Alla inlägg den 1 maj 2014

Av myrealworld - 1 maj 2014 19:12

Skarpt sinne och extra mkt tydlighet.
Alla mår bra av det.
Mitt härliga barn testar allt som snuddar hans väg. Det lilla, det stora, det viktiga och det oväsentliga.
Ett motstånd på direkt och utan förmaning rinner tårarna och det kastas hårda ord.
Från att ena sekunden känna harmoni balanserar vi alla på plankan.

Jag vrider mig av galenskap och går bananas. Mitt löfte till mig själv som förälder är att alltid hålla huvudet kallt, ha mkt tålamod och förlåta förlåta förlåta.
När trotsen kickar in försöker jag prata (når inte fram), markerar och ger tid (funkar inte), blir tydligare och... (Här ngnstans tappar jag mitt målsikt) blir forserad, uppmanande (det värsta jag vet) och om det vill sig riktigt illa kan det låta såhär "men, hur svårt kan det vara att.....".

Andra dagar går det bättre men det är svårt...

Sedan kan det vara över på tre sekunder. Barnet skiner som en sol, kramas och visar ånger. Leker och låter livet gå vidare.
Jag håller kvar en stund och sedan släpper jag också taget om det som varit. Vi kramas och går vidare tillsammans. För det vill jag alltid göra, gå vidare tillsammans.

Idag resulterade allt gråt och tandagnisslan i att barnet lärde sig cykla.
Jag fick ventilera känslorna genom att gråta av lycka längs med sickla sjö.
Livet är vackert

Av myrealworld - 1 maj 2014 11:04

Ibland så händer det!
Vi har länge letat konst till vårt hem.
Jag gillar konst med mkt färg, starka färger och med ett budskap som går att tolka.
Jag älskar att "hitta" nya motiv varje gång jag kolla på en tavla.

Det behöver inte vara dyrt men det ska vara unikt och gärna att man sponsrar ngn oupptäckt konstnär.

Nu har jag hittat de tavlor som jag vill ska pryda våra väggar.
Hen heter Archan Nair, från Indien och hans konst är enligt mig mindblowing.
Nu ska vi bara få hit det vi vill ha.

Glad är jag

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards