Alla inlägg den 17 juni 2015

Av myrealworld - 17 juni 2015 10:23

l lördags på min löprunda var jag upprörd över hur människor blottade sina rasistiska åsikter i samband med att de hittade Lisa Holms kropp.
Jag var arg och ledsen över att folk på fb spydde ut smuts och krävde "förståelse då en uppenbarligen känner stor rädsla och sorg" efter detta fruktansvärda.
En påstod även att det var förståeligt att vädra rasistiska åsikter men för att råda bot på detta skulle politiker (!?!?!) "släppa fram" de utbildade "invandrarna". Som att inte flertalet INVANDRADE (en invandrar väl bara en gång och sen har en ju invandrat klart? Eller en kanske bör fortsätta invandra fram och tillbaka en gång i veckan?!) redan jobbar?!
Jag och alla med mig (som invandrade) har ingen skyldighet att bevisa shit för ngn som vill att vi ska visa att vi visst är människor som jobbar och sköter våra liv för att få vara del av detta samhälle.


Jag sprang Och grubblade.
Tänkte att jag aldrig kommer bevisa mer för att vi var de som fick lämna allt pga förtryck och förföljelser.
Jag gör så gott jag kan (precis som alla andra människor) och de som gör fel och bryter lagarna är förövare/mördare/kriminella/sjuka och inget annat.

Jag ser en bunt människor och tar sig rätten att förstöra andras liv genom att våldta/mörda/skada/slå osv.
A Eklund, Breivik, de misstänkta för Mordet på Lisa osv är galningar. De bör straffas och aldrig mer släppas ut på gatorna. De är våldsförare.
Deras etniska identitet, hudfärg, modersmål, yrkesval, könstillhörighet, sexuella läggning ÄR OVIKTIGT!

Deras brott är inte oviktigt. Deras (hat)brott har förstört livet för barn och unga och deras föräldrar och anhöriga.

Jag förväntar mig inte att alla människor ska vara vettiga, tvärtom tror jag att flertalet människor bara har en fasad av att vara korrekta och så fort ngt händer syns deras verkliga ansikten.

Men jag förväntar mig att de få som har sitt förstånd kvar, står upp och höjer rösten mot hatet när den knackar på vår dörr (eller data- och/eller telefonskärm).


Min löprunda slutade med att jag var helt slut. Mina tankar och känslor landade i att orka fortsätta kämpa för än är kampen mot hat inte över.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards