Alla inlägg under mars 2014

Av myrealworld - 24 mars 2014 15:03

I dagens samhälle får man tänka på jobb även när man är föräldraledig om man inte har en fast anställning.
Så idag söker jag ett jobb.
Det är tidigt så jag tar det lugnt med man får hålla sig ajour.

Har även kört ett pass. Armar fick det bli. Mini hängde i solen med sin moster och jag fick pumpa utan mitt sidekick.

Nu är jag trött! Sååå trött.



Av myrealworld - 24 mars 2014 00:02

Vilken dag.
Det har varit så fullt upp att jag knappt kommer ihåg vad vi gjort.
Jo, vi (jag och storpyret och Ardalan) åkte go-cart idag.
Första gången för mig och mitt barn, som fick sitta bredvid Ardalan.
Vi åkte och det var helt okej. Tog ca 4 minuter (av 7) att fatta tekniken och sen var det typ slut men nu vet jag till nästa gång.
Vi åkte sen till Skäris och hälsade på syrran och käkade lunch.
Kom hem sent och var sjukt trötta.

Kom mirakulöst nog iväg till gymmet vid 21 trots att jag somnade när jag la pyret. Körde 8 tabatha intervaller på löpbandet, roddmaskinen och i TRX:en.
Så in in bomben jobbigt!

Nu ska jag få lite sömn, en lång vecka väntar. Dock med massa kul att se framemot.

Mina älsklingar!!!!

Av myrealworld - 23 mars 2014 00:41

Alla vaknade glada och pigga idag och det bästa var att solen gassade på. Massor av frukost blev det och jag glädjer mig då frukost alltid har varit svårt för mig men idag fyllde jag på med gröt, två ägg och två riskakor med godaste osten (Arlas port salut).

Därefter åkte de stora killarna till Ikea medan jag och mini gick till gymmet.
Skönt med ett bröstpass!
Länge sen jag körde bröst men styrkan va kvar minsann.

Åt lunch på Food i Luma med familjen och the twins och sen lekte vi i solen.

Vid sex tog jag mig in till söder och träffade upp min fina bästis.
Hon lyssnade, delade mina skratt, gjorde mig klokare och stöttade upp som vanligt.

Hann hem för att pussa på barnen innan de la sig.

Hörde jag: peeeerfekt dag ällä?

Av myrealworld - 22 mars 2014 00:33

Första dagen på läääänge som Mathias inte pluggat vilket gett oss hela dagen tillsammans.
Vi valde mella Ikea (kill me) eller port 73 (lager 157).
Det blev porten och vi kom iväg till lunch.
Tog oss en liten shoppingrunda på lagret. Hittade ett par skitläckra byxor till i sommar. Mathias fyndade jeans och storebror fick en mössa.
Vi åt och fikade och handlade mat.
Kom hem fyra timmar senare, helt döda.
Killarna gjorde sushi, jag åt laxsallad och sen var det fullt ös med skrik från båda kidsen.
Hann med en kaffe och en mini toblerone, det var vår fredagsmys.
Imorgon blir det träning medan Mathias och storpyret åker till Ikea.
Lördagsgodis ska jag äta också!!!! Mmmm va gött

Av myrealworld - 21 mars 2014 20:11

Har funderat mycket över människors "besatthet" kring skönhet.
Näst intill alla människor korrigerar, fixar, förändrar och modifierar sitt utseende.
Alla tycker och tänker kring detta.
-"För mkt....för lite osv"

Nu pratar jag inte endast om ingeeet och operationer.
Utan jag pratar om alla sätt som vi håller på med hur vi ser ut, hur vi ska se ut.

De allra flesta människorna sminkar sig, målar naglarna, färgar/klipper håret, tränar, äter sunt osv.
Många människor väljer att ta till ingrepp för att få sitt tilltänkta utseende. Eller det utseende som det vill testa.

Jag tycker människor ska få göra som de vill. Oavsett färg på naglarna eller en operation anser jag att man måste få ta egna beslut utan att bli dömd.

Jag är en person som gillar att testa mig fram. Jag har en hel del tattueringar, haft ett antal piercingar, gillar att sminka mig och har testat massor av frisyrer.
Har även en del annat i åtanke som innefattar större ingrepp.

Så länge personen i sig är lycklig anser jag att man ska vara stöttande!
Vi springer trots allt inte runt och säger åt folk att de sminkar sig si och så mycket. Eller att de har för blont hår. Vi glädjs åt människors skönhet, den som de känner sig vackra med.

Thats all from me

Av myrealworld - 21 mars 2014 00:38

Eller vänta,
Tro inte att det är ett hurtigt blogginlägg om det faktum att jag fått tid för mig själv. Nänänänänä

Större delen av dygnet vill jag vara med min familj. Eller ja, det blir ju mest till att vara ned barnen.
Jag skulle inte byta det mot ngt i världen. Meeeeeeen
Fan vad jag längtar efter tid för mig själv. En liten stund av tystnad och bara få påbörja ngt man får avsluta.
Tänk, bara en sån sak...
Går för att kissa, bli avbruten (nr två ska vi inte ens tala om...därav konstant förstoppning) hahaha
Gör en kopp kaffe *skrik
Bädda *skrik
Plocka undan *skrik
Borsta tänderna *skriiiiik
Så är det, hela dan varje dag.

Jag smygdrömmer om att få ta in på ett härligt hotell, helst där solen skiner. Lägga mig i sängen och bara göra ingenting och lyssna på...tystnad.
Va? Det är min våta dröm just nu.

Av myrealworld - 19 mars 2014 23:46

Min vän Anna bjöd med mig på en "gala" där en bekant till henne ska upp i ringen och boxas. Hon är tydligen ett namn inom boxningen.
Förutom henne är det en till tjej som ska upp i ringen.
Denna kväll går av stapeln nästa torsdag. Ska bli hur kul som helst att hänga med på.
Det är dessutom ännu roligare när det är starka kvinnor som tävlar.

Tack Anna att jag blev tillfrågad!

Av myrealworld - 19 mars 2014 14:40

Jag älskar att ta siestas.
Så skönt att få slumra lite mitt på dagen.
En kan bli lite trött av det men det är så värt det. Det är inte lika avslappnande med en liten mini som gnyr och tappar nappen osv men vi vilar lite iaf.

Tog mig till gymmet och körde cardio. 20 min på crosstrainern och 12 min intervaller på löpbandet.
Starkt av mig. Känns skönt att pusha kroppen lite grann varje dag.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards