Alla inlägg den 3 januari 2015

Av myrealworld - 3 januari 2015 01:05

En anhörig till en jag lever väldigt nära överträffade sig själv i girighet för ett tag sedan.
När det kom till min kännedom vad personen i fråga hade sagt ville jag först inte tro på det.
Jag vägrar tro på att människor sätter viktiga relationer i spel pga pengar.
Allt eftersom förstod jag att det var sant. Min mage har vänts ut och in ett antal gånger.
Jag har försökt sansa mig och förstå var detta kommer ifrån och det enda jag kommer fram till är att denna människa är ofantligt snål och girig.
Ni kanske tänker att människan i fråga inte har så mkt men sanningen är ngt annat. Det finns resurser och tillgångar. Inga problem på den fronten.
Jag förstår att personen har jobbat för dessa pengar men jag kan inte förstå hur en drar över ngn som står dig nära för att du vill ha MER.

Snåla och giriga människor har jag svårt att förstå. Det är enligt mig fula, ocharmiga, skämmiga och pinsamma egenskaper.
Det finns gott om dem. Och jag mår lika illa varje gång jag träffar en sån. De vänskapsrelationerna gör jag snabbt slut på.

Jag har även valt att göra det denna gång. Jag har avskärmat denna människa från min privata sfär och hoppas att hen tar sitt förnuft (om det finns) till fånga och rättar till den spricka som hen skapat till personen som står mig nära.

För mig var detta en tung droppe som fick den redan fyllda bägaren att rinna över. Ett misstag som jag sent skulle förlåta men tur att det inte är jag som är den drabbade. Den drabbade är mkt mer förlåtande än jag.

Nattinatt

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards