Direktlänk till inlägg 28 oktober 2013

Smeka gravidmagen

Av myrealworld - 28 oktober 2013 20:09

Vill ni höra?

Idag var dag ett av två i kursen "Första hjälpen i psykisk ohälsa".
Mkt intressant och en del matnyttigt.
Lång dag vilket kändes i hela kroppen.

På eftermiddagen var det dags för en kortarde fika och när jag står vid fikabordet och gör i ordning en kopp te känner jag en hand på magen.
Mycket riktigt var det en av männen på kursen som stod nära inpå och klappade på min mage med handryggen. Jag som blev stillastående, stirrandes på detta som skedde min kropp får frågan av mannen: hur långt gången?
(Ja, som att han rättfärdigade sitt handlande med att ställa en fråga kring min graviditet).
Jag svarar honom, fortfarande förvirrade och utelämnad.
Vidare säger han: får jag känna?
(Eeehh... Jag tänker att han frågar om det är okej att han klappat på mig)
Jag lyckas viska fram ett: "hmm aa" fortfarande stirrandes på min mage.

Då lägger han en hand på min mage och börjar smeka mig och säger: "åååå va skönt med gravida, men man måste ju fråga först".

Jag tar mitt te och går iväg. Han ställer frågor kring var jag bor och om jag vet vad det blir osv.
Jag är fortfarande tagen av det hela och märker hur jag försöker värja mig undan honom och hans påträngande sätt.
Jag har vid ett tillfälle tidigare träffat denna man som hastigast och vi har aldrig utbytt ett ord.

Jag var äcklad, kränkt och kände skam. Skam (!?!??) kring varför jag inte sa Nej. Ni hör.
Hur sjukt är detta?
Inte okej. Så nu måste jag börja vara på min vakt jämt så att inte ngn tar på mig. Alltså ngn random jävla galning som vill smeka min mage...MIN KROPP. I tron om att det är OKEJ.

Kan inte riktigt förstå det som har hänt och vilka känslor som väcktes i mig. Usch.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av myrealworld - 28 januari 2019 23:46

Hej vänner! Jag kommer sluta blogga här och istället skriva på www.Tolou.se Min blogg har alltid fungerat som min ventil då jag började blogga när jag led av min depression för snart 10 år sedan. Jag har mått bra av att dela mina tankar och d...

Av myrealworld - 25 januari 2019 19:24

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 1254608282"

Av myrealworld - 24 januari 2019 10:01

Vi har haft en fördjävlig höst med alla tänkbara sjukdomar. M har drabbats hårt och varit sjuk lääänge. Igår fick läkarna napp och det visar sig vara Twar. Han har nu fått ny medicin och jag hoppas så att han ska tillfriskna. Han har haft hög feb...

Av myrealworld - 1 januari 2019 01:23


Vid matbordet kring nära och kära gick vi laget runt och alla fick berätta det bästa med 2018. Några berättade om nya anställningar, andra om ett mer hälsosamt liv och min syster om att hon slutade röka. När min tur kom var det för privat att dela ...

Av myrealworld - 17 december 2018 10:57

Efter min penicillinkur och en sjukdomsperiod på ca 9 veckor var det dags för vår stora som åkte på halsfluss och fick ta två antibiotikakurer då de gav honom fel första gången. Sedan var det dags för M som nu är inne på sin fjärde vecka av sjukdom...

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards