ngt nytt.
Jag känner mig spänd och nervös.

Idag har vi haft besök av extrafamiljen. Vi har grillat och skålat med bubbel! Älskar lyxiga vardagskvällar.
Innan det hann jag och Mathias shoppa och ha tid för oss med en skrikande och missnöjd bebis som bara sov 40 min.
Men det vände när hen fick tulta omkring på gården och gräva i sanden.

Jag är så trött. Håller tummarna för att kunna somna och få sova ett par timmar.
Imorgon önskar jag härlig kvalitetstid med min stora!!!

Av myrealworld - 1 juni 2015 23:16

min stora är i en utvecklingsfas där frigörelsen och självständigheten står i första rummet.
Många gånger om dagen tjafsar vi om regler och gränser. Det gråts, skriks och hårda ord strömmar ut.
Den där självklara närheten är bortblåst och jag hoppar glädjeskutt om hen ens svarar på min hälsningsfras.

Men ibland kommer stunderna av närhet och en liten människa kliver ut och vill vara nära nära.

Idag kom det spontant fram en hemlighet som gällde en kompis.
Han berättade och bad mig prata med honom efter att mathis hade läst.
Vi pratade om fina saker, han bad mig berätta om ngt han ville veta mer av och hur svårt det kan vara att veta när och hur en ska göra ngt en inte vet mkt om. Vi pratade om kärlek och han frågade mig om mina relationer och hur jag och hans pappa träffades. Vi pratade om vem en får bli kär i och om jag frågade chans på tjejer när jag var liten.
Jag kände mig rörd och lycklig att han ville prata med mig samtidigt som jag kände mig chockad över hur fort tiden har gått. Min lilla 3kg bebis.

Hjärtat klappar och brister omvartannat.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards