Alla inlägg den 9 april 2014

Av myrealworld - 9 april 2014 23:44

Tänkte skriva ett sista inlägg men vet inte riktigt om vad.
Jo, jag måste yttra min frustration.

Fick för ett tag sedan en Mama tidning av en vän och den har liksom legat och skräpat.
Inte ens blivit läst på toan men en dag så tänkte jag okej nu ska jag läsa Mama.
Har bläddrat igenom tidningen och blivit arg, frustrerad, uttråkad, förundrad osv.
Hela tidningen är ett enda stort rosa gulligull mambojumbo. Som befäster könsroller i trippel lager av cement.
Under min första graviditet köpte min sambo tidningar till mig och jag bläddrade ivrigt fram till sidorna om hur fostret utvecklas.
Denna graviditet sket jag i att kasta pengar i den brunnen.
Materialistiska superkvinnor som ska älska att shoppa tyllkjolar till sina barn. Det finns en träningsdel, en halv A4-sida.
Irriterande. Sjukt ensidig och märklig tidning.

Till ngt annat.
Vi har sett klart Walking dead och måste vänta på nästa säsong. Ikväll började vi kolla på sista säsongen av sons. Där har vi riktigt rutten kvinnosyn. My gosh... Kräks i munnen ibland. Måste säga att manssynen är inte så fräsch den heller.

Feministtollan är i farten.
Stolt som bara den

Av myrealworld - 9 april 2014 20:31

Idag var vi uppe tidigt.
Jag och storisen kom upp ngt senare men ändå tidigare än vanligt.
Storisen skulle till tandläkaren, allt såg bra ut och nästa vecka är det min tur.

Tog en kaffe på ett nästintill dött café i sickla alldeles för tidigt på morgonen.
Kände mig för första gången seg och väldigt sugen på ngt att stoppa i munnen.

Gick till gymmet med mitt sidekick där jag körde ett axelpass och lite magen.
Övade vidare på frivändningarna och körde ngra med tio kilo, vihoooo!!!!

Vilade bredvid bebisen som sedan väckte mig genom att skrika i tio minuter, myyyyysigt sätt att vakna på.

Nu ligger den stora och sover. Den lilla ska strax bäddas ner så vi kan kolla på sons.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards