Direktlänk till inlägg 21 augusti 2014

Barn av sin tid

Av myrealworld - 21 augusti 2014 23:52

Ilskans eld fortfarande i mig efter morgonens uppvisning.
Jag kunde inte skaka av mig maktlösa känslan som höll i mig.

Jag tar inte emot påståenden så som;

"Sådana är barn, de tjivas."

"Lite tuffa tag får man räkna med."

"De måste lösa det på sitt sätt".

NEJ FÖR I HELVETTE.

Barn är en direkt produkt av det vi säger/gör/lär ut/förbjuder/uppmanar till.
Om vi accepterar att de "tjivas" kan vi sedan inte gå bananas över att det förekommer mobbing.

Ni tycker att jag drar för höga växlar?

Jag anser att inget barn eller människa ska behöva bli utsatt för en obehaglig situation.
Det som är mest otryggt är väl ändå våld. Jisses!?
Tänk dig själv komma till jobbet och bli hårt undanknuffad vid kopiatorn. Eller få din kaffemugg ryckt ur dina händer. Eller varför inte få en smäll på ett möte?!
Vi tolererar inte sådant som vuxna utan då skulle det resultera i en arbetsmiljösituation alt en polisanmälan.
MEN
våra barn ska det vara okej med att bli knuffade, slagna, rivna osv.

Nej, nope!!!

Nolltolerans och ett ärende som borde öppnas av förskolan om ett barn är kontinuerligt våldsamt.

Jag kontaktade föräldrarna (via mail då de inte uppgett ngra andra uppgifter). Beskrev situationen jag bevittnade idag och det mitt barn klagat över sedan i våras.
Jag var tydlig med hur allvarligt vi ser på det!

Så får vi se!

Mitt barn mår bra men pratar om hur denna kompis ständigt trycker ner andra både verbalt och med knytnävarna.

Mitt barn har inte uppfostrats till att tåla tuffa tag. Mitt barn är ödmjuk, omtänksam och blir oerhört ledsen och kränkt om ngn behandlar honom illa. Som det ska vara, anser jag!

Jävlaskit

 
 
Ingen bild

malin

22 augusti 2014 06:59

Helt rätt tycker jag, skulle gjort detsamma, samt även om mina barn gjort något skulle det uppskattas få veta så man kan prata om vad som hänt. kram bästa

myrealworld

22 augusti 2014 08:19

Exakt! Kram fina

 
Ingen bild

Glajjan

22 augusti 2014 10:02

Jag säger bara HJÄLP. Så bra att du såg vad som hände och agerar. Kram

myrealworld

22 augusti 2014 17:16

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av myrealworld - 28 januari 2019 23:46

Hej vänner! Jag kommer sluta blogga här och istället skriva på www.Tolou.se Min blogg har alltid fungerat som min ventil då jag började blogga när jag led av min depression för snart 10 år sedan. Jag har mått bra av att dela mina tankar och d...

Av myrealworld - 25 januari 2019 19:24

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 1254608282"

Av myrealworld - 24 januari 2019 10:01

Vi har haft en fördjävlig höst med alla tänkbara sjukdomar. M har drabbats hårt och varit sjuk lääänge. Igår fick läkarna napp och det visar sig vara Twar. Han har nu fått ny medicin och jag hoppas så att han ska tillfriskna. Han har haft hög feb...

Av myrealworld - 1 januari 2019 01:23


Vid matbordet kring nära och kära gick vi laget runt och alla fick berätta det bästa med 2018. Några berättade om nya anställningar, andra om ett mer hälsosamt liv och min syster om att hon slutade röka. När min tur kom var det för privat att dela ...

Av myrealworld - 17 december 2018 10:57

Efter min penicillinkur och en sjukdomsperiod på ca 9 veckor var det dags för vår stora som åkte på halsfluss och fick ta två antibiotikakurer då de gav honom fel första gången. Sedan var det dags för M som nu är inne på sin fjärde vecka av sjukdom...

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards