Alla inlägg den 21 januari 2014

Av myrealworld - 21 januari 2014 21:54

Jag var ju rätt bestämd på att låta kroppen ha sin gång under graviditeten. Jag höll mig varken undan ngt specifikt eller vräkte i mig. Däremot tappade jag aptiten vilket resulterade i att jag, när jag väl blev hungrig, ville ha snabba kolhydrater så som socker och bröd och annat gött som inte ger näring.
Så fick det vara.
Nu och sedan vi kom hem från bb har jag ett krav och det är att hålla mig undan socker (på veckorna) och bröd (så gott det går).
Det går jättebra MEN min aptit är ff inte tillbaka så jag får inte i mig den mängden näring jag behöver. Minst av allt får jag i mig protein.
Det är väl okej så länge jag inte tränar men när det väl sätter igång måste jag få i mig dubbelt så mycket och det lär bli tufft.

Min kost idag:

Frukost - keso med frön plus ett äpple eller en kalkon macka.

So far so good

Lunch - keso eller yoghurt och flingor

Middag - riktigt mål med hela kostcirkeln (jihooo) dock får jag knappt i mig ngt efter som lillen äter exakt samtidigt.

Kvällsmål - (om jag hinner) yoghurt och flingor.

Däremellan dricker jag ca tio koppar kaffe.

Katastrof är ju bara förnamnet.
Tro nu inte att detta är ett bra sätt att tappa vikt.
Jag tappar endast muskelmassa och har ännu mindre ork.


Nu ett avsnitt av Walking Dead och sen paradise hotel.

Av myrealworld - 21 januari 2014 15:48

Är i en bubbla. Glömmer bort vad jag nyss gjorde och sa. Ibland undrar jag om jag drömmer.
Allt det är ju normalt. För livet kretsar ju trots allt endast kring mina små.
Timmarna rusar iväg och tröttheten sitter i, en lååååång tid framåt.
Konstigt det är med sömn. Så enkel sak som tas för givet men som kroppen inte klarar sig utan.
Förstår att sömn används som tortyr, eller avsaknaden av sömn snarare.
Efter ett par dagar utan tillräckligt med sömn är du beredd att ange vem som helst.

Idag kom Anna förbi och hängde med oss. Mysigt med sällskap och vuxensnack.
Sen gick jag en powerwalk, svettigt och skönt! Magen var i form, dock inte bäckenet.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards